Zo, afgelopen zaterdag deze heerlijk nog nooit gewassen of gepoetste twingo aangepakt.
Het was alleen al een uur of twee wassen om alles goed schoon te krijgen.
De APC heeft z`n best moeten doen,rubbers , aangekoekte troep enz enz,maar het werkt super dat spul!
Lekker gewassen met dreft!!! zonde om m`n dodo juice btbm aan te verspillen.
Gelukkig mochten er van mevrouw nieuwe wieldoppen op,want dat was een van m`n voorwaarden om uberhaupt aan het karwei te beginnen.
De oude kwamen er in stukken af en ik ga geen hele dag staan zwoegen om er als laatste die viezerikkenvan kapotte doppen weer onder te zetten.
Moet wel eer van m`n werk hebben!
Wederom dezelfde combi gebruikt die ik eigenlijk tot verbazing steeds moet gebruiken; de ssr 2.5 met witte pad.....
Ben bang als ik verder ga dus bijv ssr3 op wit of ssr1 of 2.5 op zwaardere pad,dat ik de auto daarna nog eens met een lichtere combi moet doen.
Het punt is;ik heb daar gewoon geen tijd voor in een dag.
Ik durf het ook eigenlijk niet goed om groffer te gaan,is dat terecht,of moet ik gewoon blijven stijgen in grofheid tot de swirls weg zijn?
En als ze weg zijn hoe weet ik dan of ik er nog met een andere fijnere combi overheen moet?
Na 2.5 op wit is het meestal wel erg mooi,soms zijn er heus nog wel wat lichte swirls of krassen te zien maar te verwaarlozen.
Vorige week heb ik de witte skyline van een vriend van me gedaan en die was prachtig,maar echt niet kras en swirl vrij,had ik dan ssr 3 moeten pakken,of groffere pad met 2,5 of nog groffer met 1,vindt het toch erg ingewikkeld hoor.
Ook heb ik gemerkt dat je ondanks de meeste adviezen hier op het forum toch best op zo`n padje moet duwen .
Het resultaat is veel beter en zeker als je een plek of beschadiging eruit wilt hebben ,heb je toch aanzienlijk meer cutting als je wat duwt en draait
Misschien kan iemand me met m`n vragen/twijfels helpen of adviseren?
Wat betreft de twingo;
Dreft wassen
megs APC
drogen en afplakken
Pollijsten met witte pad en dap500 icm ssr 2,5
Megs nxt wax
rubbers met poor boys world trim restorer
Ramen binnen en buiten met megs
Banden met system rubber plast
Onder de motorkap en deurranden met megs super degreaser en APC voor het lichtere werk( deurranden)
Daarna ingespoten met system motor make up.
Voorruit met rain-x
Koplampen gepollijst met ssr 2,5 op wit(!!!) en ook nog met megs plastic headlight restorer op witte pad,ging wel aardig,maar ook hier durfde ik niet verder te gaan.....
Het resultaat was toch eigenlijk wel super mooi hoor (al zeg ik het zelf:ja )
De achterbumper was origineel meegespoten in de kleur.
We hebben wegens erge beschadigingen zoveel mogelijk van de verf eraf gekrabt en helaas bleven op sommige stukken die `witte`randjes over.
Dit was in ieder geval beter dan van tevoren.
Heb ik mevrouw zelf thuis laten doen....}w
Zie hier de foto`s,graag jullie commentaar.
m vr gr Joep.
Het was alleen al een uur of twee wassen om alles goed schoon te krijgen.
De APC heeft z`n best moeten doen,rubbers , aangekoekte troep enz enz,maar het werkt super dat spul!
Lekker gewassen met dreft!!! zonde om m`n dodo juice btbm aan te verspillen.
Gelukkig mochten er van mevrouw nieuwe wieldoppen op,want dat was een van m`n voorwaarden om uberhaupt aan het karwei te beginnen.
De oude kwamen er in stukken af en ik ga geen hele dag staan zwoegen om er als laatste die viezerikkenvan kapotte doppen weer onder te zetten.
Moet wel eer van m`n werk hebben!
Wederom dezelfde combi gebruikt die ik eigenlijk tot verbazing steeds moet gebruiken; de ssr 2.5 met witte pad.....
Ben bang als ik verder ga dus bijv ssr3 op wit of ssr1 of 2.5 op zwaardere pad,dat ik de auto daarna nog eens met een lichtere combi moet doen.
Het punt is;ik heb daar gewoon geen tijd voor in een dag.
Ik durf het ook eigenlijk niet goed om groffer te gaan,is dat terecht,of moet ik gewoon blijven stijgen in grofheid tot de swirls weg zijn?
En als ze weg zijn hoe weet ik dan of ik er nog met een andere fijnere combi overheen moet?
Na 2.5 op wit is het meestal wel erg mooi,soms zijn er heus nog wel wat lichte swirls of krassen te zien maar te verwaarlozen.
Vorige week heb ik de witte skyline van een vriend van me gedaan en die was prachtig,maar echt niet kras en swirl vrij,had ik dan ssr 3 moeten pakken,of groffere pad met 2,5 of nog groffer met 1,vindt het toch erg ingewikkeld hoor.
Ook heb ik gemerkt dat je ondanks de meeste adviezen hier op het forum toch best op zo`n padje moet duwen .
Het resultaat is veel beter en zeker als je een plek of beschadiging eruit wilt hebben ,heb je toch aanzienlijk meer cutting als je wat duwt en draait
Misschien kan iemand me met m`n vragen/twijfels helpen of adviseren?
Wat betreft de twingo;
Dreft wassen
megs APC
drogen en afplakken
Pollijsten met witte pad en dap500 icm ssr 2,5
Megs nxt wax
rubbers met poor boys world trim restorer
Ramen binnen en buiten met megs
Banden met system rubber plast
Onder de motorkap en deurranden met megs super degreaser en APC voor het lichtere werk( deurranden)
Daarna ingespoten met system motor make up.
Voorruit met rain-x
Koplampen gepollijst met ssr 2,5 op wit(!!!) en ook nog met megs plastic headlight restorer op witte pad,ging wel aardig,maar ook hier durfde ik niet verder te gaan.....
Het resultaat was toch eigenlijk wel super mooi hoor (al zeg ik het zelf:ja )
De achterbumper was origineel meegespoten in de kleur.
We hebben wegens erge beschadigingen zoveel mogelijk van de verf eraf gekrabt en helaas bleven op sommige stukken die `witte`randjes over.
Dit was in ieder geval beter dan van tevoren.
Heb ik mevrouw zelf thuis laten doen....}w
Zie hier de foto`s,graag jullie commentaar.
m vr gr Joep.