Dag vrienden,
een tijdje geleden, dus tijd voor een jobke. Een collega vroeg me om haar auto op te frissen om te verkopen. Zo'n 3-deurs is niet echt handig als je een kindje moet meenemen.
Om tijd te winnen had ze de wagen door de carwash gereden.
Algemene toestand:
heel wat gebruikssporen. waskrassen, schaafwonde, ingebrande vogelshit en vettige vingers (ingebrande zonnecrème)
tijd voor foto's voor :
krassen à volonté.
geschaafd
de vette vingers...kwamen steeds terug volgens de eigenaresse.
stoffig interieur.
Plan van aanpak :
1) kleien.
Na de motorkap zag m'n stukje klei er al helemaal niet zo fris meer uit...Het was dus nodig.
2) Ik heb eerst de ergste plekken gepolijst met Meguiars M105 op microfiber cutting pad dmv. DAP900.
3) Daarna de rest van de auto gedaan met M205 op microgiber finishing pad...ook met de DAP natuurlijk.
Dit gaf een mooi resultaat; de meeste krassen waren verdwenen en de schaafplek zag er al heel wat minder erg uit. Volledig weg kreeg ik ze niet...ze zat door de lak.
4) Na het polijsten even de motorruimte aangepakt...eignaresse vond deze aanvankelijk nog "netjes"...ik vond dit echter niet!
Ik heb deze even nat gesproeid en ingespoten met autoglym enginecleaner. Na inborstelen en even laten inwerken, heb ik ze afgespoeld. Daarna megs. enginedressing aangebracht.
voor :
en na :
5) de velgen heb ik gereinigd met poorboys velgencleaner en daarna ingespoten met Non-ferro.
Non-ferro aan het werk:
6) Na dit heb ik de auto voorzien van een laagje glaze ( Black Hole van poorboys op zwarte pad met de DAP)
7) Eindigen met een laagje wax (collinite 845 op rode pad met de DAP)
8) het interieur werd gestofzuigd, gereinigd met APC 1/10 (ook alle sponningen tussen de technische ruimte van de ingewikkelde dakconstructie) Plastics werden voorzien van een laagje natural look van poorboys. Het leder (van de halflederen zetels) werd behandeld met conditioner van Gliptone.
9) velgen voorzien van een laagje wheelsealant van poorboys. banden insmeren met dressing van Meguiars.
Tijd voor nog wat foto's na :
Tijdens de werken heb ik geregeld de auto in de garage moeten zetten wagens een regenbui...niet leuk maar het kon niet anders.
M'n collega was in elk geval tevreden. Nu maar duimen dat hij snel verkocht geraakt...Dit weekend komt er nog iemand kijken.
Bedankt voor het lezen en tot volgende keer (hopelijk iets sneller)
Grtjs, Wim
een tijdje geleden, dus tijd voor een jobke. Een collega vroeg me om haar auto op te frissen om te verkopen. Zo'n 3-deurs is niet echt handig als je een kindje moet meenemen.
Om tijd te winnen had ze de wagen door de carwash gereden.
Algemene toestand:
heel wat gebruikssporen. waskrassen, schaafwonde, ingebrande vogelshit en vettige vingers (ingebrande zonnecrème)
tijd voor foto's voor :
geschaafd
Plan van aanpak :
1) kleien.
Na de motorkap zag m'n stukje klei er al helemaal niet zo fris meer uit...Het was dus nodig.
2) Ik heb eerst de ergste plekken gepolijst met Meguiars M105 op microfiber cutting pad dmv. DAP900.
3) Daarna de rest van de auto gedaan met M205 op microgiber finishing pad...ook met de DAP natuurlijk.
Dit gaf een mooi resultaat; de meeste krassen waren verdwenen en de schaafplek zag er al heel wat minder erg uit. Volledig weg kreeg ik ze niet...ze zat door de lak.
4) Na het polijsten even de motorruimte aangepakt...eignaresse vond deze aanvankelijk nog "netjes"...ik vond dit echter niet!
Ik heb deze even nat gesproeid en ingespoten met autoglym enginecleaner. Na inborstelen en even laten inwerken, heb ik ze afgespoeld. Daarna megs. enginedressing aangebracht.
voor :
en na :
5) de velgen heb ik gereinigd met poorboys velgencleaner en daarna ingespoten met Non-ferro.
Non-ferro aan het werk:
6) Na dit heb ik de auto voorzien van een laagje glaze ( Black Hole van poorboys op zwarte pad met de DAP)
7) Eindigen met een laagje wax (collinite 845 op rode pad met de DAP)
8) het interieur werd gestofzuigd, gereinigd met APC 1/10 (ook alle sponningen tussen de technische ruimte van de ingewikkelde dakconstructie) Plastics werden voorzien van een laagje natural look van poorboys. Het leder (van de halflederen zetels) werd behandeld met conditioner van Gliptone.
9) velgen voorzien van een laagje wheelsealant van poorboys. banden insmeren met dressing van Meguiars.
Tijd voor nog wat foto's na :
Tijdens de werken heb ik geregeld de auto in de garage moeten zetten wagens een regenbui...niet leuk maar het kon niet anders.
M'n collega was in elk geval tevreden. Nu maar duimen dat hij snel verkocht geraakt...Dit weekend komt er nog iemand kijken.
Bedankt voor het lezen en tot volgende keer (hopelijk iets sneller)
Grtjs, Wim