• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regen

Job

Detailing rookie
2 jan 2021
17
15
Hallo,

Morgen ga ik mijn auto flink onder handen nemen. Wassen -> iron remover -> kleien -> drogen -> compound -> polish -> sealant.

Ik zie aan het weerbericht dat het morgen om 18.00 gaat regenen. Ik ben daarvoor wel klaar maar de sealant (soft 99 fusso coat) heeft 12 uur nodig en daarna mag het eigenlijk pas aan regen bloot gesteld worden.
Nu vraag ik me dus af wat het handigst is. Of ik doe de sealant er al op maar dan heeft het hooguit 1 à 2 uur om goed te hechten. Of ik polijst hem en doe de volgende dag de sealant erop?

Wat is jullie advies?
 
Het beste is om de auto droog weg zetten. De auto in de volle zon behandelen kan nadelige gevolgen hebben voor je lak
 
  • Verdrietig
Reactions: Quantoxx
Ja dat weet ik, ik heb heel de dag de beschikking over een overdekte plaats maar in de avond en nacht staat die weer buiten.
 
Ik zou wachten met de Fusso Coat, morgen de auto gaan waxen. (Mits het morgen wel langer droog is)

Spoel morgen de auto af en droog met beleid. Uiteraard checken of er niet hardnekkige vervuiling op terecht is gekomen, etc.
 
Nou ik keek een filmpje op YouTube en die zei dat de fusso 12 uur droog moest staan. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar inderdaad 2 uur laten staan voor de regen is te kort. 12 uur daarentegen is misschien ook wel aan de lange kant.
 
Zit er in wax geen solvent wat er voor zorgt dat je wax niet kunt layeren? Dat heb ik ooit eens horen zeggen toch. Nuja kwaad zal het wel niet kunnen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Job