Regelmatig kom je wel is de vraag tegen wat het verschil is tussen de HD en de gewone autobrite foam lansen.
Hopelijk kan dit wat verduidelijking brengen.
Heb beide foam lansen hier nu thuis staan, de HD voor de nieuwe Lavor HD en de gewone foam lans van bij de oude Kärcher HD.
Tijd voor wat vergelijking tussen de 2.
Eerst de pics:
Verschillen:
- De HD versie is grotendeels uit metaal en de gewone versie meer uit plastic, gewicht +- x2.
- De HD versie spuit het foam verticaal en de gewone versie horizontaal.
- Regelknoppen van de HD versie zijn aanzienlijk minder soepel verdraaibaar.
- De regelknop voor de foam verhouding moet je bij de HD naar - draaien om meer foam op te brengen, en met de gewone versie naar + draaien.
Mijn conclusie:
Ik verkies de HD versie.
- Is steviger
- Knoppen minder makkelijk te verdraaien.
- Verticale spuitmond bevalt me beter om het foam op te brengen.
Tussen gebruik van beide kan ik tot nu toe weinig verschil neerpennen.
Kärcher was 100bar, de Lavor nu 145bar (effectieve werkdruk, geen max. waarden).
De HD versie kon ik makkelijk 2 wagens met 1L foam inspuiten, de gewone versie met moeite 1 wagen.
HD versie gaf me ook een voller en dikker schuim (identieke product verhouding als de gewone).
Heeft dat met de verschillende lansen te maken, dat kan ik niet bevestigen aangezien het op 2 totaal verschillende hogedrukreinigers gebruikt is.
Hopelijk kan dit wat verduidelijking brengen.
Heb beide foam lansen hier nu thuis staan, de HD voor de nieuwe Lavor HD en de gewone foam lans van bij de oude Kärcher HD.
Tijd voor wat vergelijking tussen de 2.
Eerst de pics:
Verschillen:
- De HD versie is grotendeels uit metaal en de gewone versie meer uit plastic, gewicht +- x2.
- De HD versie spuit het foam verticaal en de gewone versie horizontaal.
- Regelknoppen van de HD versie zijn aanzienlijk minder soepel verdraaibaar.
- De regelknop voor de foam verhouding moet je bij de HD naar - draaien om meer foam op te brengen, en met de gewone versie naar + draaien.
Mijn conclusie:
Ik verkies de HD versie.
- Is steviger
- Knoppen minder makkelijk te verdraaien.
- Verticale spuitmond bevalt me beter om het foam op te brengen.
Tussen gebruik van beide kan ik tot nu toe weinig verschil neerpennen.
Kärcher was 100bar, de Lavor nu 145bar (effectieve werkdruk, geen max. waarden).
De HD versie kon ik makkelijk 2 wagens met 1L foam inspuiten, de gewone versie met moeite 1 wagen.
HD versie gaf me ook een voller en dikker schuim (identieke product verhouding als de gewone).
Heeft dat met de verschillende lansen te maken, dat kan ik niet bevestigen aangezien het op 2 totaal verschillende hogedrukreinigers gebruikt is.