• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bestickering op wagen

Laurensdbb

Detailing trainee
17 aug 2015
9
22
Ik heb het al aan een aantal kenissen gevraagd.. maar helaas nog geen sluitend antwoord gekregen.
De ene persoon zegt geen probleem haal de bestickering ervan en polier je auto eens en je ziet het niet meer.

Nu lees ik ook rond dat het vaak de lak onder de vernis is die verkleurd.
De bestickering is er op gezet in 2011.

RPM-Logo-black-top-red-bott-1024x243.jpg


Deze foto staat op elke deurkant (links en rechts).

De lak zelf is parelmoer wit. (gespoten in 2009)

De auto heeft redelijk wat zon gezien maar rijdt enkel op zonnige 'zondagen' (weekend auto).

Wat denken jullie?

Hoe zou ik de bestickering verwijderen:
- Opwarmen van de sticker met fohn / haardroger.
- Reinigen met een cleaner (iemand een link naar een goeie cleaner?)
- Eventueel polieren met een DAP900 (enkel als het nodig is)
 
Waarschijnlijk zul je onder bepaalde hoeken wel wat verkleuring blijven zien...
Stickers verwijderen met HEEL VEEL geduld, warme lucht en vlak over de lak (in tegengestelde richting dus) trekken.
Daarna lijmresten met een tar en glue remover en de lak polijsten.
 
Hmm, toch, de sticker is geen volledig geheel, het is dus eerder een fijn lijntje zoals je kan zien op de foto..
Blijft een risico als ik het dus zo lees
 
Heb zelf laatst een bus gedaan met grote stickers en ook letters op de zijkant. Bus was van 2002, de stickers waren er gelijk toen opgeplakt. Kleur van de bus was zwart metallic . De stickers gingen er met een föhn gewoon niet af. De eigenaar was er helemaal klaar mee en heeft toen de sticker verwijderd met een caramelschrijf. De resten heb ik verwijderd met de Tar and Glue remover van Valetpro. Toen de lak eindelijk helemaal kaal was heb ik het gepolijst. Als je het niet weet zie je er niets meer van. Ga je echt zoeken dan zie je nog heel vaag alleen de lijn lopen. Het is geen verkleuring maar lijkt echt in de lak te zitten.
 
In hoeverre je het blijft ziet is afhankelijk van de kleur van de auto, en hoe veel zon deze heeft gevangen. Verder is het afhankelijk van de lak, de lichtdichtheid van de sticker, en de gebruikte lijm, kortom het blijft altijd een beetje een gok. Je kunt ook de stickers gewoon verwijderen, en als je het niet helemaal perfect krijgt, kun je overwegen om bijvoorbeeld een striping aan te brengen om het op die manier (zo goed als) onzichtbaar te maken.