• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Need For Speed..

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.822
0
Wel ik had weer een aantal nieuwe dingen besteld ,waaronder dus de "All-In-One SuperJuice" .
Reinigt ,Polished & Waxed in één beweging.

En aangezien een aantal mensen wel eens eerst graag zien en lezen wat ze kunnen verwachten heb ik me dus vandaag even de moeite gedaan om een kleine test te doen..

Eerst en vooral ,

Waar te verkrijgen : Carclean.com
Prijs : 250 ml = 13.99 Euro & 500 ml = 25.99 Euro

Test tijd ,

Het test object voor vandaag is m'n eigen wagen ,ik geef toe dat het niet de beste kleur is maar had niets anders ter beschikking.
Had graag de test gedaan op de zwarte wagen bij ons thuis ,maar die was er niet.
Dan kwam er nog bij dat iemand de "betere" camera had meegenomen ,dus de kwaliteit van de foto's zijn niet super maar het kan er mee door.
Goed dat terzijde ,de wagen heeft momenteel 3 lagen Supernatural op zich (allemaal 24h na elkaar aangebracht) deze zouden dus nu geschrapt worden.
Ik heb er dus voor gekozen om alleen de motorkap te gebruiken voor de test om aan te tonen hoe het product werkt.
De rest is goed beschermd en hoeft dus geen behandeling.

De auto was gewassen ,heb alleen even ge quick-detailed en het testoppervlak ge-clayed binnen de tape lijnen.

Het Product:

DJ_NFS21.jpg


DJ_NFS22.jpg


Dit is de 250 ml verpakking ,stevig plastiek fesje ,met kantel dopje.
De opening is ideaal ,je kan vrijwel perfect doseren.
Alle vloeibare Dodo producten hebben trouwens deze dop.

Het testobject:

Mooi afgetaped ,de 2 middelste banen zullen de test oppervlaktes zijn ,de 2 buitenste banen zijn nog steeds beschermd door Supernatural ,dit heb ik zo gelaten ter vergelijking.

DJ_NFS.jpg


DJ_NFS1.jpg


In deze test zal ik het rechter deel met de machine behandelen , en het linker deel met de hand.

Gebruikte middelen:
-Need For Speed
-Last Touch
-G220 met Lake Country 5,5" green pad (om dat dit de minst grove pad is die ik heb ,normaal gebruik ik de machine alleen voor correctie werk ,maar moet me toch maar eens wat zwarte aanschaffen)
-Mothers Microvezel hand-pad
-Microvezel doeken

DJ_NFS2.jpg


DJ_NFS3.jpg


DJ_NFS4.jpg


DJ_NFS5.jpg


Tijdens het proces:

De pad krijgt een licht spraytje Last Touch ,waarna ik heel even met propere handen over de pad wrijf terwijl de machine op de laagste stand draait ,hierdoor trekt het product wat in de pad en is het enkel een heel klein beetje vochtig.
Door dit te doen wordt de pad minder ruw bij eertse contact met de lak en kan het product zich beter verdelen over de pad.
Een paar kleine drupjes NFS aan brengen ,daarna even aandrukken op het paneel om spetteren te vermijden.
Het product op een lage stand versprijden met bijna geen druk op de machine.
Even een standje hoger en verder werken met een klein klein beetje druk.

DJ_NFS6.jpg


DJ_NFS7.jpg


DJ_NFS8.jpg


DJ_NFS10.jpg


De kuur tijd volgens het flesje is ongeveer 5 min. ,tijd genoeg dus om de andere kant ook al te doen met de hand.
Ongeveer zelfde proces ,spraytje op de pad ,even wrijven met propere handen.
Het product aanbrengen op de pad in de vorm van kleine drupjes.
Aanbrengen in cirkel vormige beweging ,ik veronderstel dat het ook in rechte banen kan ,weer een verhaal van persoonlijke voorkeur.
Lichte druk op de pad.

DJ_NFS11.jpg


DJ_NFS12.jpg


DJ_NFS13.jpg


DJ_NFS14.jpg


Beide kanten gedaan ,goed zichtbaar hoe het aangebracht is.

DJ_NFS15.jpg


Nu beurt om beurt swipe-test en afgeveegd ,de 5 min. waren genoeg maar het zal er wel iets langer hebben opgezeten.
Geen gevolgen ,kwam heel gemakkelijk af.

