• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reiniging bestickering

Martj

Detailing rookie
28 aug 2020
1
2
De bestickering op mijn camper is na het vele aanbrengen van was, deels wit uitgeslagen. Er zit een waas overheen en is niet meer scherp.
Ik heb allerhande reinigingsmiddelen geprobeerd maar krijg ze niet meer mooi, zoals ze voorheen waren. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
bedankt voor uw reactie.
groetjes Mart.
 
Welkom op het forum, Mart. :)

Wat heb je allemaal geprobeerd?

Ik heb niet veel ervaring met caravans/campers, maar ik probeerde vaak eerst een beetje Paint Cleaner of een fijn polijstmiddel op een padje of punt van een doek, op een plekje die niet meteen in het zicht zat.

De Paint Cleaner (Poorboys World - Professional Polish) reinigt chemisch en heeft een klein beetje slijpende werking. Volgens mij kan je hier ook kleine flesjes van bestellen.
Het polijstmiddel (o.a. Monello - Finale / Scholl Concepts S30 / etc) werkt vrijwel hetzelfde, alleen bevat deze een fijne korrel en zal dus meer bite hebben.

Op degelijke stickers zal je met beidenieti iets kapot maken, mits de sticker zelf al beschadigd is. (Toplaag kapot of bijna op, etc) En uiteraard werken met beleid. ;)

Edit - Bovenstaande is niet perse bedoeld om waxresten te verwijderen, maar zoals hieronder aangegeven om de verweerde toplaag (UV) aan te pakken.
 
Laatst bewerkt:
De bestickering op mijn camper is na het vele aanbrengen van was, deels wit uitgeslagen.

Zou het kunnen zijn dat de was niet de oorzaak is, maar de zon. Mijn gedacht gaat die kant op omdat het je niet lukt om de was er met allehande middelen vanaf te krijgen. Met een beetje ontvetter zou een laagje was snel te verwijderen moeten zijn. Een andere reden waarom ik dat denk, is dat een camper vaak gebruikt wordt in de zonnige maanden en zo maximaal bloot gesteld worden aan UV.

Als het wel de was is, dan zou ik een inspect spray is proberen of IPA. Als het de zon is, dan vrees ik dat er sprake is van een permanente verkleuring.