• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Mégane(MY2012) full exterior detail(veel foto's)

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Welkom bij wederom een show-off van mij!
Dit keer stond de auto van mijn vader op het programma, een Renault Mégane uit 2012.
Bijna een jaar oud maar al 80k op de teller, dus de auto kon wel een opfrisbeurt gebruiken.

Staat van de auto.
jacco025.jpg


Het moge duidelijk zijn dat de auto goed vies was, dus een voorwas door middel van een flinke foambeurt was eigenlijk wel noodzakelijk, dus hier dan ook mee begonnen.

jacco040.jpg

Eerst werden alle lastige plekjes met APC te lijf gegaan.
jacco059.jpg



Hierna waren de velgen aan de beurt.De zomervelgen lagen er pas weer een week onder dus echt erg vuil waren ze niet.
De eerste velg werd met IronX behandeld, maar dit leverde niet echt een zichtbare reactie op dus de andere velgen zijn enkel met shampoo gedaan.

Nu dat het meeste zand van de auto is verwijderd kon de auto worden gewassen, met de twee emmer methode uiteraard.
De effectiviteit van de twee emmer methode wordt weer eens duidelijk in beeld gebracht.

De lak was inmiddels ontdaan van al het oppervlakte vuil en kon nu dus gekleid worden. Op de foto's is de klei te zien voor en na het kleien van het rechter achterscherm.
Aan de zijkanten van de auto zat de nodige vervuiling, op het dak en de motorkap viel het erg mee.


jacco084.jpg



Nu kon ik een duidelijk beeld vormen van de staat van de lak, en er waren redelijke swirls aanwezig.
Volgende stap: Polijsten. Na een testspot uitgekomen op mezzo op oranje en gefinisht met finale op licht groen.

Ook nog enkele krassen weten weg te werken.
poetsen005.jpg


Vervolgens is de lak gevoed met Poorboys world - Black Hole en gesealed met Poorboys world - EXP, op respectievelijk de rode en de concorso pad.
Hierna vond ik het mooi geweest voor vandaag, de rest zou zondag worden afgemaakt.


Zondag vol goede moed de laatste dingen af gaan ronden.
Zo zijn de trims nog behandeld, het chroom kreeg een opknapbeurt en ook de ramen werden niet overgeslagen, maar eerst werd de auto even snel gewassen.


jacco118.jpg



Inmiddels komt het einde aardig in zicht: Alleen de velgen en banden moeten nog wat aandacht hebben en de wax moet nog worden aangebracht nadat de EXP een nachtje heeft kunnen uitharden.
De banden werden behandeld met de banden gel van Meg's(op de blauwe kant van een wondersponsje, had even niets anders voorhanden) en de velgen werden ook in de EXP gezet omdat ik nog niet over een echte velgenwax beschik.
jacco114.jpg

En de afsluiting: Dodo Juice's Rainforest Rub
jacco152.jpg


[URL]http://img22.imageshack.us/img22/9268/jacco153.jpg


Foto's van het eindresultaat
[URL]http://img849.imageshack.us/img849/9862/jacco0051.jpg

[URL]http://img33.imageshack.us/img33/3636/jacco0111.jpg

Gebruikte materialen:
Foamen en wassen
Autobrite - MAgifoam
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty
Wolf's Chemicals White Satin - Car Shampoo
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Kleien
Dodo Juice - Born Slippy 1:10 met water verdund
Monello - Dolce Verde klei
Polijsten
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Pad met Monello Mezzo
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Light green Pad met Monello finale
Voeden
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Red finishing pad met Poorboys World - Black Hole
Sealen
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad met Poorboys World - EXP Pure Sealant
Wax
Dodo Juice - Rainforest Rub soft wax
Overig
Poorboys World - Trim Restorer - Voor de plastic trims en rubbers.
Poorboys World - Pro Polish voor de chromen delen
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner
Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel

Bedankt voor het lezen, en excuses voor de vele foto's!

[mod]Ook al heb je veel foto's en is het misschien lastig een keuze maken, probeer toch Regels voor het aantal foto's in je show-off aan te houden. Ik heb een aantal foto's eruit gehaald die minder of weinig toevoegen aan je verhaal, zoals bijvoorbeeld de schone/vieze emmers of een schoon stukje klei.[/mod]
 
Complimenten, voor zowel het behaalde resultaat als het verslag! Laatstgenoemde leest prettig weg en fotografie is zeer mooi gedaan.
Geschoten in RAW, wellicht?
 
Ziet er goed uit. Vond je ook niet dat de Renault zich lekker makkelijk laat corrigeren kwa swirls? Heb er zelf ook 1, die laat zich in ieder geval redelijk makkelijk van swirls ontdoen :-D
 
Dat is echt een super nette show off! Complimenten daarvoor!

Resultaat is ook super te noemen. Goed werk afgeleverd :)^
 
Ook van mij complimenten met het geleverde werk en de mooie foto's :)^
Ik hoop ook op 80.000 uit te komen...........binnen 4 jaar :D