Migliore Wax Frutta Blend Wax
Na de review van Rodders over de Migliore Orginal Blend, even een review over de Frutta van mijn kant.
Het is hier in de zon bijna 20°C en dan begint het natuurlijk weer te kriebelen. Ik had er echt zin in vandaag. Niet zo'n dag waarbij je denkt van "ik zal hem toch maar wassen want hij staat er maar zielig bij" maar een "haha vandaag kan ik me eens goed uitleven en genieten van waar ik mee bezig ben".
Voor de mensen die goed opletten, ja ik heb de Migliore Primo ook, daar zal ik binnenkort een reviewtje van maken. De wagen moet eigenlijk een lente-opfris-beurt krijgen. Maar ZOveel zin had ik vandaag ook niet.
Dit was gewoon een dringend nodige wasbeurt en even met een Quick detailer erover dag en genieten van de zon.
Goed, spullen buiten gezet. Wagen gewassen met een sopje Born to be mild en gedroog met de Air force blaster. Daarna... even een tasje koffie.
Terug gekomen in de garage, even over de wagen gegaan met de Migliore Endurance Quick Detailer.
Ik moet zeggen dat deze spray me echt bevalt, de spray-mist is zeer fijn zodat je niet aan het verspillen bent. Verspreiden gaat zeer makkelijk en je hoeft geen 25 keer opnieuw te vegen tot het residu weg is. Snel, eenvoudig en een lekker gladde lak nadien.
Zo fijn dat ik ondertussen al een 2de fles op voorraad heb staan.
Nadat ik de hele wagen rond was geweest had ik zin om de Frutta nogmaals te proberen. Ja inderdaad nogmaals. Vorig weekend had ik hem voor de eerste keer geprobeerd, maar dat eindigde niet zo goed. Nicknameless zijn post in het review topic van de Original blend verklaart dit wel denk ik.
Nu heb ik het toen opgelost met de wax af te nemen door water erop te sprayen. Dit werkte op zich wel goed maar dat was toch ook niet de oplossing.
Maar ok, vandaag met frisse moed opnieuw begonnen op mijn wagen.
De wax zelf :
Een mooie pot,
Met een nog mooiere inhoud,
Eens je het potje open hebt gedaan komt je een lekkere sinaasappel geur tegemoet. Heerlijk, niet chemisch sinaas maar echte sinaasappel geur. Geweldig, één van de best ruikende producten in mijn bezit.
De textuur was wat vaster, tot het eventjes in de zon had gestaan, toen werd het veel zachter en olie-achtig.
Nog maar een duidelijk teken dat de Migliore's echt makkelijker werken in warme klimaten.
Genoeg geroken aan die pot, tijd voor wat wax op de auto. Ik wist dat aanbrengen echt dun moest. Dit was vorig weekend wat mislukt omdat het de eerste keer was dat ik de frutta gebruikte. En zoals ik nu gemerkt heb, het toen echt wel te koud/vochtig was.
Nu dat de Frutta lekker warm was ging alles veel vlotter, gewoon 1 likje van de pot was voldoende voor een halve motorkap. Verspreiden ging ook een stuk makkelijker.
Zo dun mogenlijk aangebracht...
Zoals sommigen eventueel al weten gaat deze wax niet drogen. Je kan het zo lang laten zitten als je wil, hij blijft nat.
Na een minutje of 10-15 begonnen met afnemen. Ik had wat schrik omdat het vorige keer rampzalig eindigde, maar nu geen enkel probleem. Het is uiteraard iets waar je gewoon aan moet worden (een wax afnemen die niet droogt) maar met de methode die ik gebruikte geen probleem --> Neem een doek met korte vezels, geen fluffy doek. En haal het residu niet weg met grote vegen, draai kleine cirkeltjes net zoals bij het aanbrengen van de wax. Eens het grote deel van de wax weg is gewoon op-buffen met een langere vezel doek.
Resultaat, een mooie zachte lak.
Ook nog wat beading pics gemaakt.
Besluit :
Wat kan ik zeggen, de eerste keer vlotte absoluut niet. Maar deze keer was compleet anders. Dit is een wax waarmee je moet leren werken bij de juiste temperatuur, als het je dus niet lukt van de eerste keer geen probleem gewoon opnieuw proberen. :ja
Voorlopig krijgt hij van mij ^