• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RedCat, elke keer een beetje

Very, very Jaguarish Hans!

Vraagje: je zegt dat je de binnenkant van de velgen niet goed kan doen. Heb je geen velgenborstel? Ik gebruik zelf de Daytona borstel en de Poorboys washmitt vor de velgen. Ik trek de maat aan en doe daarmee ook de achterkant van de spaken van mijn velgen. je grijpt de spaken als het ware beet. Dan haal je wel een berg vuil weg. Uiteraard doe je alles op gevoel. :)

Hoi Hans;

Uiteraard, zoals ik inmiddels van je gewend ben, een zeer grondige en effectieve aanpak. Toch zou ik, als echte Jaguar liefhebber, graag een kleine opmerking plaatsen.

Zoals je zelf al laat zien, zijn de wielkasten weer eens echt Jaguarisch - Fordisch afgewerkt. Uiteraard niet geheel onbekende verschijnselen bij een Jaguar. Zeker niet bij deze bouwjaren.

Je hebt het grondig aangepakt en netjes schoongemaakt. Maar waarom werk je de zaak dan niet direct grondig af ?

Ik bedoel, je neemt letterlijk de moeite om alles te demonteren en zodoende heb je zeeën van ruimte.

Spuit de kasten volledig in met RX 5 en zet er, na uitharding, een afwerklaag RX 10 overheen. Die RX 10 kun je ook nog eens op RAL kleur laten mengen.
Of saus de gehele kast in met Anti Rust Compound.

Ik bedoel, een waxje van Collinite is prima, maar ook JOU Jaguar zal daar gaan roesten of is daar zelfs al aan het roesten. De auto is nu nog in een goede staat en kan heel gemakkelijk preventief behandeld worden.

Het is uiteindelijk net zoveel werk als het aanbrengen van een waxje. Alleen een ietsiepietsie beter en doeltreffender ....

Niet helemaal chronologisch, een paar actieve uren geen verslag van gemaakt.
Maar het resultaat mag er zijn :roll Op locatie in het Duitse Kleve.

Hans

Klopt, geen tijd meer voor, mijn vrouw had 'm dezelfde avond nog nodig.
En de keer erna dat ik een beetje tijd had was ie weer ruim 500km verder op de teller (en dus vuil).
Maar de winterbanden liggen glimmend klaar. :ja

Hans

Leonneke zei:
Hoi Hans;

Uiteraard, zoals ik inmiddels van je gewend ben, een zeer grondige en effectieve aanpak. Toch zou ik, als echte Jaguar liefhebber, graag een kleine opmerking plaatsen.

Zoals je zelf al laat zien, zijn de wielkasten weer eens echt Jaguarisch - Fordisch afgewerkt. Uiteraard niet geheel onbekende verschijnselen bij een Jaguar. Zeker niet bij deze bouwjaren.

Je hebt het grondig aangepakt en netjes schoongemaakt. Maar waarom werk je de zaak dan niet direct grondig af ?

Ik bedoel, je neemt letterlijk de moeite om alles te demonteren en zodoende heb je zeeën van ruimte.

Spuit de kasten volledig in met RX 5 en zet er, na uitharding, een afwerklaag RX 10 overheen. Die RX 10 kun je ook nog eens op RAL kleur laten mengen.
Of saus de gehele kast in met Anti Rust Compound.

Ik bedoel, een waxje van Collinite is prima, maar ook JOU Jaguar zal daar gaan roesten of is daar zelfs al aan het roesten. De auto is nu nog in een goede staat en kan heel gemakkelijk preventief behandeld worden.

Het is uiteindelijk net zoveel werk als het aanbrengen van een waxje. Alleen een ietsiepietsie beter en doeltreffender ....

ik zat al te denken anti roets behandeling lijkt mij beter

Ja, ja de anti-roest behandeling komt er.
Over een poosje dan, want dan neem ik de ophanging ook gelijk mee.
Eerst oefenen op een object van iemand anders ]d~^

Hans

Upje met een reden, ik ben weer eens blij van een goed product.

CarPro's DLux op de achtervalance van de Jaguar

Bovenste randje zojuist ingesmeerd;

DSC_7107.webp

En een na foto;

DSC_7110.webp

Voorbewerkt met een doekje met PoorBoys APC (gisteren)
Edit; was wel wat vuil, maar niet vet

Vandaag alleen droog afgeveegd, DLux opgebracht en na een paar minuten uitgewreven.
Misschien morgen een tweede laagje, omdat het kan ...

Redcat, erg mooie wagen! Vind dit model ook erg mooi en zijn zeker voor niet al te veel geld aan te schaffen zag ik. Is dit de 2,5 of 3,0?