• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio - Wat een werk!

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Moederlief ging 2 weken op vakantie en vondt het wel een goed idee om haar auto in mijn garage te stallen voor een detailbeurtje, nou dat moet dan maar, hoeveel werk kan een zilveren renault clio zijn....VEEL WERK.

Tjah de auto is inmiddels 9 jaar oud en in die 9 jaar nog nooit gepoetst. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald 7 jaar geleden reedt ik regelmatig in de clio en als het echt nodig was ging hij weleens door de krasstraat8o en dan zag ie er weer goed uit...
Nu was hij echt een tijd niet meer gewassen en het was hoog nodig. Het dak alleen al was echt een RAMP! het dak voelde gewoon aan als schuurpapier.

Goed na het wassen even kleien dan maar, 3 uur later was ik pas klaar met het kleien. Het dak en de motorkap waren echt een helse klus, de rest viel overigens best mee. Even wat lakdikte metingen gedaan even overal zo tussen de 120 en 135 micron, auto is volledig schade vrij en dus nergens overspoten.

Testspotje gedaan en wat me niet lukte was een echt diepe glans te creeren, de lak bleef dof aanzien. In eerste instantie met de DAP aan de slag gegaan waarmee 95% van alle krassen wel weg gingen maar de glans was niet geweldig. Toen met de rotary geprobeerd maar de glans kwam er ook niet van terug, wel zat ik inmiddels op 109 micron op sommige punten, daarom ben ik maar met de rotary gestopt en verder gegaan met de DAP met oranje pad met M105.

Goed aan de slag dus met de M105, ik begon op de motorkap maar het leek net alsof de M105 gelijk in de lak trok als je het erop zette, erg moeilijk te verwerken dus, 'sticky paint' is de term hiervoor geloof ik? Gelukkig had ik net de padwasher binnen en door na elk paneel de pad in de padwasher te stoppen was het enigzins werkbaar.wi Na de M105 nabewerkt met de M80 op een tte pad.

Vervolgens de lak behandelt met:
- Blackhole
- EXP
- Collinite 476
- 2 x Natty's blue(in de hoop nog iets meer glans te krijgen)

Tjah ook de rest van het exterieur was een ramp, sommige zwarte kunststof delen waren echt helemaal wit uitgeslagen, in eerste instantie geprobeerdt met PB trim restorer maar nog bleef het wit uitslaan, op sommige stukken pas na 3!! behandelingen met black wow wilde het echt zwart blijven.
Ook de rubbers waren zoooo vies, met APC ingespoten en afgenomen, de emmer waarmee ik het doekje uitspoelde was pik maar dan ook echt pikzwart.
Op de foto's is ook te zien hoe slecht de velgen er aan toe waren, uiteraard is alle vervuiling er wel af gegaan maar de stoeprand schade is niks tegen te beginnen helaas.

Gelukkig viel het interieur wel mee, moederlief had doekjes gekocht voor vlekken uit autobekleding te halen..hmmm gevolg=meer vlekken. Maar de extractor heeft zich weer bewezen en de bekleding ziet er weer als niet uit. Overigens ook erg leuk om te zien wat er allemaal in zo'n clio past:
- 4 paraplu's
- 5 ijskrabbers
- 2 trekkers
- 3 lege flessen ruitenontdooier
- 2 flessen ruitenontdooier vol
- 2 flejes slotontdooier (in de auto jaja erg handig)
En elke keer maar zeggen dat je het kwijt bent:D

Goed na een uurtje of 16-18 zwoegen is er toch enigzins glans gecreerd zoals hieronder te zien is maar om nou te zeggen dat je eer uit je werk haalt voor een zilveren auto, nuehh niet echt:confused:
44.jpg


Goed tijd voor de overige foto's
Voor foto's van het exterieur:
11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg


