• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Meguiar's Soft Buff 2.0 pads

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Allereerst: deze pads zijn nog niet in NL verkrijgbaar, ik heb ze via een goede kennis uit de US laten komen. Ze zullen met de tijd ook in NL op de markt komen. Maar ik wilde jullie deze review niet onthouden.

De meeste mensen die de Soft Buff pads kennen van Meguiar's kunnen net als mij beamen dat de kwaliteit van het klittenband slecht is, zeker voor de prijs die je voor de pads moet neerleggen, de pads zelf zijn erg goed, maar als je er niet mee kunt werken dan heb je er niets aan. Bijkomend nadeel van de oudere pads was dat de pads alleen geschikt waren voor 125mm backingplates op excentrische machines
Ik was al een tijdje in het bezit van het Meguiar's so1o systeem, daar zitten nieuwe modellen pads bij, deze zijn erg goed te centreren omdat het klittenband verdiept in de pad zit, maar helaas ook hier is de hechting van het klittenband aan de pad niet echt denderend, de finishing pad van het so1o systeem is inmiddels al gesneuveld en weer gerepareerd met bison kit. Werkt weer prima, maar gewoon jammer.

Meguiar's heeft sinds kort een nieuw model pad op de markt gebracht de Soft Buff 2.0 pad, deze onderscheid zich t.o.v. de oude pads door de volgende zaken:

- Groter: van 6,5" inch naar 7" inch
- Klittenband is verdiept, dus centreren is erg makkelijk
- past perfect op een 150mm backingplate
- Klittenband is gelamineerd
- Kan in de wasmachine (!)

100_0809.jpg

100_0812.jpg

100_0813.jpg


Klittenband is verdiept aangebracht, en heeft over de buitenste rand een extra laag gekregen die niet grijpt aan de backingplate.

100_0814.jpg


Vergelijk met de so1o polishing pad

100_0818.jpg

100_0819.jpg


Een 150mm backingplate past perfect! :)^

100_0821.jpg


De extra laag over de pad en klittenband is zo aangebracht dat er slechts een deel van het klittenband kan grijpen aan de backingplate, hierdoor is het nu zeer simpel om de pad van de backingplate te verwijderen zonder de pad te slopen, iets wat bij het oude model een ramp was en daarbij sneuvelde vaak het klittenband op de pad :0

100_0822.jpg


De eerste tests die ik gedaan heb met de pads zijn veelbelovend!:ja Ze werken prima.

Voordelen:

- Zeer makkelijk centreren, vooral voor gebruik op rotary's erg belamgrijk
- Makkelijk weer van de backingplate te verwijderen
- Geschikt voor zowel 125mm als 150mm (hoewel 150mm het beste is omdat deze nu perfect past)
- Kan nu ook op andere excenters gebruikt worden omdat deze vaak een 150mm backingpate hebben, enige waar je dan op moet letten is of er geen rand op de machine is die in kan snijden.
- Wasbaar in de wasmachine, dit heb ik (nog) niet getest omdat ik een padwasher heb.

Nadelen:

- Prijs die ze hier in NL gaan kosten.
- Vooralsnog heb ik verder nog geen echte nadelen kunnen ontdekken omdat ik ze net in mijn bezit heb, het enige is dat ze nog niet in NL te krijgen zijn, maar ik ga er vanuit dat Tim ze snel op voorraad zal hebben zodra ze officieel hier te krijgen zijn.

Wat de prijs hier zal gaan worden voor deze pads weet ik niet, ze zullen iets duurder zijn dan de oude, want dat is in de US ook zo.
 
Inderdaad, heb het toegevoegd. Maar sommige mensen zweren bij Meguiar's pads en ik moet zeggen dat ze ook erg goed zijn, zeker met deze verbeteringen. Een nadeel vand e LC pads is, dat ze niet afgerond zijn zoals bij deze Meguiar's pads.
 
Patrick zei:
Prijs zou ik toch zeker als nadeel zien. LC pads zijn denk 3-4 keer zo goedkoop.
Niet helemaal waar, LC pads (uiteraard de 6,5" pads, die komen het dichtst in de buurt) zijn 15 euro.
Denk dat ze 2,5x zo duur zijn. Voor de excenter maakt de uitlijning niet zo heel veel uit, echter op de rotary is het zaak om dat ding zo precies mogelijk in het midden te krijgen zodat je zo min mogelijk "sling"krijgt en dat is erg gunstig dus dat kan zeker het aanschaffen waard zijn.
 
Als je een G220 hebt kun je natuurlijk de maat kleiner gebruiken van LC en dan zijn ze wel stuk goedkoper en werkt beter ook toch?
 
Dan is die LC inderdaad een goede optie natuurlijk. Of het beter werkt zou ik niet kunnen zeggen ik heb nog nooit gewerkt met de 5,5"pads van LC.
 
Zoals ik al zei, ik heb alleen met de 6,5"pads gewerkt en dat gaat geweldig. Denk een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Kan me voorstellen dat als je nieuw begint en je hebt 3-4 pads nodig dat je eerder de 5,5"zal nemen voor het prijsverschil (6 euro per pad).

Maar nogmaals, deze Soft Buff 2.0's komen pas echt tot hun recht op een rotary daar hebben ze zeker een voordeel t.o.v. de LC 6,5" pads.
 
Ik heb deze pads in de wasmachine gedaan, want dat was mogelijk volgens de beschrijving, en inderdaad! Het werkt uitstekend, de pads zijn schoon (duh ;) ) het klittenband zit nog gewoon zoals het hoort en de pad is gewoon nog in model. Top dus.