• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Lime Prime (Met Video)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser

De feitjes:
Dodo Juice Lime Prime is een pre-wax cleanser/polish, geformuleerd om de lak te reinigen en voorbereiden op Dodo Juice carnauba wax. Het bevat een mix van milde micro-abrasives, reinigers en oliën, om oxidatie, ingebed vuil en lichte krasjes (swirls) te verwijderen.

De oliën helpen om de lak glad en gla
nzend te maken, de ideale voorbereiding voor de ultieme carnauba wax job!

Lime Prime pre-wax cleanser is geschikt voor alle typen en kleuren lak, inclusief de moderne clearcoat lakken. Het kan met de hand of machinaal aangebracht worden.

• Eenvoudig aan te brengen en verwijderen
• Geeft een excellente deep gloss finish
• De perfecte voorbereiding voor elke wax, speciaal geschikt voor Dodo Juice carnauba wax
• Samengesteld met dezelfde hoge eisen als de Dodo juice waxes
• Geschikt voor poetsmachines en applicatie met de hand
• Zeer economisch in gebruik - spaarzaam aanbrengen volstaat

Tot zover de feitjes en naar de praktijk!

Voorbereiding:
Auto gekleid en roterend behandeld met finishing pad en Menzerna Final Finish

Ik was eerlijk gezegd behoorlijk sceptisch over dit product. Wat was het nut hier nou van na bv. excentrisch met M80?
Toen ik de Supernatural gekocht had om te testen kan de Lime Prime natuurlijk niet ontbreken want die is er voor gemaakt om ervoor te gebruiken. De Lite versie heeft geen "abbrasives" de gewone versie dus wel maar dat is niet voor krasverwijdering maar om het oppervlak schoon te maken en olien aan te brengen. Om die reden heb ik een Lake Country zwarte finishg pad gebruikt die zelf geen "cut"heeft.

Ik heb de AEG EXE 460 (excentrisch) gebruikt op de laagste stand maar met de hand gaat het uiteraard ook prima.
De motorkap is gedaan met elke keer 4 drupjes zodat de pad een beetje verzadigd kon raken en de rest van de auto met 2 drupjes was meer dan genoeg. Elke stuk 2x horizontaal en 2x verticaal en het product was volledig afgebroken en klaar om afgenomen te worden. Dat afnemen gaat echt zo gemakkelijk. In het 1e filmpje is ook te zien dat ik het gewoon met mijn vingertoppen kan afnemen. Daarna was de lak een stuk gladder dan de Menzerna Final Finish die ik ervoor had gedaan.
Voor mijn gevoel zelfs gladder dan de M80 excentrisch. Of er echt meer glans was dan de M80 is moeilijk te zeggen maar het resultaat was echt fantastisch gewoon. En het gebruikersgemak is echt geweldig, ik heb nog geen product meegemaakt wat zo makkelijk afnam als de Lime Prime!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: FarAlley
Werkt wel heel mooi....:cool:

Bedankt voor de mooie review!

Zou het zin hebben om dit na de SSR serie en vóór Black Hole + EX-P te gebruiken, of meer i.p.v. die laatste twee? (als voorbereiding voor de wax dus).
 
Dennis,

Moet er daadwerkelijk zo weinig produkt op een pad? 8o En geldt dat voor elk merk / produkt?
Ik doe er altijd een klodder ter grootte van een gulden, en zeg maar 2 guldens dik....:weetniet

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt idd maar zo weinig nodig. Volgens mij is het of Black Hole of Lime Prime. Lime Prime zou juist als laatste stap moeten en Black Hole ook ;)
 
Dan zal ik 5 juli m'n ogen maar eens goed de kost geven. Ik lees her en der alrijd zo groot als een ouderwets kwartje... :weetniet

Van de week maar eens nog minder proberen en verspreid op 4 punten. Ik deed het altijd op de rand of in het midden van een witte of oranje LC pad.

Patrick
 
Prima review Dibbuz en de filmpjes erbij zijn erg leuk!!

De S4 werd van de Black Hole ook al superglad, is de Lime Prime vergelijkbaar of nog gladder?

@Sven, ik denk dat je eerst Black Hole zou moeten doen (vanwege de fillers) en eventueel daarna Lime Prime. Maar ik twijfel of het uberhaupt zinvol is. Beide hebben een cleanertje aan boord, dus ze zitten elkaar vrees ik in de weg.
 
Ik denk dat Lime Prime net iets gladder is, lijkt net de gladheid van een wax je zou bijna denken dat het een wax is en dat afnemen is echt belachelijk makkelijk...
 
Ik ben zeer benieuwd of de Lite ook de laatste mini-buffermarks weg kan halen op Unizwart.

Geforce kom er maar in! :eek:) (Hij heeft een unizwarte A4, mooi object!)
 
Staat op de laagste stand maar ik zette ook totaal geen druk.
 
Nog gladder dan black hole? Ik ga em na de black hole zeker eens proberen (na 3 jaar denk ik, je hebt zo weinig nodig van Black hole)
 
Tim zei:
@Sven, ik denk dat je eerst Black Hole zou moeten doen (vanwege de fillers) en eventueel daarna Lime Prime. Maar ik twijfel of het uberhaupt zinvol is. Beide hebben een cleanertje aan boord, dus ze zitten elkaar vrees ik in de weg.

Ben ook bang dat je de Black Hole er dan weer af poetst...

Zal wel of/of worden dan.

Wat mij nou een interessante test lijkt: de kap deels met Black Hole + EX-P en deels met Lime Prime behandelen. Dan kijken wat mooier/gladder is, en daarna eventueel dezelfde (Dodo) wax er overheen om te zien of er dan nog verschil zichtbaar/merkbaar is... :cool: