• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review : Chemical Guys : Jetseal 109

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.822
0
Zie ook vorige reviews..
Dus met een propere lak alleen kunnen we niets..
Oplossing : Jetseal 109
Ik wilde dit product al zolang proberen ,en vandaag had ik eindelijk de kans.
Instructies : aanbrengen in 2 lagen en 20 min tussen elke applicatie laten.
Het product liet zich makkelijk aanbrengen ,vergelijkbaar met Ex-P van poorboys.
Ik verkies bij sealants een microvezel pad (Hier een van Mothers).

Z8Medium.jpg


Zoals ik al zij ,Easy-on..
En zoals ik al dacht ook Easy-off.. Eens voor de verandering..
Makkelijker als de Ex-P ,^^

En toen kwam een lekkere glans tevoorschijn:grinning:

Z9Medium.jpg


Duurzaamheids test gaat vanaf nu in.
 
De EX-P neemt inderdaad voor een sealant minder makkelijk af dan verwacht he. Niet dat het moeilijk is natuurlijk, maar het is best wat stevig soms!

Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid!
 
Ex-p kan je dan best ook zo dun mogelijk zetten..
Bij jetseal maakte het precies wat minder uit.
Pete's zit erbovenop dus het moet toch wel ff houden:grinning:
 
Zou het helpen de jetseal langer te laten curen. Dus aanbrengen en dan bijvoorbeeld twaalf uur te wachten alvorens af te nemen.
Ik gebruik het tijdens de zomer zoals aangegeven op de fles, aanbrengen en na een 15-tal minuten afnemen.
Nu met koudere/vochtigere weer moet hij sowieso langer curen.
De wagen staat hier thuis in de garage en ik ga deze avond de jetseal aanbrengen. Wat zou ik nu doen,

Situatie 1:
- jetseal heel de nacht laten curen
- na 12 uur, jetseal afnemen
- wagen weer 12 uur laten staan
- nieuwe laag jetseal aanbrengen
- 12 uur laten curen
- jetseal afnemen
- 12 uur laten rusten
- carnauba wax naar keuze aanbrengen

Situatie 2:

- jetseal aanbrengen
- laten curen tot dat swipe test zegt dan hij droog is
- wagen 12 uur laten rusten
- 2 de laag jetseal aanbrengen
- swipetest doen en dan afnemen
- 12 uur laten rusten
- carnauba wax naar keuze aanbrengen

Situatie3 :

Iets anders?


Ik heb nu de tijd en laat de wagen dus iedere keer 12 uur rusten zodat hij zeker de kans krijgt volledig uit te dampen/harden.
 
Heb in het verleden ook weleens een lange curetijd aangehouden maar dat doe ik niet meer, er kan ook weer stof e.d. op de auto komen en dan sta je lekker te wrijven met je doek.
 
Inderdaad daar heb je wel een punt. Misschien maar best gewoon wachten tot de swipetest uitwijst dat hij klaar is om af te nemen.
 
Gewoon aanbrengen, laat curen dan direct afnemen en een halve dag met rust laten. En zo een 2de keer er over.

Zoals Dennis al zij er kan best wat stof op komen.
 
Heb het deze avond gewoon met de g220 en een gouden Monello Kompressor Concorso Finishing Pad, enkele drupjes op de pad, en daarna op standje één aanbrengen. Werkt super en veel zuiniger dan met een handpad, tevens gaat het aanbrengen ook een pak sneller, ik ga het in ieder geval vaker doen.
Heb daarna de jetseal een half uurtje laten curen en daarna afgenomen. Ik laat nu de wagen een nacht rusten en morgen breng ik laag twee aan en dan maandag nog een laagje wax.
 
Als je tussen de lagen 1 uur laat rusten is het al voldoende; een nacht extra voegt niets toe.
 
Ik heb gisteren contact gehad met de mensen van chemicalguys.com en deze hebben me verteld dat je inderdaad na 20minuten al een tweede laag kan aanbrengen. Echter als je de tijd hebt, en zeker bij vochtig weer, is het aangeraden langer te wachten dan 20 minuten of een uur. Daarom heb ik hem een heel nachtje laten staan.
Tevens omdat ik gisteravond geen zin meer had om nog een laag aan te brengen en ik de wagen de komende twee dagen toch niet nodig heb. Zo een laagje sealent/wax aanbrengen is lekker ontspannend tussen het studeren door. Detailen moet ook plezant zijn he
 
B.K. zei:
Duurzaamheids test gaat vanaf nu in.

Tsja.. ik weet dat dit wel heel lang geleden is, maar ik heb er na de laatste zin in het eerste bericht nog niks over gelezen.

Is de duurzaamheid nog goed te noemen van deze sealant? (hoe lang houdt ie het vol?) :)
 
Haha, ik wacht nooit lang genoeg om eerlijk te kunnen testen. Voor zover ik me kan herinneren heeft ie er 1,5 maand opgezeten. Maar met een wax erover.
 
bij mij hield Jetseal109 het 5 maanden uit; 2 lagen sealant en 2 lagen Pete's 53 wax vanaf het begin. Auto +1000km per week, altijd buiten, + 1 winterperiode erbij. Niet slecht :heart_eyes: