• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio lakbehandeling

Syourt

Detailing trainee
1 jul 2019
36
43
30
Goedemorgen!

Afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn nieuwe spullen uit kunnen proberen op mijn vieze swirl en kras clio. De auto is in het verleden op verkeerde manieren gewassen en later ook vaker door de wasstraat gegaan, dit was duidelijk te zien aan de staat van de lak. Verder had de lak op veel verschillende plaatsen parkeerschade, ongelooflijk hoe onvoorzichtig mensen kunnen zijn.

Een aantal voor foto's:

De gemiddelde staat van de lak:

118872


Kras bovenaan de portier links voor:

118871


Krasjes op portier links achter (iemand kon zijn gespen niet thuis houden denk ik):

118873


Kras startend vanaf rechter koplamp een goede 30 centimeter naar achter:

118874


Zoals je hierboven kunt zien, de lak was op bepaalde plaatsen flink toegetakeld. Helaas (en als verwacht) heb ik niet alle krassen helemaal weg kunnen krijgen. Ik heb de volgende stappen doorlopen:

  • Prewash | Nanolex Prewash concentrate + MATCC foamlance (Amazon) op Kärcher K2 HD
  • 2 emmer wasmethode | Dodojuice Born to be Mild + Washmitt van Amazon basics
  • De lak + velgen ingesprayed met Non-Ferro, in laten werken en afgespoten met HD
  • Lak gekleid | DodoJuice supernatural fine detailing clay + DodoJuice Born Slippy
  • Van voor tot achter gepolijst in 3 stappen na een testspot gedaan te hebben op de motorkap | DAP 900
  • Nogmaals de auto gewassen 2 emmer methode om lak vrij te maken van overig polijst residu | Dodojuice Born to be Mild + Washmitt van Amazon basics
  • Lak van voor tot achter in de wax gezet en daarna uitgepoetst met microvezel doek | DodoJuice Purple Haze Pro

Waar ik de tijd niet meer voor had (niet erg want de lak had de prioriteit):
  • Velgen schoonmaken en waxen
  • Ramen schoonmaken en sealen
  • Interieur een grondige schoonmaakbeurt geven
Naderhand heb ik de exterieur trims nog behandeld met Turtlewax black in a flash. Dit is helaas nog niet te zien op onderstaande foto's.

De na foto's:

118875


118877


118878


118879


Tot slot nog wat filmpjes:

Staat van de lak voor de behandeling:



Resultaat na de behandeling:


 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik vind het inderdaad ook een mooie kleur, het leuke er aan is dat je hem niet zo vaak ziet op dit type Clio. Gaf extra energie om hem weer in goede conditie te krijgen
 
Zelfs Veloce nodig op een Renault ? Waren de swirls er nog na testspot met Mezzo?
Je hebt groot gelijk dat je je op een dag enkel richt op het lakwerk de rest kan prima later!
 
Zelfs Veloce nodig op een Renault ? Waren de swirls er nog na testspot met Mezzo?
Je hebt groot gelijk dat je je op een dag enkel richt op het lakwerk de rest kan prima later!

Ik heb vooraf een testspot gedaan, inderdaad met Mezzo. Er zaten nog wel een aantal swirls e.a. krasjes in de lak, vandaar inderdaad veloce. Achteraf gezien had ik wellicht wat langer door kunnen gaan met mezzo en daarmee ook een goed resultaat behaald.

Maargoed, eerste keer. Ga de volgende keer het testen nog wat uitgebreider aanpakken denk ik.