• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare vlekken velgen

martijncolt

Detailing trainee
6 sep 2012
86
40
31
Goedenavond,

Ik bezit originele mitsubishi colt velgen, waarvan het aanzichts oppervlakte 'gepolijst" en het binnenste gedeelte is gespoten of gecoat, ik denk zelf gewoon gespoten.
Maargoed, ik heb op een paar velgen rare "vlekken". Deze gaan niet weg na IronX of een andere velgenreiniger of zelf met een polish.
Heeft iemand ideeën, de ergenis is namelijk groot^^?

Foto's:

2w3cdhu.webp

20zs383.webp

Alvast bedankt!

Gr. Martijn

nee klei nog niet geprobeerd, had het gister wel bij me om te gebruiken, maja zonder glijmiddel kom je niet ver -.-
En ik heb het geprobeerd met wat ultimate compound, misschien niet het best maar ik doe alles (nog) met het handje. (Student kugh)

Trouwens wel al geprobeerd met een wondersponsje, héél lichtjes, maar ik probeer het morgen eerst met wat klei..

Zie dat je uit Boskoop komt , Bodegraven ligt om de hoek.

Anders een keer hier langs???Heb meerdere producten/spullen hier staan.Kunnen we zien wat het is en wat uitproberen?

Zijn deze velgen al een tijdje in je bezit, of heb je ze overgenomen van iemand?

Volgens mij zijn deze velgen gestraald en is er vervolgens een zilveren lak op gespoten en in ieder geval geen vulprimer of iets dergelijks gebruikt.

Het kan dus ook in het materiaal zitten als je pech hebt, want als je iets straalt en vervolgens laat liggen kan het 'zwart' worden. Zelfs als je het met blote handen aanraakt kan het vlekken achterlaten.

Ik weet het dus niet zeker wat er bij jou aan de hand is, maar als ik velgen of ijzer straal, krijg je exact hetzelfde structuur.

Dat vind ik erg aardig! :) ik zal morgen eerst even met klei proberen en vrijdag eventueel met wat lijm en teer verwijderaar van het werk proberen, zoniet kom ik richting bodegraven!

Edit: velgen overgenomen, maar volgens mij orgineel zo, ik zal nog wel even na vragen op het Mitsubishi forum!

Lijkt mij dat alle binnenkanten van de spaken origineel ruw zijn
Om dat te spuiten en die structuur te houden kan de laag niet dik zijn
Kleien gaat het niet worden omdat het niet glad is.

Als het geanodiseerd is, is er kans dat die laag in de kieren te dun was
Mijn inschatting is dat het een begin van oxidatie is.

Ik denk zelf ook dat de velgen originele lak heeft, maar ik wil de velgen deze winter even wat opknappen.

Morgen zal ik even kijken hoe of wat.

Bedankt voor de reacties!

martijncolt zei:
Ik denk zelf ook dat de velgen originele lak heeft, maar ik wil de velgen deze winter even wat opknappen.

Morgen zal ik even kijken hoe of wat.

Bedankt voor de reacties!

Ruim een week verder dus........ EN?? hoe is het afgelopen?

Ja klopt:

Kleien werkte niet, zoals verwacht..
Verder heb ik tot nu toe geprobeerd:

- ultimate compound (misschien niet zo geschikt maarja)
- kleien
- APC met lichtjes supersponsje
Dit allemaal zonder resultaat of vermindering van de "vlekken"

Ik denk dat ik in de winter de velgranden aan ga pakken, en de vlekjes dan ook eventueel meenemen.
Of iemand heeft een ander ideetje...

groeten!

Dan zal het toch een beschadiging van de blanke lak zijn. Vrees dat er niets anders op zit als afbijt, polijsten en eventueel nieuwe blanke lak erop.