• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Detailing Bag 'Tooled Up'

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.822
0
Wel eerst en vooral, weer bedankt voor de snelle & goede service CC-team !

De Dodo Juice Detailing Bag 'Tooled Up'

Ik heb even getwijfeld om toch geen 2de Autogeek-Wolfang-Pinnacle tas te kopen.
Maar toen ik te horen kreeg dat Dodo ook een detail bag zou uitbrengen die goedkoper zou zijn als bovenstaande heb ik toch maar even afgewacht.

Door Tim naar Nederland laten komen, en van Nederland tot bij mij.
In de doos zat hij mooi en compact opgeborgen..

DSC_0015800x600.jpg


DSC_0016800x600.jpg


DSC_0017800x600.jpg


DSC_0018800x600.jpg


Zoals je misschien kan zien zit er tussen de wanden een plaat die met enige moeite moet worden platgelegd, zo kan die plaat met wat klitte-band aan de bodem van de tas en aan de zijkant worden vast geklit.
Dit zorgt voor een stevige bodemplaat en verstevigde wanden. Vrij robuust lijkt me.

DSC_0019800x600.jpg


DSC_0020800x600.jpg


DSC_0021800x600.jpg


DSC_0022800x600.jpg


DSC_0023800x600.jpg


DSC_0024800x600.jpg


Details :

- Draag-arm kan naar boven en benden gekanteld worden.
- Ringetjes voorzien aan de bovenkant om eventueel een riem aan vast te maken zodat je hem over de schouder kan dragen.
- 5 ronde stoppen waarop de tas staat
- 2 grote vakken aan de zijkanten
- 8 kleinere vakken aan de voor- en achterkant
- 4 kleine vakjes in de tas
- Lengte & breedte : 45cm x 25cm
- Hoogte met hendel : 32cm

De Dodo Juice Detailing Bag Vs. De Autogeek Detailing Bag

Aangezien de meeste spullen van mij altijd veilig binnen staan moet ik dus met de wekelijkse wasspullen op en af lopen. Dat probleem heb ik dus opgelost met de aankoop van de Autogeek tas. In deze tas heb ik alles zitten wat nodig moest zijn. Bovenop ligt dan de droogdoek en washmitt.

DSC_0025800x600.jpg


DSC_0026800x600.jpg


DSC_0027800x600.jpg


DSC_0029800x600.jpg


Kan ik de Dodo tas ook gebruiken als wekelijkse draagtas ?

DSC_0030800x600.jpg


DSC_0031800x600.jpg


Dat gebeurde toen ik de spullen wilde omzetten. Een 500ml fles gaat dus niet in de zij zakjes, de onderkant van de fles gaat er in. Maar de fles zit dus niet volledig vast in de zijkant, bij het minste beetje wrijving ligt hij er dus ook snel uit, er kan wel iets kleiners in vermoed ik.

Dan maar zonder gebruik van zij vakjes.

DSC_0032800x600.jpg


DSC_0033800x600.jpg


De volledige inhoud van de Autogeek tas past dus ook in de Dodo tas, maar zonder gebruik van zij vakjes.
Die vakjes kunnen wel gebruikt worden voor :

DSC_0034800x600.jpg


DSC_0035800x600.jpg


Hoewel ik moet zeggen dat het nog niet volledig te vertrouwen voelde. Maar het kan zijn dat het stof met de tijd wat soepeler wordt en de passing beter wordt ?

De Dodo Juice Detailing Bag als aanvulling van de Autogeek Bag

Als de Autogeek tas nu gebruikt wordt om de wasspullen mee te vervoeren, en de Dodo bag gebruikt worden om eventuele polijst spullen mee te vervoeren.

DSC_0036800x600.jpg


DSC_0037800x600.jpg


Dat past dan wel weer ;)

DSC_0039800x600.jpg


DSC_0040800x600.jpg


DSC_0041800x600.jpg


DSC_0042800x600.jpg


DSC_0044800x600.jpg


Zoals je kan zien past er best veel in. 2 Machines + Pads + Polijstmiddel zou wat overdreven zijn denk ik, maar er kan een hoop in. Eventueel nog wat doeken bovenop en 'ready to rumble'.

Besluit

Positief :
- Groot & stevig (verschilt niet veel van de Autogeek tas)
- Prijs (iets meer als de helft van de Autogeek tas)
- Mogenlijkheid tot bevestigen van draag riem (Zo draag ik het graag, zeker als hij goed gevuld is)
- Leuke kleuren
- Beter overzicht van de inhoud

Negatief :
- Die 12 kleine zakjes, beetje zonde, die hadden ze best wat groter kunnen maken. Zo kon je er toch wat meer mee doen. Buiten voor een borsteltje of een handpad, eventueel een klein flesje (met moeite) zijn ze echt niet veel waard.
- Geen klep voor over de tas te doen.
- Jammer dat er geen draagriem bij zit.

