• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Born to be Mild Shampoo (Update met foto's!)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44
Vandaag maar eens de Dodo Juice Born to be Mild Shampoo uitgeprobeerd. Zeker na de Supernatural 2.0 is dit natuurlijk een must.
BorntobeMild250lo.jpg


De 250ml fles is lekker handzaam en ziet er net zoals de andere Dodo produkten 'flashy" uit.
Het produkt zelf ruikt naar bosbessen volgens mij.
De prijzen zijn 12,50 voor 250ml en 23,50 voo 500ml. Echt veel
voordeel heeft een grotere verpakking dus niet.

Mijn bolide was deze keer wel héél erg vies voor mijn doen. :schaam
Er zat best wel wat zand aan de flanken dus eerst maar eens gefoamed met Hyperwash en afgespoten.
Het losse zand was er nu gelukkig veilig afgehaald.

De fles vermeld 2-4 "capfuls" per emmer. Ik heb het uiteraard gekeken hoeveel dat nu is.
2 Capfuls is ~12ml en 4 capfuls dus ~25ml.

Eerst een halve emmer water, dan produkt erin vervolgens met de harde straal verder vullen.
Ik had ergens gelezen dan BtbM niet zo zou schuimen maar ik had daar to-taal geen last van, integendeel.

En dan nu de HAM-VRAAG:
Kan je met BtbM foamen????

Het antwoord is JA! Ik heb het uiteraard getest door 15ml produkt en een half litertje water.
Vervolgens de wagen ingefoamd en verder normaal gewassen met de Bone & Washmitt.

Dit is echt een geweldige combi als je wagen echt vies is. Door de extra foam laag heb je altijd genoeg schuim.
Ik had altijd het probleem dat het schuim als het ware dood valt zodra ik de ging wassen.
Dit kwam denk ik doordat er nog water op lag van het afspuiten. Door te foamen is daar totaal geen last meer van.

Ik heb tot nu toe NXT, Gold Class, Shampoo Plus, Hyperwash en nu dus BtbM gebruikt.
Born to be Mild is veruit mijn favoriet op het ogenblik. Uiteraard is deze shampoo wel het duurst in gebruik.
Kan me voorstellen dat als je erg veel rijdt en je auto dus vaak vies is dat BtbM te duur is.
Dan ben je beter af met Poorboys of 1 van de gallons Gold Class en Shampoo Plus deze zijn per wasbeurt een heel stuk goedkoper.

Conclusie: een erg prettige shampoo die lekker ruikt, goed schuimt en goed reinigt.
-----
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik de BTBM al een tijdje en ben er erg tevreden over, kan dus de review van Dennis beamen. Standaard gebruik ik Megs shampoo+ en heb ook een gallontje CG citrus wash staan. De Dodo werkt fijner dat de + (al vind ik de gold glass nog steeds een erg fijne shampoo, misschien wel vergelijkbaar met de Dodo:ja ) de CG citrus heb ik nog te weinig gebruikt om een goed oordeel over te geven.

Gr. Bas
 
Was niet in de planning om te foamen dus ik had de camera niet bij me, maaaaar volgende keer schiet ik wat plaatjes en zet ik ze erbij :)^
 
Zeker fijne shampoo :)^

Wat me het meest opviel naast wat bovenstaand al is gezegd, is dat mijn washmitt een stuk zachter en als het ware dikker voelde tijdens het wassen. Het enig vergelijkingsmateriaal wat ik had is de NXT van Meguiar's
 
De NXT gebruik ik nu ook. De BTBM zou dus wel een goede vervanger zijn :)^

Hij is relatief natuurlijk ook een stukje duurder...
 
Prima review!

Ben wel benieuwd hoe het bij BTBM zit met evt. residu van de shampoo na het afspoelen. Bij sommige shampoos willen er nog wel van die 'sliertjes' cq sporen van (opgedroogde) shampoo op de lak achterblijven als je niet snel genoeg werkt en/of wat meer shampoo gebruikt. (Dit is wellicht ook de reden waarom de glans soms minder is of lijkt na het wassen)

Ik ben vrij precies met wassen, dus neem ik graag de tijd (waardoor het soms deels alweer begint te drogen), en een beetje schuim vind ik ook wel prettig... Lees nu dat jij veel schuim hebt gebruikt, mooie gelegenheid om dat eens te vragen dus... ;)
 
Ik stond in de schaduw en ben echt een tijdje bezig met wassen maar wat me echt opviel in tegenstelling tot Shampoo+ dat het niet snel opdroogt.
Waar S+ op het dak meestal al droog is was het nu bij lange na niet droog. Nu was het ook nog niet echt warm, een graadje of 17-18 dus ik weet niet of het ook zo is bij 25graden.
Geen slierten oid gezien. Denk ook niet dat BtbM glansmiddelen in zich heeft. Dodo gaat er waarschijnlijk vanuit de de auto al de juiste behandeling heeft gehad en die moet de glans geven, niet de shampoo of zou ik er erg ver naast zitten?
 
Toevallig vandaag een scheutje BtbM bij de SSF gedaan.

Na infoamen (auto was erg vies), laten intrekken en HD afspuiten. Auto was meteen al bijna schoon.

Combi werkt dus goed
 
ik had op Carclean.com als productreview wat geschreven dat het niet zo goed zou schuimen. Achteraf gezien klopt dit niet, want ik had iets fout gedaan (oude emmer met dreftresten...), en ik had er te weinig ingedaan. Dodo shampoo is juist wel een heerlijke shampoo!MIJN REVIEW; ACHTERAF NIET WAAR

Zou Tim mijn review kunnen verwijderen van de site, of dat ik hem kan aanpassen?
 
Ik heb Born to be Mild vandaag voor het eerst gebruikt en kan me volledig vinden in het verhaal van Dibbuz. Het schuimt inderdaad als geen andere shampoo (op mijn tweede emmer stond na 3 keer omspoelen van de washmitt ook al een aardige schuimkop) die ik ooit gebruikt heb (Meg's NXT en Goldclass), het schuim zakt ook niet in en het werkt echt ontzettend fijn. En die geur.....:heart_eyes:
 
Vandaag de BtbM gebruikt voor het eerst. In vergelijk met de M62 van megs heb ik het gevoel dat de mitt makkelijker glijd over de lak, het voelt ook dikker aan. Geur is lekker en schuimd goed.

Ook een combi gebruikt van ssf en BtbM voor het foamen, fantastisch mooi witte deken tot gevolg, zie pic.

GroteFoto-EDW3YTTH.jpg


GroteFoto-VG7IVJHN.jpg


Na ongeveer een minuut
GroteFoto-YRXHU37L.jpg


PS het dakje is geen stof maar kunststof!
 
Kijk dat is nog eens een mooi groot erf om een meeting te houden:D

Ik zie voedersilo's staan wat voor dieren heb je? koeien, stieren, geiten, kippen ez
 
Groot genoeg inderdaad, en dan zie nog lang niet alles. In de schuren zaten kippen maat staan nu leeg.
 
Zie dat je een waterontharder er tussen hebt zitten (en hoseblockers (grappig dat het mij nu al gaat opvallen na zo'n korte aanmeldtijd, maar dat ter zijde )), ahum..in elk geval:
had je die al eerder dan de foamgun, en zo ja heb je daar nog verschil mee gemerkt tijdens het schuimen?
Kortom: is de aanwezigheid van de ontharder nog van invloed op de foamgun (hoeveelheid schuim / aanwezigheid schuim na bepaalde tijd etcetc )

Alvast bedankt.
 
Je antwoord op een betere plek gezet klik hier om het te lezen.