• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Megane

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Is alweer een tijdje geleden en ik heb de foto's nog niet bij de show off gezet bedenk ik mij net.

De Renault Megane van mijn vrouw als proefobject gebruikt deze zit namelijk strak onder de krassen en gebruikerssporen, mooi object om mij helemaal op uit te leven :jippie
En natuurlijk om te laten zien aan het vrouwtje waarom dit nou zoveel moest kosten o:-)

Hier wat voorbeeld pics (niet super duidelijk maar in real life zit hij vol met krassen en swirls) vorige eigenaar heeft hem waarschijnlijk met een schuurspons gewassen altijd ]-0
Gelukkig durft mijn vrouwtje de wasstraat niet in te rijden, nadeel is dat als ik hem dus niet was hij nooit gewassen word :|~*

P1120565.webp

P1120566.webp

P1120567.webp

P1120569.webp

P1120570.webp

P1120573.webp

De na pics van een dag hard werken om 10 uur begonnen en om 20:30 klaar :O

Foto's dan maar heb namelijk geen vingers meer over om te typen :'(
Eerst maar geprobeerd er een Viper van te maken (A)
P1120627.webp

P1120630.webp

De handvaten waaromheen het vol zat met krassen.
P1120633.webp

P1120634.webp

P1120636.webp

Totaalplaatje nog eventjes :tumbup
P1120651.webp

P1120650.webp

Nu even een koud biertje (had ik die vanmiddag ook al niet (A) ) :tumbup

Gebruikte middelen :
Stappen ondernomen :
afspoelen met de hoge druk reiniger
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
Mothers Clay Bar kit
Met de DAP
Monello Orange foampad - Monello Mezzo
Monello White foampad - Monello Finale
Monello Black foampad - ClearKote Red Moose Machine Glaze
Dodo Juice - Rainforest Rub
Interieur - Poorboys World - Natural Look Dressing
Alle ramen van binnen en buiten - Mothers Glass Cleaner

Interieur bekleding behoeft machinaal gedaan te worden.
Onder de motorkap komt spoedig geen zin en geen energie meer voor gehad.

cruiser zei:
zooo, die is mooi opgeknapt!!!

ik vind de trims ook mooi van kleur geworden, waar heb je die mee gedaan?
Deze heb ik gedaan met een product wat ik nog had van Meguiers trim restorer.
Meguiars Gold Class Trim Detailer

Net de auto weer even gewassen met DJ Sour power

De auto heeft bijna 2 weken stil gestaan voor huis 1 a 2x naar de winkel geweest hemelsbreed 1km heen en terug.

Zoals hij erbij stond.
P1120732Large.webp

P1120733Large.webp

P1120734Large.webp

P1120736Large.webp

P1120737Large.webp

P1120738Large.webp

Niet echt duidelijk op de foto's maar leek wel alsof er een zandstorm was geweest in de straat.

Beading na afspoelen met de tuinslang zonder sproeier.

P1120740Large.webp

P1120741Large.webp

Gewassen en verder niks aan gedaan, het was bloedheet onder de zon dus geen zin meer om er een wax laagje op te doen.

P1120754Large.webp

P1120755Large.webp

P1120757Large.webp

P1120759Large.webp

Iemand nog een tip welk product te gebruiken bij ditsoort wekelijkse wasbeurten na het wassen ?
Hij voelt nu niet zo gladjes aan als na de detail beurt :weetniet

14 euro voor 250ml.. vind ik een beetje veel centen!

voor 4 tientjes heb je een GALLON poorboys qd+ die de lak zeker net zo glad maakt, probeer het verschil maar te zien tussen red mist en qd+

Ik heb de ClearKote Quik Shine maar na opnevel op de motorkap en met een mf doek uitbuffen maar dit was wel heel erg uitbuffen kreeg de strepen en vlekken bijna niet weg dus ben gestopt na de motorkap.

Ik zoek iets wat ik erop kan spuiten en licht hoef uit te wrijven, welk product voldoet aan mijn eisen ?

nooit quick detailers met toevoeging direct op de lak spuiten!

altijd even 3 pufjes op een mf pad.. halve, of kwart kap insmeren, en dan direct uitbuffen..

als je dat niet erg vind (om een mf padje te gebruiken) dan vind ik qd+ echt een topper voor het geld

aron225 zei:
14 euro voor 250ml.. vind ik een beetje veel centen!

voor 4 tientjes heb je een GALLON poorboys qd+ die de lak zeker net zo glad maakt, probeer het verschil maar te zien tussen red mist en qd+
Zien niet, maar voelen wel. De Red Mist is veel gladder. Tevens is de Red Mist een pak zuiniger dan de qd+.

aron225 zei:
nooit quick detailers met toevoeging direct op de lak spuiten!

altijd even 3 pufjes op een mf pad.. halve, of kwart kap insmeren, en dan direct uitbuffen..
Je moet niet alles over dezelfde kam scheren. De QD+ kan je inderdaad best niet rechtstreeks op de lak spuiten. Met de Dodo Juice Red Mist, de Chemical Guy's Speed Wipe, Zaino Z8, Meguiars Ultimate Quick Detailer, Valet Pro Citrus Bling, kan je wel allemaal rechtstreeks op de wagen spuiten en dan afnemen, natuurlijk doe je dit best niet in de rechtstreekse zon, maar ik ben van mening dat bijna alle producten in de schaduw gebruikt moeten worden op uitzondering van enkele waxen.

De wagen ziet er terug goed uit, als deze geparkeerd staat in de buurt van bomen of in een streek met veel industrie kan er al terug een aanslag op de lak zitten waardoor deze stroever gaat aanvoelen. Tevens is ook de Dodo Juice Sour Power een shampoo met een kleine wax-toevoeging, ook dit wil de lak wat stroever doen aanvoelen omdat deze wax niet altijd overal even goed blijft zitten.

OK ik weet dat de sour power inderdaad een gehalte aan wax erin heeft zitten, nou viel mij ook al op dat deze shampoo niet zoveel schuim opleverde als de btbm, klopt dit ?

Nu weet ik eigenlijk nogsteeds niet wat jullie mij aanraden om wekelijks te gebruiken, ik heb dj rainforest rub als wax :rules

BTBM schuimt iets meer, ik zelf ben niet zo'n fan van de Sour Power. Ik gebruik hem eigenlijk enkel voor de velgen te wassen. Ik zou voor de wekelijkse was gewoon BTBM gebruiken ;) en dan aftoppen met Dodo Juice Red Mist, deze werkt perfect samen met alle dodo waxen.

@Rodders,

Ik zou graag willen weten waarom je de red mist en cg speed wipe wel direct op de lak spuit en de qd plus niet.

Wat is het verschil, in de speedwipe zit toch ook wax toevoeging?

Dit vraag ik omdat ik het niet weet ,het verschil

Met het uitvegen van de QD+ krijg ik iedere keer strepen, met de speed wipe heb ik dit nog nooit meegemaakt. Daarom is de keuze snel gemaakt, de kunst is ook van het gewoon lekker dun op te sprayen, dus je sprayer inknijpen en ondertussen heen en weer bewegen om de fijne nevel te verspreiden over het lakwerk. Ook hangt het vaak af van de gebruikte sprayer, bijvoorbeeld op de red mist zit een sprayer die heel fijn vernevelt.