Buiten het probleem van de zakjes is het dus een aardige vervanger voor de Autogeek tas. Zeker omdat de prijs veel beter is. Hier kan je er 2 van kopen voor hetzelfde geld. De afwerking is toch veel beter als verwacht, buiten het kleine logo dat niet te erg opvalt, ziet het er best goed uit. Hij voelt stevig aan en je kan er even veel in kwijt als een andere tas.
Het overzicht van de inhoud is wel beter als bij de Autogeek tas, maar de zijvakjes bij de Autogeek tas zijn toch ook zeker handig.

Voor mijn wasspullen zou ik toch opnieuw de autogeek tas kopen, maar voor polijstmiddelen zie ik de Dodo tas een groot voordeel hebben. Makkelijk en open.

Heb je een Autogeek-Wolfang-Pinnacle tas en wou je graag een 2de dan zou ik toch wel de Dodo tas aanraden om extra spullen in op te bergen. Ze hebben beide voor- en nadelen, maar de Dodo tas heeft het grootste voordeel, de prijs.
 
Mooie review inderdaad.. Deze staat nu alsnog in mijn verlanglijst.....
 
Als k dit zo lees en ook goed zie,ga ik tog wel twijfelen om deze te gaan komen voor erbij.Heb nu alleen de Meguiars Boot Organiser.
 
Mooie review Bart :)^ , ik denk dat het voor de prijs een best mooie tas is, beetje spijtig van de zijvakken maar ach er is plaats genoeg in het midden. Ik heb hem maar in men mandje gezet, eens kijken wat ik nog ga bestellen.
 
Bedankt voor de review :)^

Alleen mijn persoonlijke mening is dat deze niet kan tippen aan bijvoorbeeld de autogeek er naast. :confused: Al is het alleen de uitstraling en afwerking, maar waarschijnlijk is de prijs er ook naar.
 
Wat is er mis met de uitstraling ? :weetniet

Buiten het kleine logo, wat toegegeven wel beter kon, is de tas best goed afgewerkt. Zeker niet slechter als de Autogeek tas.
En voor de prijs moet je deze tas echt niet laten staan.

Die zakjes daar heb je dus niets aan. Maar de tas is groot genoeg om alles, wat ook in de Autogeek tas gaat, in te krijgen.
 
Het was dan ook een persoonlijke mening B.K;) , en voor dat geld heb je gelijk. Je kan de bag niet laten staan voor dat geld.

Maar als ik ze vergelijk, vind ik dat de Autogeek een mooiere uitstraling heeft. Ik had van DoDo meer verwacht. Zoals de zijkanten en geen klepje bovenop. Ziet er een beetje simpel uit.

Nogmaals voor dat geld zeg ik ja, voor de naam dodo zeg ik nee, gewoon een persoonlijke mening.
 
tamer zei:
Nogmaals voor dat geld zeg ik ja, voor de naam dodo zeg ik nee, gewoon een persoonlijke mening.

No problemo,
ik denk ook dat ze er iets meer van hadden kunnen maken. Maar dat zal dan inderdaad meer centjes kosten.
 
Zoveel meer had een extra flapje voor er over niet hoeven kosten, zelfde geld voor de zij vakjes:ja


Maar anyway mooie review voorzien van de nodige illustratie :)^ :)^
 
Nette review..!
Denk dat deze ook eens meekomt met de bestelling :ja
ennuh, komop heren, beetje creatief denken, die zijvakjes kun je zelf ook wel iets op maken toch? :cool:
 
Inderdaad een leuke review
ivo's zei:
... die zijvakjes kun je zelf ook wel iets op maken toch? :cool:

Zijkant heeft boven de ondiepe zwarte vakjes nog ruimte zat voor een breed zwart elastiek.
Beetje de maat afstemmen op de te gebruiken flesjes en klaar is Kees.

Maar als ik er toch aan moet "doorontwikkelen" doe ik het liever helemaal zelf..

Hans
 
precies mijn gedacht hans (dat van die elastiek)
verder vind ik hobbyen niet erg :)
bij mij zit ie iig in de winkelwagen... (bestelling gaat alleen pas over een weekje of wat de deur uit...)

vraagje aan CC: blijft ie in t assortiment?
 
Zo te beoordelen is de tas van Wolfgang/Pinnacle voor mij practischer. Door de klep die er aan zit en de grotere zijvakken.

Had de Wolfgang tas ook niet een vak onder de bodem?

Op t moment vervoer ik de spullen die ik nodig heb in een plastic bak van 15 liter ( en eentje met deksel voor de pads en doeken)

De Dodo tas komt op mij over als een zachte uitvoering van mijn plastic bak. Desalnietemin ziet de tas er toch wel beter uit dan op de eerste plaatjes die ik er van zag.