DJ_NFS16.jpg


Bovenstaande foto toont de motorkap na afname van het product ,zoals je kijkt : links met de hand ,rechts machine.
Verschil..?

Volgende foto's tonen dan nog eens het "verschil" met supernatural.

DJ_NFS17.jpg


DJ_NFS18.jpg


DJ_NFS19.jpg


DJ_NFS20.jpg


Conclusie:

Dit is eigenlijk iets wat ik heb gekocht voor de auto's van m'n ouders ,vriendin ,kameraden ,.. Die hebben meestal niet veel geduld en als ik dan even snel de wagen kan/moet doen zal dit mijn Go-To product zijn ,werkt makkelijk ,snel en aangenaam.
Ik verwacht ook niet dat het "maanden" zal beschermen ,maar dat doen zij ook niet.
Desnoods top je hem gewoon met favoriete wax voor extra bescherming.
De lak ziet er goed uit & voelt glad aan in een record tijd en daarbij is hij dan ook nog eens beschermd.
Je kan voor dat geld volgens mij op dit moment niets beters krijgen in categorie Cleaner-wax.
De geur was aangenaam ,net zoals alle dodo producten die ik heb ,moelijk terug te brengen en ik kan het ook niet echt met iets vergelijken.
Het product zelf is te vergelijken met Lime-prime maar dan met de extra toevoeging van de wax.


Heb je niet veel tijd in het weekend of door de week..? Wil je toch dat je wagen er goed uit ziet..? Wil je niet te veel uitgeven ,maar toch eens iets van dodo proberen..?
Allemaal redenen om het eens te testen ,voor de prijs moet je het niet laten.
Ik ben alvast overtuigd ,over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niets zeggen.
Maar dit product in combi met een (dodo) wax als extra topping is ideaal voor een fast detail.

Bedankt voor het lezen ,
Bart.
 
Mooie review Bart! ;)

Ook mooi snel :cool: maar zoals ik al dacht denk ik dat het er maar bij.. zie toch geen toegevoegde waarde..
 
Thanks Sjoerd : Heb em nog maar gedaan voor ik op vakantie vertrek ,dan kan ik ook zien hoe hij zich houd (duurzaamheid) gedurende die periode.

Hoe bedoel je die laatste zin..?:weetniet
 
Ik had achter "bij" nog "laat" willen typen :schaam ...
Heb er nog een tester van staan en daar kan ik ook nog wel een keer goed mee testen, maar voor nu denk ik dus: Nee ;)
 
Goede en duidelijke review, bedankt. Zelf ben ik redelijk Dodo minded maar de need for speed heb ik nog niet aangeschaft. Voornamelijk omdat ik ook veel goeds hoor over de smart all in one en ben benieuwd hoe deze zich onderling verhouden. Heeft hier iemand misschien al ervaring mee?

Gr. Bas
 
Mooi review, waarvoor dank. Het zal vast niet mijn product worden, maar het is handig voor degenen die minder tijd willen besteden aan het onderhoud van de lak. Inderdaad mooi voor vrienden en kennissen die snel resultaat willen... ;)

@Bas: Smartwax = overpriced hype. Lekker laten staan, of het equivalent van CG kopen als je het perse wilt hebben.
 
Bas zei:
Goede en duidelijke review, bedankt. Zelf ben ik redelijk Dodo minded maar de need for speed heb ik nog niet aangeschaft. Voornamelijk omdat ik ook veel goeds hoor over de smart all in one en ben benieuwd hoe deze zich onderling verhouden. Heeft hier iemand misschien al ervaring mee?

Gr. Bas

Wil je iets dat hetzelfde kan als Smart All In One? Kijk dan naar Polish with Carnauba voor de natuurlijke variant of Polish with Sealant voor de synthetische variant. Beiden van Poorboy's en een stukkie goedkoper! ;)

Wat die All in One kan, kunnen deze producten namelijk ook.

Zet een van deze producten op een cuttingpad en je gebruikt het als lakherstel, zet het op een finishing pad en je hebt een wax of sealant als bescherming.
 
Bedankt, dan wordt het dus de NFS:-b , anders krijg ik teveel merken door elkaar (probeer nu de basis te houden van Megs en CG en daarnaast Dodo en wat speciality products).

