• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remschijf-vijlsel verwijderen van lak

CasR32

Detailing rookie
14 jul 2010
4
0
Hey Jongens,

Ik heb een een tijdje geleden een R32 uit Duitsland gehaald. (Zuipt als een kreng, maar rijdt als een beest... :) )

Echter is kort geleden 1 van mijn remklauwen vastgeklapt..
Ik heb alles vervangen. (Alle schijven, blokken etc.. En natuurlijk de vastgeklapte klauw)

Alleen nu zit er nog over de hele zijkant van de auto aangekoekte remvijlsel.
(de klauw heeft de schijf rechts-voor zegmaar helemaal opgegeten en over mijn lak uitgespuugd... :'(

Heeft iemand hier enig idee wat ik kan gebruiken om dit eraf te krijgen??

Yaiks :(
Ik vind even te listig om hier antwoord op te geven, maarrrrrrrr:
heb je zelf al enig poging ondernomen of blijf je er liever vanaf in afwachting van de aankomende antwoorden?

Ik bedoel, heb je al afgespoten met tuinslang, gewassen met shampoo, ingespoten met remmenreiniger, afgespoten met een echt goede velgenreiniger etcetc ?
Hoe meer jij al kan aangeven .... des te beter de antwoorden je kunnen aanvullen !

Mocht het tzt zover zijn dat het gelukt is .... een achteraf foto wordt zéér gewaardeerd :)

Misschien dat het hele forum over mij heen gaat vallen, maar .....

Ik zou het inspuiten met ruim WD40 en in laten trekken.
Daarna met een ontvetter of APC. NIET SCHROBBEN of zo, gewoon af laten druipen
Daarna wassen met een goede shampoo en vervolgens kleien.
Tijdens het kleien goed oppassen dat er geen groven deeltjes in de klei gaan zitten.
Veelvuldig dubbelvouwen en na afloop weggooien of apart bewaren voor klussen als deze.

Hans

8-o Dat ziet er lekker uit! 8-()) Ik zou WD-40 of Divinol op sprayen. En dan afspuiten, eventueel herhalen en dan gewoon wassen. Heb dit ook een keer gehad met de S2 van mijn broer. Was een zwarte wagen, en na deze behandeling waren er geen swirls.

Wassen, schrobben en de wasstraat heb ik geprobeerd...
WD40 lijkt ook niet echt te werken.. (zit namelijk echt een dikke laag op..)

Het zit gelukkig niet in mijn lak gebrandt... (Met enige moeite krap je het eraf met je nagels... alleen om nou 3 jaar te krabben zie ik niet zo zitten... :P)
Ben inderdaad bang dat als ik ga poetsen; de lak beschadigd raakt...)

Mischien is velgenreiniger inderdaad een poging waard...
Ga het dit weekend eens voorzichtig proberen...

Bijgaand alvast een fototje van de andere (goede) kant..
Als dank voor jullie hulp..:-)^

Mocht ik het er allemaal afkrijgen dan plaats natuurlijk nog wat HQ foto's + een link van een mooi actie filmpje.. :-d

Als er nog anderen zijn die goede ideeen hebben hoor ik het graag!! :cool

Aquartz Iron Cut, is een product speciaal ontwikkeld om ijzer resten op lakwerk te verwijderen. Spijtig genoeg nog wel niet in België/Nederland te verkrijgen.

Toen ik je verhaal las moest ik inderdaad aan Iron Cut denken, heb er zelf geen ervaring of wat dan ook mee, maar op Detailing World een hoop goeds over gelezen. Misschien gelijk een reviewtje van maken als je het kunt bemachtingen?

Succes en houdt on op de hoogte.

Ik heb het sinds vandaag hier thuis staan, ga het zo snel mogelijk proberen en natuurlijk reviewen!

hoe maak je velgen schoon? met velgenreiniger, al of niet zuurvrij.
met verdunde velgenreiniger (en dan wel zuurvrij!) moet je ook dat plaatwerk wel schoonkrijgen, niet te lang inwerken, en met hogedrukspuit afspuiten.
is een beetje ***-manier maar werkt wel om supervuile auto's goed schoon te krijgen

[MOD]Commerciële activiteiten zijn niet toegestaan, zelfs als het als vriendendienst wordt aangeboden is daar voor ons geen controle op mogelijk[/mod]

Ik had het inderdaad gelezen alleen is geduld niet altijd mijn sterkste kant... Ach aquartz heeft nog andere spullen dus dan bestel ik die wel. Hopelijk is de topic starter ermee geholpen want de Iron Cut lijkt me echt de oplossing voor dit probleem.

Harold-A1 zei:
hoe maak je velgen schoon? met velgenreiniger, al of niet zuurvrij.
met verdunde velgenreiniger (en dan wel zuurvrij!) moet je ook dat plaatwerk wel schoonkrijgen, niet te lang inwerken, en met hogedrukspuit afspuiten.
is een beetje ***-manier maar werkt wel om supervuile auto's goed schoon te krijgen

[MOD]Commerciële activiteiten zijn niet toegestaan, zelfs als het als vriendendienst wordt aangeboden is daar voor ons geen controle op mogelijk[/mod]

is geen commerciele aktie maar een mogelijkheid tot vrijblijvend advies zonder direct voor euro's producten aan te gaan schaffen die het probleem wellicht niet eens oplossen.
als de topicstarter advies wil mag hij zelf contact via pm opnemen