Voor foto's van het interieur:
21.jpg

22.jpg

23.jpg


Krassen/Swirls zijn goed zichtbaar
31.jpg

32.jpg

33.jpg


Na slechts een stukje van 50x50cm op het dak ziet de klei er zo uit:
41.jpg


Na polijsten zijn zo goed als alle krassen wel weg
42.jpg

43.jpg


De 'na' foto's
51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

57.jpg

58.jpg

59.jpg

510.jpg

511.jpg

512.jpg

513.jpg

514.jpg

515.jpg


Extractor inhoud:
61.jpg


En de bekleding weer schoon:
62.jpg

63.jpg
 
Prachtig werk kerel.:)^
Binnen kort krijg ik ook een extractor. Wat heb jij voor reiniger gebruikt voor de bekleding ? Ik zit te denken aan fabric clean van CG.:)
 
@Ton Coronel: Je bent ook wel een modelzoon voor je moedero:) Maar wat een klus! En dan zet zij hem volgende week in de stad onder een boom vol duiven...

Maar ik moet zeggen dat het bij mij ook jeukt om de auto van mijn moeder aan te pakken. Een Golf VI Pacific. Altijd door de krasstraat en eens in het jaar een stofzuiger op de ergste plekken. Want dát zijn juist de auto's waar je het meest eer van je werk hebt. Vooral als moeders dan ook nog een zelfgemaakte appeltaart met slagroom als bedankje geven (tenminste, daar hoop ik dan op)
 
Ik gebruik gewoon APC, deze direct op de bekleding spuiten en niet in het reservoir doen, even laten intrekken en dan met de extractor er overheen.

Haha ik zal dr nog eens bellen over die appeltaart want er gaat niks boven zelf gebakken(door vrouw/moeder) appeltaart :D
 
Wat een make-over! Super gedaan...
En wat betreft auto's van onze moeders: die zien er volgens mij allemaal zo uit. Als ik de auto van mijn moeder doe ben ik met het interieur en exterieur alleen wassen(!!) al 5 uur bezig! :D
 
Ton, ik denk dat je zeker niet ontevreden hoeft te zijn over het behaalde resultaat. Op de foto's ziet het er erg shiny uit!

Reinig jij ook de vloer/hemel bekleding en de matten met je extractor?
 
Bedankt voor de complimenten!.

De vloermatten en vloer reinig ik ook altijd met de extractor ja, je haalt er echt een stuk meer uit dan met alleen stofzuigen.
De hemelbekleding doe ik niet met de extractor omdat je het risico loopt dat deze gaat loslaten als hij gelijmt is.
Bij onze audi en de touran die ik eerder heb gedaan spoot ik gewoon 1/10 verdunde APC op de hemel en met een microfiber doek zoveel mogelijk deppen of zachtjes wrijven op de lastigere vlekken. Bij de clio was dit niet nodig, nooit in gerookt en waren ook geen vlekken zichtbaar.
 
Ziet er netjes uit , moeders kan weer boodschappen doen met de bolide :-"

PS vloermatten spuit ik altijd in met Poorboys apc dan flink schrobben en dan uitspuiten met de hogedruk
Dan goed lang laten drogen , je staat versteld staan van wat er nog uitkomt zelf na reinigen met de extractor :ja
 
Goede tip gaan we de volgende keer maar eens proberen:)^

Maaruhh dan kan ik dat toch ook met de bekleding, vloer en hemel doen? Geen extractor meer nodig :D
 
TonCoronel zei:
Goede tip gaan we de volgende keer maar eens proberen:)^

Maaruhh dan kan ik dat toch ook met de bekleding, vloer en hemel doen? Geen extractor meer nodig :D

Hahaha :D heb eens stoelen van een corsa c model eruit gedaan en deze met de hogedruk gedaan
Het werd wel schoon maar heeft 5 dagen moet drogen in de garage
Daarna toch nog met de extractor nagedaan toen was het resultaat goed , deze stoelen waren echt extreem vies !!!!:klap