• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RH ZW1

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.130
193
46
Harderwijk
Beste mede-detailers,

Een goede vriend van ons heeft RH ZW 1 velgen met een chromen rand.
De velgen zijn recentelijk helemaal gepolijst :

[mod]Plaatje te groot[/mod]
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1492678_676561389063380_212206912_o.jpg

Nu is hem aanbevolen om de velgen met Rimwax bij te gaan houden maar ik heb mijn twijfels daarbij.
De Rimwax heeft namelijk ook een polijstende functie dus mijn voorstel zou zijn om ze in de wheel sealant te zetten.

Volgens de velgenboer zijn dit velgen waar geen blanke lak opzit dus zou dat niet kunnen.

Iemand ervaring met dit soort velgen en een goed product om ze te onderhouden en beschermen ?

Ontvetten, nog een keer ontvetten, Prep en dan coaten
Wax is leuk maar lang niet zo doeltreffend en met veel meer onderhoud
De coating kan je altijd afdekken met een wax

Weet je heel zeker dat de randen chroom zijn en niet gewoon blank aluminium?

Ik heb dezelfde wielen gehad onder mijn Caddy, en die randen waren gewoon aluminium, ze zijn evt. ook nog leverbaar in rvs, maar das zeldzaam en prijziger. Wel vele malen onderhoudsvriendelijker.

Alu randen zijn supergevoelig voor marring door wassen en drogen, ik heb me er destijds mateloos aan geirriteerd, maar me er maar gewoon bij neergelegd dat ik ze niet zo mooi hield als ik wilde.

Qua onderhoud kun je 2 kanten op; als je denkt dat de eigenaar af en toe even een touch-up wil doen met een metalpolish oid zou ik hem een flesje Reload aanbevelen, is quick & easy, en is prima bescherming.
Paar keer per week wassen, en om de zoveel wasbeurten ff nalopen met Reload en je kunt er weer ff tegen.

Wil hij niet tussendoor met metalpolish oid aan de slag kun je een coating doen, zou wel absoluut meerdere lagen zetten (op de alu rand), 1 laag is niet afdoende en als het tegenzit heb je er na enkele weken al waterspots in zitten (zelf ervaren, was gewaarschuwd door Tim).

Laatste keer heb ik 3 lagen gezet met een dag tussen iedere laag, boel werk voor een setje wielen, maar geen waterspots meer gehad (maand of 8 mee gereden, 2-3 keer per week gewassen, af en toe Reload aangebracht.). Blijft nog wel steeds gevoelig voor vervuiling die zich vast wil zetten.

Perfect gaan ze niet blijven, maar het is ook maar net wat iemand van zo'n set verwacht.
Als ik er zelf weer eens aan begin, komt er geen coating weer op, maar houd ik het gewoon bij Reload. De hoeveelheid werk en het gevoelig blijven voor vastzettende vervuiling wegen niet op tegen de langdurige "bescherming" van een coating voor mij.
Op de velgharten (waar maar 1 laag op zat) trouwens niets dan lof voor de coating, ieder jaar nieuwe coating er op en nog steeds net zo netjes als dag 1.

Heb zelf van die Audi Parabolen gehad en die waren ok gewoon gepolijst (hele velg, niet alleen de rand) en deed het gewoon met shampoo. En soms een keer All metal polish van Meg erover. voor onderhoud deed ik niks anders als 1 keer per week wassen met gewoon een emmer water en shampoo. ik denk niet dat het echt kwaad kan om er een Wheel sealent over te doen alleen misschien worden ze alleen maar doffer.:-)^