• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Nanolex washcoat

D-J

Detailing guru
Tester of Bling
3 sep 2009
1.973
105
Prijs:
Nanolex - Washcoat - 200ml: €16,99


Inhoud van de kit:
1 flesje Washcoat
IMAG0489_zps69c4465b.jpg


Specs volgens Carclean site:
Na het wassen van de wagen wordt het product verneveld over de natte wagen met een schuimlans of een sprayer. Na een kleine twee minuten inwerken en het afspoelen van de wagen werkt het product onmiddellijk! Washcoat kan perfect gebruikt worden zonder enige andere producten, maar ook in combinatie met andere producten werkt het ongelooflijk als onderhoudsproduct. De glans wordt duidelijk versterkt en het oppervlak is ook veel gladder!

Nanolex Washcoat is het eerste product dat geluid maakt bij contact met het oppervlak; de werking kan echt gehoord worden!

Voor alleenstaand gebruik is 50ml (tov 0.5 liter water) product aan per wagen voldoende, bij een wagen die al bescherming heeft is 20ml voldoende. Meng het product pas net vóór het gebruik aan met water, anders wordt het mengsel na enkele uren onstabiel.

Verwacht een duurzaamheid van 6 tot 8 weken of 4 wasbeurten, in combinatie met Nanolex Shampoo of een quick detailer zal de duurzaamheid alleen maar toenemen.

How-to aanbrengen:
Eerst hebben we de bus gefoamd met Magi foam:

IMG-20131025-WA0001_zps542bf503.jpg


Daarna de bus goed gewassen en afgespoeld.
NIET droog gemaakt.

Vervolgens de washcoat klaar gemaakt. Dit moet kort voor het aanbrengen gebeuren.
Wederom de foamlans gebruikt.
Concentratie 50ml op 500ml water op een onbehandelde auto.
Bij een behandelde auto (dus gepolijst ed.) is de concentratie veel lager.

IMAG0490_zps9fc5a597.jpg


Daarna erop gesporten met de foamlans en de hd:

IMAG0491_zps2003729e.jpg

IMAG0492_zpsef35f69f.jpg

IMAG0493_zps658ede04.jpg


Na 2 minuten de coat er afgespoeld met de HD en netjes droog gemaakt met droogdoeken.

Mijn bevindingen:

+
Ongelovelijk!!!!8-()) 8-()) 8-())
Dit is echt niet normaal. Alsof je de hele auto hebt behandeld met een super wax.
De glans is prachtig, de beading fraai en sheating ongelovelijk mooi.
IMAG0494_zpsb2971b73.jpg

IMAG0495_zpsf87e6b89.jpg


Ik ben echt heel blij met het resultaat en dit product in het algemeen.
Zo makkelijk en eenvoudig. En een erg fraai resultaat.
Helemaal als je zag hoe deze T4 binnen kwam.
Werkt ook als prima als glascoating en de geur is ook lekker.

-
Het is niet goedkoop

?
Duurzaamheid weet ik nog niet

Na het drogen:
IMAG0496_zps2a55a90b.jpg


Filmpjes

Filmpje fabrikant:
www.youtube.com/embed/XU9Yp4jR2O4

Eigen filmpje is 1 niet mooi en heeft 2 geen meerwaarde, want gaf hetzelfde beeld als dit filmpje.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Bedankt voor de review, ik heb hem ook nog in de kast staan.
Ik zal hem waarschijnlijk van de winter gaan gebruiken.
 
Dank voor de review!

Heb het gratis gekregen bij één van mijn bestellingen dus ik ga het deze winter ook maar eens gebruiken.
 
Vandaag bij de Nanolex training ook enthousiast geraakt en de washcoat meegenomen.
Thuis direct de washcoat gebruikt op de Vito van m'n ouders en daarna op de Megane.

Wat een super product, aanbrengen is met een foamlance een piece of a cookie en het resultaat is erg mooi.
Standtijd is nog even afwachten dus ben benieuwd naar DJ's ervaring.