Deze producten heb ik mogen ontvangen van forumlid Bart (Blamm).
Uiteraard, zoals met vele producten, wil ik deze altijd z.s.m. testen, maar aangezien m'n vriendin de auto mee heeft, dan maar op de scooter getest.
Eerst heb ik de wielen + banden gedemonteerd omdat dit makkelijker schoon te maken is en de producten makkelijker aan te brengen zijn.
Voor het gebruiken van de Swissvax producten eerst de banden en velgen goed en degelijk ontvet met pure PB Spray & Rinse, Meguiars Super Degreaser, PB APC en Valet Pro Safe Wheel Cleaner.
Waarom puur vraag je je af? Heel simpel, alle spullen (aangemaakt) staan op de zaak en thuis heb ik de voorraad staan. :ja
En om nou voor even diverse spraybottle's aan te gaan maken ... :weetniet
De vuiligheid in de hoekjes zit echt goed aangekoekt, tis bijna niet meer weg te krijgen :no
Eerst maar eens de velgen behandeld met Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner
Hier is het wiel schoon en droog gemaakt met een el cheapo mf doek. Lijkt netjes op het eerste gezicht.
Toen was het tijd voor de Swissvax Autobahn Wheel Wax.
De geur is heerlijk
Om ervoor te zorgen dat er geen wax op de banden zou komen, heb ik deze volledig afgeplakt.
Het aanbrengen heb ik met m'n vingers gedaan, zo kom je overal en raak je elk deel van de velg.
Het afnemen heb ik gedaan met wederom een schone el cheapo mf doek. (geen foto's van).
Nadat ik beide velgen behandeld had, ben ik verder gegaan met de Swissvax Pneu.
De bedoeling is dit product op de band te sprayen en dan 12 tot 30 minuten in te laten trekken. Nadat ik het product op de banden had gesprayd, zag ik al dat dit niet de manier gaat worden. Met sprayen krijg je geen gelijkmatige verdeling over de band.
Ik heb het product met een applicatorpadje netjes ingesmeerd en verdeeld over de wang van de band. Zoals je ook ziet, heb ik het loopvlak afgeplakt omdat ik niet wil dat hier enig product op terecht komt. :no
Na een half uur is het product zoals in de gebruiksaanwijzing ook stond, in de band getrokken.
Nadat het product zijn werk heeft gedaan, heb ik wederom de wang van de band met een schone el cheapo mf doek nagewreven.
Het was eigenlijk alleen de bedoeling om de remblokken te vervangen aangezien deze aardig op z'n einde waren 8o 8o 8o
Toen ik toch bezig was, gelijk maar de velgen aangepakt. Vandaar deze revies(s)
Bekijk bijlage 48250
Swissvax Pneu
+
- prijs
- geur
- gebruikersgemak -> easy on, easy off
- geen vettigheid
- standtijd?
-
- windgevoelig (oppsrayen)
- niet echt zuinig in gebruik (opsprayen)
Swissvax Autobahn Wheel Wax
+
- geur
- standtijd?
-
- prijs
- potje te klein
-
Laatst bewerkt door een moderator: