Afgelopen weekend deze Renault Megane R26.R voorzien van een Exterior Detail. Best een zeldzame verschijning in Nederland, er rijden er slechts 8 van rond. Allereerst wat foto’s bij aankomst:
De auto zag er op het eerste gezicht best goed uit, alleen als je dan verder kijkt als hij in de zon staat, komen toch een aantal swirls naar boven, en dan met name op de motorkap. Daar zat een doffe waas overheen en zat onder de swirls. Ook viel het op dat er op de achterklep een hoop vliegroest zat.
Allereerst de auto gefoamd met Monello Artico foam, dit heb ik gedaan om de grootste oppervlakkige vervuiling te verwijderen voor het wassen, om zo de kans op swirls te verkleinen. Hier een tweetal foto’s:
Vervolgens de velgen ingespoten met Bilberry Safe Wheel Cleaner om deze te reinigen. Deze met een sopje gewassen. Hierna verder gegaan met de auto. Allereerst zijn alle naden en kieren schoongemaakt met een kwastje en APC 1:10:
De banden zijn ontvet met APC 1:4 met een borsteltje. De auto is afgespoten en gewassen volgens de twee emmer methode in combinatie met DoDo Juice Born To Be Mild shampoo en een monello thickmitt. Toen de auto ingespoten met Gyeon Tar en Gyeon Iron. Vooral deze laatste gaf een mooie reactie op de achterklep van de auto, die onder de vliegroest zat:
Toen de auto onder de Carport gereden om hem te kleien. Door het gebruik van de Gyeon Tar en Gyeon Iron maak je het kleien makkelijker, omdat er al een hoop oppervlakkige vervuiling hierdoor is verwijderd. Om toch er zeker van te zijn dat alles er af was gaf het kleien dit resultaat:
Op het dak:
Aan de onderzijde van de deuren:
Hierna de auto gepolijst met de PAW met de Scholl spider pad en de Scholl S3 Gold polijstmiddel. De lak was vrij hard waardoor de krassen er moeizaam uit gingen. Dit afgewerkt met Finale op de witte monello pad.
Van:
Naar:
De defecten op de gele lak zelf:
Op de carbon motorkap:
\
Ik heb hier geen goede na-foto’s van, maar het is op de foto’s helemaal onderaan dit verslag wel te zien dat de krassen er allemaal uit zijn!
Ook de titanium uitlaat nog gepolijst met Mothers Alu Polish op een zwarte cone op de boormachine:
Van:
Naar:
Dit alles gaf het volgende resultaat, na de Monello Ibrido waxlaag, de Gyeon Cure op de wielen en de Wolfgang tyre dressing op de banden:
De auto zag er op het eerste gezicht best goed uit, alleen als je dan verder kijkt als hij in de zon staat, komen toch een aantal swirls naar boven, en dan met name op de motorkap. Daar zat een doffe waas overheen en zat onder de swirls. Ook viel het op dat er op de achterklep een hoop vliegroest zat.
Allereerst de auto gefoamd met Monello Artico foam, dit heb ik gedaan om de grootste oppervlakkige vervuiling te verwijderen voor het wassen, om zo de kans op swirls te verkleinen. Hier een tweetal foto’s:
Vervolgens de velgen ingespoten met Bilberry Safe Wheel Cleaner om deze te reinigen. Deze met een sopje gewassen. Hierna verder gegaan met de auto. Allereerst zijn alle naden en kieren schoongemaakt met een kwastje en APC 1:10:
De banden zijn ontvet met APC 1:4 met een borsteltje. De auto is afgespoten en gewassen volgens de twee emmer methode in combinatie met DoDo Juice Born To Be Mild shampoo en een monello thickmitt. Toen de auto ingespoten met Gyeon Tar en Gyeon Iron. Vooral deze laatste gaf een mooie reactie op de achterklep van de auto, die onder de vliegroest zat:
Toen de auto onder de Carport gereden om hem te kleien. Door het gebruik van de Gyeon Tar en Gyeon Iron maak je het kleien makkelijker, omdat er al een hoop oppervlakkige vervuiling hierdoor is verwijderd. Om toch er zeker van te zijn dat alles er af was gaf het kleien dit resultaat:
Op het dak:
Aan de onderzijde van de deuren:
Hierna de auto gepolijst met de PAW met de Scholl spider pad en de Scholl S3 Gold polijstmiddel. De lak was vrij hard waardoor de krassen er moeizaam uit gingen. Dit afgewerkt met Finale op de witte monello pad.
Van:
Naar:
De defecten op de gele lak zelf:
Op de carbon motorkap:
\
Ik heb hier geen goede na-foto’s van, maar het is op de foto’s helemaal onderaan dit verslag wel te zien dat de krassen er allemaal uit zijn!
Ook de titanium uitlaat nog gepolijst met Mothers Alu Polish op een zwarte cone op de boormachine:
Van:
Naar:
Dit alles gaf het volgende resultaat, na de Monello Ibrido waxlaag, de Gyeon Cure op de wielen en de Wolfgang tyre dressing op de banden: