• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: Meguiars Marine compound en polish

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Ik heb een polyester zeilboot (gelcoat) gedetailed, en daarbij gebruik gemaakt van Meguiars Marine OneStep compound (m67, 1 liter) en Polish (m45, 1/2 liter).

8076.jpg




De OneStep compound is bedoeld voor middelmatige tot zware oxididatie, en belooft van grof tot fijn af te werken met een voedende olie als afronding (polish/glaze). Hiermee heb je in theorie aan 1 product voldoende, en kan je stappen overslaan.
De volgende foto zegt denk ik genoeg:
napolijsten.jpg


Het tussenstuk heb ik eerst 'gewedsand' met de rotary met schuurschijf op korrel 2000, en daarna met de rotary met lightcut twistedfibres/wolpad met de compound. 3 passes waren voldoende. Links en rechts onbehandeld.

Erg tevreden over het resultaat, en de compound breekt mooi af tot een fijne korrel. Door de toegevoegde olie kan je redelijk lang doorwerken, en laat een mooie finish na. Waarom doet me deze compound toch zo denken aan M83?

Tot slot de polish/glaze:
Een waterige/dunne bruine olieachtige polish/glaze die zijn werk uitstekend doet. Eenvoudig aan te brengen met de hand of de Dualaction (finishing pad), en voedt de ondergrond (polyester/gelcoat) met rijke olie. Een extra natte en diepe glans als resultaat. zelfs na de OneStep die ook al een polish/glaze in zich heeft. Wel droogt de polish erg snel op, en is dan redelijk lastig te verwijderen. Hard boenen, of een quickdetailer erbij. Waarom doet me deze polish/glaze zo denken aan Step 2?

Conclusie: Meguiars Marine ben ik erg tevreden over. Met deze hoeveelheden kan je ca. 2 boten doen van ca. 9 meter.