Dit weekend de tijd en kans gehad om de Monello Lancia 2.0 foamlance te gebruiken en te testen.
Als vergelijking heb ik de 2.0 naast de 1.0 gezet aangezien ik die al tijden gebruik.
Om de test zo eerlijk mogelijk te maken, heb ik een 100ml spuit gevuld met Monello Artico snow foam, zowel voor de 1.0 als de 2.0 en deze aangevuld met 900ml water.
Wordt dan de mengverhouding 1:9 of 1:10? Leuk discussie punt...
Om het schuimen tijdens het mengen en overgieten tot een minimum te beperken heb ik de 100ml spuit ín het water leeg gespoten en daarna de foam flessen afgevuld.
Voor de test/vergelijking heb ik de Nilfisk C 135 Hogedrukreiniger gebruikt.
De 2.0 met de originele Nilfisk lance en Lancia connector en de 1.0 heb ik op de (AliExpress) short trigger gun met quick release) gebruikt.
Beide foamlance zijn voorzien van de standaard voorgemonteerde sproeier.
Ik durf niet eerlijk te zeggen of 1 van beide methoden invloed heeft op het foam of het uiteindelijk resultaat.
Monello 1.0 in actie
Monello 2.0 in actie
En de stabiliteit van beide flessen getest. Het moge duidelijk zijn welke het stabielst is...
Ik heb niet naar de reinigingskracht van het foam gekeken, puur en alleen een vergelijkende test tussen beide.
De plus en min punten:
Monello 1.0
+ met 1 hand te verstellen nozzle
+ prijs
- instabiele fles (afhankelijk welke je gebruikt)
- de oude pet fles was nogal breekbaar
- luidruchtiger dan de 2.0 (lijkt het wel)
- niet meer leverbaar
Monello 2.0
+ stabiele fles
+ prijs
- je kan niet (meer) elke willekeurige fles eronder hangen
- lastig om de breedte van de straal te bedienen omdat de groene nozzle uit 2 delen bestaat
Conclusie:
Een prima en waardige opvolger van de 1.0. Stabiel, degelijk en gunstig geprijsd, kortom een must have voor elke detailer, immers een goede en schone auto begint immers met het voorspel
Waar te koop? Uiteraard in je favoriete webshop:
Als vergelijking heb ik de 2.0 naast de 1.0 gezet aangezien ik die al tijden gebruik.
Om de test zo eerlijk mogelijk te maken, heb ik een 100ml spuit gevuld met Monello Artico snow foam, zowel voor de 1.0 als de 2.0 en deze aangevuld met 900ml water.
Wordt dan de mengverhouding 1:9 of 1:10? Leuk discussie punt...
Om het schuimen tijdens het mengen en overgieten tot een minimum te beperken heb ik de 100ml spuit ín het water leeg gespoten en daarna de foam flessen afgevuld.
Voor de test/vergelijking heb ik de Nilfisk C 135 Hogedrukreiniger gebruikt.
De 2.0 met de originele Nilfisk lance en Lancia connector en de 1.0 heb ik op de (AliExpress) short trigger gun met quick release) gebruikt.
Beide foamlance zijn voorzien van de standaard voorgemonteerde sproeier.
Ik durf niet eerlijk te zeggen of 1 van beide methoden invloed heeft op het foam of het uiteindelijk resultaat.
Monello 1.0 in actie
Monello 2.0 in actie
En de stabiliteit van beide flessen getest. Het moge duidelijk zijn welke het stabielst is...
Ik heb niet naar de reinigingskracht van het foam gekeken, puur en alleen een vergelijkende test tussen beide.
De plus en min punten:
Monello 1.0
+ met 1 hand te verstellen nozzle
+ prijs
- instabiele fles (afhankelijk welke je gebruikt)
- de oude pet fles was nogal breekbaar
- luidruchtiger dan de 2.0 (lijkt het wel)
- niet meer leverbaar
Monello 2.0
+ stabiele fles
+ prijs
- je kan niet (meer) elke willekeurige fles eronder hangen
- lastig om de breedte van de straal te bedienen omdat de groene nozzle uit 2 delen bestaat
Conclusie:
Een prima en waardige opvolger van de 1.0. Stabiel, degelijk en gunstig geprijsd, kortom een must have voor elke detailer, immers een goede en schone auto begint immers met het voorspel
Waar te koop? Uiteraard in je favoriete webshop:
Laatst bewerkt: