• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Resultaat: Peugeot 206

HenkZaanstad

Detailing rookie
16 sep 2012
14
2
Sinds een aantal weken in het bezit van een DAP500 en vandaag de auto van de buurtjes even behandeld, ze herkende hun eigen auto niet meer en zijn super blij. Heb de 206 eerst gewassen met AutoGlym shampoo en een Monello wasmit en het 2 emmer systeem, daarna gedroogd met een oranje delirium, je zou er bijna een delirium van krijgen volgens de buurman :)

Verder de wagen gepoetst met Mezzo op oranje, gewassen en gedroogd, afgewerkt met Finale, weer gewassen en gedroogd en vervolgens in de Collinite 845 gezet. Dit een standtijd van een uur gegeven want de inwendige mens wilde ook wel wat en daarna de wagen met een microvezel op glans gewreven.

De buurtjes super blij en ik ook met het resultaat voor een beginnend poetser die eerder riep "Poetsen ik laat het wel doen". Genoeg gezeverd hier wat foto's

206-1.webp

206-2.webp

206-3.webp

206-4.webp

206-5.webp

206-6.webp

206-7.webp

Kreeg je de Collinite 845 er nog wel makkelijk vanaf?
Vind een uur met deze temperaturen wel een beetje aan de lange kant.

Ja Henk, ''Poetsen dat laat ik wel doen'', ik weet nog dat je dat zei :lol

https://forum.Carclean.com/cc_postst14793/Volvo-850R-Dark-Grey-Pearl.aspx

Volgens mij heb ik je toen aangestoken :-b

206 ziet er weer knap uit zeg :)

Keurig netjes! Ziet er weer spik en span uit.
Waarom heb je ervoor gekozen om tussen mezzo en finale te wassen en drogen?

sj0ertum;335837 zei:
Keurig netjes! Ziet er weer spik en span uit.
Waarom heb je ervoor gekozen om tussen mezzo en finale te wassen en drogen?

Vanwege de warmte bleef er op de wagen veel stof achter van de mezzo ondanks het uitwrijven met een microvezeldoek. Ik wil geen stofresten van mezzo onder de pad met finale dus vandaar tussendoor even gewassen. Meer afgespoeld en gedroogd eigenlijk.