• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio 1.6 16V Initiale (2003) Vert Abysse

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Sinds afgelopen woensdag ben ik de derde eigenaar (samen met mijn vriendin) van deze Renault Clio. Na zes jaar zonder gezeten te hebben, vond ik het wel weer eens tijd worden voor een auto. We hebben een tijdje hier in de buurt rondgekeken en uiteindelijk is onze keus gevallen op deze Clio, die in de Initiale uitvoering van alle gemakken is voorzien, helemaal voor een auto uit 2003:
  • Airco
  • Boordcomputer
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Schuif- kanteldak
  • Leder/Alcantara bekleding
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Xenonverlichting
Dit weekend wordt het hele interieur gedaan, en voor volgend weekend staat het volledige exterieur op de planning. De auto is bij aflevering niet gewassen, misschien dat dat aankomende zondag nog even snel lukt. Ook wil ik binnenkort de koplampen gaan wetsanden en daarna polijsten.

Toch even een aantal (vieze) voorstel foto's:
P1050598.JPG

P1050583.JPG

P1050589.JPG

P1050595.JPG

P1050599.JPG


Hopelijk zullen de update posts snel volgen :D
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat jullie na lange tijd weer een auto bezitten, de blijdschap spat ervan af!
De Clio kan zeker een full detail gebruiken (in een ander topic zag ik dat je al flink bezig was geweest met het interieur, de meeste mensen zullen je wel voor gek verklaren dat je stoelen scheert). De ongespoten trims, koplampen en banden (eventueel de lak) zullen zeker, na behandeling, er toe brengen dat deze Clio er pico-bello bij komt te staan!
Ben benieuwd met welke producten die wordt vertroeteld.
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
de meeste mensen zullen je wel voor gek verklaren dat je stoelen scheert).
Klopt, tot ze de foto's zien. Dan is het "Oh wow dat is inderdaad wel een heel groot verschil". :blush:

Ben benieuwd met welke producten die wordt vertroeteld.
Ik heb destijds besloten om mijn detail spullen niet weg te doen, dus het zal vooral gebeuren met veel spul van Poorboys World, polijstmiddelen van Monello, wax van Dodo Juice en hier en daar waarschijnlijk nog wat spul van CarPro :cold_sweat: opmaken.

Hopelijk gaan er ook een aantal dingen echt op, want er zijn in die jaren aardig wat nieuwe merken bij gekomen die ik graag een keer wil proberen: Gyeon, Microfiber Madness, Nanolex, Scholl en natuurlijk Waxaddict...
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Tijd voor de eerste update!

Vrijdagmiddag al begonnen met het interieur, en gisteren de rest afgemaakt.
Ter illustratie eerst even wat before foto's:
P1050554.JPG

P1050618.JPG

P1050555.JPG

P1050557.JPG


Ik heb het interieur in twee delen behandeld. Eerst de kattenbak en achterbank, en daarna de rest voorin. De volgorde bleef wel gelijk:
  • Alle plastic delen afgenomen met APC van Poorboy's World, en vervolgens gevoed met Natural Look Dressing van hetzelfde merk.
  • De ramen gereinigd met Clearly Menthol van Dodo Juice op een Monello Disco Duo pad en afgenomen met een Vetro Bianco.
  • De alcantara delen van de stoelen geschoren met een scheermesje van de action, alleen waar nodig.
  • De lederen delen van de stoelen gereinigd met de Gliptone Liquid Leather cleaner op een Monello Disco Duo en met een borstel, afgenomen met een vochtige Peluche Bianco.
  • Het leder gevoed met de conditioner van Gliptone, en licht afgenomen met een Piccolo Nero .
  • Tot slot gestofzuigd.
Het resultaat:
P1050580.JPG

P1050560.JPG

P1050644.JPG

P1050645.JPG

P1050646.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dit afgelopen paasweekend volop bezig geweest met het exterieur van de Clio. Ben uiteindelijk veel langer bezig geweest dan ik had verwacht maar goed, het resultaat mag er zijn. Al heb ik op dit moment eigenlijk nog geen echte na-foto's. Het was al donker toen ik klaar was en de dagen daarna heb ik er nog geen tijd voor gehad. Daarom ook geen Show-off topic. Misschien komt die er nog als ik na-foto's heb, maar misschien ook niet.

Erg vies was de auto niet, maar van enige vorm van bescherming was geen enkel spoor te bekennen.
P1050653.JPG

Hoewel bepaalde plekjes wel de nodige aandacht (lees: een kwast + APC) konden gebruiken.
P1050656.JPG


Als eerste de auto gefoamed met Autobrite - Magifoam, en de velgen ingespoten met IronX.
P1050660.JPG

P1050663.JPG

De velgen zijn erg vies en beschadigd, dus heb ik besloten om daar nu niet teveel aandacht aan te besteden, dat wordt nog een keer een project op zich.

Vervolgens de auto gewassen met mijn laatste beetje Dodo Juice - Born to be Mild, en vervolgens de auto naar de locatie gereden waar de rest van de behandeling plaats zou vinden.

Eenmaal hier aangekomen is de auto even afgespoten en vervolgens gekleid met Monello klei en Dodo Juice - Born Slippy.
Op de foto hieronder is alleen het stuk van de wielkast tot het begin van het Initiale logo en tot onderaan, gekleid:
IMG_20170415_154554.jpg


Vervolgens heb ik de koplampen geschuurd met de schijfjes van Rupes en vervolgens de 3" Monello pads. Het polijsten afgebouwd van Inizio op geel naar Mezzo op oranje en Finale op wit. Tot slot 'beschermd' met EXP omdat ik op dit moment geen Gyeon Trim of iets vergelijkbaars heb. Er is zeker nog ruimte voor verbetering, maar aangezien ik maar één setje van 1500/2000/3000 per koplamp had ben ik, in ieder geval voor nu, heel tevreden met het resultaat:
P1050687.JPG

P1050696.JPG


Vervolgens de rest van de auto gepolijst. Waar nodig sommige plekken met Inizio op geel, en verder de hele auto met mezzo op oranje en vervolgens finale op wit.

50/50 shot: het paneel links is niet gepolijst, rechts wel:
P1050686.JPG


Deze krassen op de achterklep helemaal weg kunnen krijgen.
P1050700.JPG

P1050717.JPG


Toen begon de tijd redelijk te dringen, ik was ook al twee dagen bezig, dus heb ik er niet meer aan gedacht om tussendoor nog foto's te blijven maken en ik heb dus ook nog geen na-foto's :sweat:.

Terwijl ik het polijsten afmaakte zijn de delen die al klaar waren in de wax gezet door mijn vriendin die de laatste paar uurtjes even kwam helpen. Als wax is de Rain forest Rub van Dodo Juice gebruikt. Vervolgens zijn alle plastic trims behandeld met Trim Restorer van Poorboys World en zijn de ramen schoon gemaakt met Clearly Menthol van Dodo Juice en hierna voorzien van een laagje Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer. Overigens de eerste keer dat ik een dergelijk product gebruik op de ruiten, en het geeft toch wel een gaaf effect hoe de druppeltjes bewegen als het regent.

Ik zal proberen deze week even wat foto's te maken hoe de auto er nu bij staat. Maar vooral door de koplampen ziet hij er veel beter uit, en de swirls zijn ook verdwenen. Alleen de velgen verpesten het plaatje nog een beetje.
 
Ziet er nu al goed uit! Knapt mooi op.
Die velgen, tja, als je er echt zo aan ergert. Dan gewoon keer de tijd nemen, (auto op winterbanden zetten), en dan de velgen zelf herstellen, of je brengt ze weg ;).