• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

René stelt zich ook even voor.

RenédS

Detailing trainee
13 mrt 2013
3
32
Ik ben René en heb vandaag een mooi setje binnen gekregen van Carclean om m'n wagen maar eens goed onder handen te nemen.

•De DAP500 V2 D/A Polijstmachine - inclusief 5" steunplaat
•Monello Professional 5,5" Yellow Cutting pad - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Inizio Forza
•Monello Professional 5,5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
•Monello Professional 5,5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
•Monello Raffini Inizio Forza
•Monello Raffini Mezzo
•Monello Raffini Finale
•Monello Peluche Verde 3-pack
•3M 3434 afplaktape - 19mm
•Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
•Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
•Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
•Monello - Peluche Verde - 45x45cm

Zie m'n wagen welke op dit moment goed onder swirls en krasjes zit dus ik ga me maar eens goed erin verdiepen hoe dit het beste aan te pakken.

AC3728BC-2C87-422E-8EBA-65DEF2F2EF29-1289-0000012EB9585D64_zpse6ae75e0.webp

Welkom, enne mooie wagen :-)^ Highline zo te zien. Wat voor motor?

Een week of twee terug heb ik mijn eigen Passat voor het eerst met de dap onder handen genomen. Dat is nog best een klus, ben alleen met de buitenkant twee dagen zoet geweest. Ik weet niet of je al meer spullen hebt, maar wat extra pads (je moet ze tussentijds schoonmaken voor een goede werking), spruzzo of eraser om het polijstmiddel af te nemen en een goede wax of sealend voor bescherming als je klaar bent heb waarschijnlijk nog wel nodig. Ook doeken heb je ook nooit genoeg!

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring en het resultaat. Ik vond de Passat-lak behoorlijk hard. Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat het zonder goede inspectielamp lastig is om precies te beoordelen wat je aan het doen bent. Ik heb daarom de Inizio en de gele pad nog niet gebruikt. De Brinkmann staat nu dus op mijn lijstje en dan gaan we binnenkort maar weer eens verder zien.

Bedankt allemaal,

Retcod;319130 zei:
Welkom, enne mooie wagen :-)^ Highline zo te zien. Wat voor motor?

Een week of twee terug heb ik mijn eigen Passat voor het eerst met de dap onder handen genomen. Dat is nog best een klus, ben alleen met de buitenkant twee dagen zoet geweest. Ik weet niet of je al meer spullen hebt, maar wat extra pads (je moet ze tussentijds schoonmaken voor een goede werking), spruzzo of eraser om het polijstmiddel af te nemen en een goede wax of sealend voor bescherming als je klaar bent heb waarschijnlijk nog wel nodig. Ook doeken heb je ook nooit genoeg!

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring en het resultaat. Ik vond de Passat-lak behoorlijk hard. Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat het zonder goede inspectielamp lastig is om precies te beoordelen wat je aan het doen bent. Ik heb daarom de Inizio en de gele pad nog niet gebruikt. De Brinkmann staat nu dus op mijn lijstje en dan gaan we binnenkort maar weer eens verder zien.

En Retcod, tis idd een Highline 2.0tdi met een obd tuning ;-)

Bedankt voor de tips, maatje van me had al aangegeven dat ik voorlopig nog wel even zoet ben :roll
Maar we gaan er wel mee aan de slag, als het wat warmer is, dan schijnt de lak ook wat zachter te zijn.

Soepergrover heb jij in de zomer dan niet van die bakjes onder je auto staan om de druppels op te vangen?

Zonder gein, de polijstmiddelen verwerken natuurlijk wél veel lekkerder in de zomer, zeker de wat grovere, daarom kun je misschien het gevoel hebben dat het in de zomer wat makkelijker gaat. Als de lak werkelijk zachter zou worden, wat heeft het "uitharden"in de -verwarmde- spuitcabine na het spuiten dan voor zin?