Gisteren kreeg ik na lang wachten (issues bij de fabrikant) een aantal Monello 6" Kompressor pads binnen.
Nieuwsgierig naar de werking van de pads, heb ik vandaag een van de nieuwe pads uitgeprobeerd op mijn DAP.
Slechts een kleine test op mijn motorkap met de zwarte pad en PB White Diamond, tegenover een 'gewone' zwarte 5,5" CCS pad. Ik had geen tijd/reden om de polijstpads verder uit te proberen.
De 6" pads zijn (uiteraard) iets groter dan de 5,5" CCS pads, maar daarnaast zijn ze ook een stuk dikker. Verder hebben ze afgeronde randen en de velcro ligt een kleine centimeter terug van de rand. Hierdoor is de zijkant van de pad ook goed bruikbaar bij randen en rondingen. De motorkap van mijn Focus heeft een paar leuke plooiingen, vandaar dat ik dit als testpaneel heb gebruikt.
Eerst een helft van de kap gedaan met de CCS pad. Dit ging zonder problemen op het vlakke stuk (ik moet nog wel wat opletten met het 'recht' houden van de DAP). De randen zijn voor een rookie als ik wat lastiger te doen, maar echt een groot probleem is het ook weer niet. Kortom, de zwarte CCS pad voldeed prima.
Dan de Kompressor pad. Doordat deze een stuk dikker is, lijkt deze een stukje rustiger te lopen op de vlakke stukken. De pad heeft er minder last van als je de DAP niet helemaal recht houdt. Toen ik de DAP in een verdwaald moment net even iets te schuin hield, kreeg ik wel even het idee dat de pad er lichtjes vandoor wilde. Verder weinig problemen en niet overdreven veel verschil met de CCS pad.
Bij de randen werkt de Kompressor een stuk handiger dan de CCS pad. Zoals gezegd kun je ook de zijkant van de pad wat beter gebruiken en de afronding van de rand zorgt ervoor dat je wat beter in 'knikjes' terecht kunt.
Ik heb gisteren en vandaag een paar keer de vraag gehad of de Kompressor pads specifiek voor de rotary bedoeld zijn of ook voor D/A machines. Ik heb het idee dat de Kompressor pads wel ontworpen zijn met een rotary in gedachte. Ik heb zelf geen rotary, maar op mijn DAP deed de zwarte Kompressor het in elk geval prima.
Nou nog iemand die de 6" Kompressors wil testen op een rotary.
Nieuwsgierig naar de werking van de pads, heb ik vandaag een van de nieuwe pads uitgeprobeerd op mijn DAP.
Slechts een kleine test op mijn motorkap met de zwarte pad en PB White Diamond, tegenover een 'gewone' zwarte 5,5" CCS pad. Ik had geen tijd/reden om de polijstpads verder uit te proberen.
De 6" pads zijn (uiteraard) iets groter dan de 5,5" CCS pads, maar daarnaast zijn ze ook een stuk dikker. Verder hebben ze afgeronde randen en de velcro ligt een kleine centimeter terug van de rand. Hierdoor is de zijkant van de pad ook goed bruikbaar bij randen en rondingen. De motorkap van mijn Focus heeft een paar leuke plooiingen, vandaar dat ik dit als testpaneel heb gebruikt.
Eerst een helft van de kap gedaan met de CCS pad. Dit ging zonder problemen op het vlakke stuk (ik moet nog wel wat opletten met het 'recht' houden van de DAP). De randen zijn voor een rookie als ik wat lastiger te doen, maar echt een groot probleem is het ook weer niet. Kortom, de zwarte CCS pad voldeed prima.
Dan de Kompressor pad. Doordat deze een stuk dikker is, lijkt deze een stukje rustiger te lopen op de vlakke stukken. De pad heeft er minder last van als je de DAP niet helemaal recht houdt. Toen ik de DAP in een verdwaald moment net even iets te schuin hield, kreeg ik wel even het idee dat de pad er lichtjes vandoor wilde. Verder weinig problemen en niet overdreven veel verschil met de CCS pad.
Bij de randen werkt de Kompressor een stuk handiger dan de CCS pad. Zoals gezegd kun je ook de zijkant van de pad wat beter gebruiken en de afronding van de rand zorgt ervoor dat je wat beter in 'knikjes' terecht kunt.
Ik heb gisteren en vandaag een paar keer de vraag gehad of de Kompressor pads specifiek voor de rotary bedoeld zijn of ook voor D/A machines. Ik heb het idee dat de Kompressor pads wel ontworpen zijn met een rotary in gedachte. Ik heb zelf geen rotary, maar op mijn DAP deed de zwarte Kompressor het in elk geval prima.
Nou nog iemand die de 6" Kompressors wil testen op een rotary.