Gr. Bas
 
Bas, je weet de chemical guys dezelfde ook heeft he ;)
Heet alleen anders....
"EXTREME ALL-IN-1 POLISH + SHINE & SEALANT"
 
ik heb me laten vertellen dat smartwax de consumentenlijn is van chemical guys. het is dus logies dat de smart producten duurder zijn, dan in verhouding met de chemical guys.

zelf ben ik in het bezit van een aantal smart producten, en ben daar eerlijk gezegd niet geheel ontevreden over. vooral de Smart Concourso Wax is echt een super wax. De rose smartwax zelf is een simple makkelijk te verwerken wax met multi purpose doeleinden, zowel handmatig als machinaal kun je daar mee werken. en het voordeel is dat ie echt heel makkelijk af te vegen is. zonder al te lange cure tijd. en kan overal op aangebracht worden: lak, rubber, kunstof, ramen, metaal, chroom.

ik zal de spullen wel eens mee nemen naar een meeting bij carclean;)
 
Chemical Guys hebben zeker goede producten in de lijn zitten, maar als ik dat wil dan koop ik die wel. Ik heb sterk het idee dat het *merk* Smartwax een marketingtruc is, zeker omdat de (meeste) producten identiek zijn aan de (goedkopere) GC versie.
 
Even een update..

Na mijn wagen gedaan te hebben voor de test heb ik ook de RAV4 van m'n ouders gedaan om de duurzaamheid te testen ,ik kan namelijk toch niet wachten en wax mijn wagen te veel..;)

Dit was wel niet dezelfde dag maar een week erna..

Nu heb ik de Rav gisteren opnieuw gewassen en was het toch RIP voor de dodo..Niet volledig maar toch zeker tijd om opnieuw te waxen.
Deze wagen ziet dagelijks autostrade en slaapt alleen binnen ,de rest van de dag staat hij buiten op het werk.
Ik ben toch wel onder de indruk ..Laat ons zeggen een goede maand voor een cleaner-wax..! Wel altijd gewassen met de Born To Be Mild en na het wassen even overgegaan met de QD+ ,dit heeft toch wel bijgedragen denk ik.

Maar voor het geld kan je dus zeker niet misgaan.
 
Dus ondanks de "cleaner" die erin zit, toch eerst wassen en eventueel nabehandelen met een waxbooster of een echte wax of is de cleaner een "deep paint cleaner"?

Ik overweeg dit product voor als ik echt weinig tijd heb maar toch mijn V70 wil fatsoeneren maar vraag mij af of ik de auto toch eerst moet wassen (wat mij het geval lijkt) of dat ik NfS direct kan gebruiken op de vervuilde lak. :weetniet
 
Denk niet dat het een deep paint cleaner is maar het is een zeer makkelijk en snel product en ideaal voor jou toepassing. Ik zou hem wel wassen ja, nooit zo op een vuile auto doen!
 
Nooit op een vuile auto werken...!

Gewoon je wagen wassen ,even de NFS erover ,de milde cleaner (zelfde als Lime Prime) zorgt ervoor dat de lak licht gereinigd word ,voegt wat voedende oliën toe en laat een laagje Carnauba achter.

Het is dus ideaal voor mensen die een 'snelle' beurt willen (klinkt als vuile praat ;) )

Voor betere levensduur eventueel toppen met een echte wax.
 
Kan ja ,maar ik vindt persoonlijk dat een pad met een lichte cuttingsfactor het beste uit de lichte polijstkorrel haalt. Dan zou je nog wat zeer lichte krasjes kunnen aanpakken. Een pad zonder cutting factor werkt ook ,maar zal dan wat moeite hebben om de korrel af te breken. Niet echt een probleem ,maar als het mogelijk is zou ik toch kijken voor een Groene Light (als je ook nog Cutting van de pad wil) of een Zwarte (liever als de Rode ,dit heeft dan geen Cutting van de pad).
 
Ik zou ook inderdaad voor een licht groene gaan om de korrel mooi af te breken.
 
Ik ben het er niet mee eens, de korrel is zo klein en mild, die wordt keurig afgebroken door een zwarte pad. Maar wil je meer correctiemogelijkheid, dan kan je wel een light green bijvoorbeeld overwegen.