• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ricardo stelt zich voor

De Gold Class Wax bevat (voor zover ik weet, gebruik de wax regelmatig) geen cleaners. De NXT wel. De text in de shop is letterlijk gekopieerd van de Meguiars website, maar er zitten geen cleaners in (i.i.g. dit staat niet op de verpakking).

Oh, welkom op dit forum ;)
 
@Volvo480Turbo
Er staat toch duidelijk in de tekst (al dan niet gekopieerd van de Meguiar's site) dat er polish in de wax aanwezig is...
In mijn optiek verwijderd een polish een sealant...
 
Dat is raar want op de verpakking staat niet dat er polish in zit. En heb de wax al vaak genoeg gebruikt i.c.m. met de EX-P en merk geen verschil in standtijd...
 
Welkom Ricardo! Mooie Beemer, kleur straalt klasse uit en de velgen zien er ook heel goed uit op die wagen.
 
deasha;313391 zei:
Welkom!

Mooie collectie al!

De EX-P is erg fijn in gebruik!

Misschien nog een cleaner voor na het polijsten?! Zodat de ondergrond mooi schoon is voor de wax! Bijvoorbeeld C.Pro Eraser


Let op met de Meg's gold class plus wax! Ik meen dat deze cleaners bevat. Wat zou betekenen dat als je deze topt over de EX-P, deze wax de EX-P deels of geheel weg haalt!
Als ik de beschrijving van de wax in de shop lees staat er namelijk ook: "Deze rijke formule van polish en voedende bestanddelen met..."

Ik zal eens een proefstukje doen met en en zonder ex-p en dan de de wax er overheen. kijken of ik verschil zie.

thx voor de info.

Leuk welkom zo namens iedereen
 
BrunoV;313426 zei:
Welkom Ricardo! Mooie Beemer, kleur straalt klasse uit en de velgen zien er ook heel goed uit op die wagen.

Ja vind het ook een goede combinatie. Alleen zijn de velgen wel beschadigd al zie je dat zo op de foto niet echt. Misschien een keer laten maken.

Zijn er nog producten bij die ik beter niet machinaal kan gebruiken?
 
Je kan beter 1 deel EX-P en 1 deel EX-P + Gold Class Wax.
Dan een paar maanden wachten en kijken welke de langste standtijd heeft ;)
 
@volvo480turbo

Citaat van Michael Stoops (admin @ Meguiarsonline) "Gold Class Carnauba Plus Wax has some very minor cleaning ability..."


OT:
@Ricardo
Let wel.. de wax welke je hebt heeft dus wel een cleaner volgens Meguiar's zelf, en zal dus deels de EX-P beschadigen!

Je kan ook de EX-P los gebruiken zonder te toppen met een wax.
Wel moet je na het aanbrengen van de EX-P deze laten curen voordat je deze uitbufft..
 
Nee joh, een uurtje curen is meestal al genoeg of teveel. Wel daarna bij voorkeur niet te veel 'belasten', dwz niet gelijk in de regen zetten of onder een boom met vogelsch*t
 
Nette collectie om mee te beginnen;) Ik ben inmiddels ook al flink verslaafd geraakt, ben nu half jaartje begonnen met de collectie. Alleen nog steeds geen DAPje:p en ziet er ook niet naar uit dat dit de eerst volgende bestelling zal gebeuren. Maar de bestelling daarna zal die er zeker moeten komen;)
 
The Gent;313460 zei:
Nette collectie om mee te beginnen;) Ik ben inmiddels ook al flink verslaafd geraakt, ben nu half jaartje begonnen met de collectie. Alleen nog steeds geen DAPje:p en ziet er ook niet naar uit dat dit de eerst volgende bestelling zal gebeuren. Maar de bestelling daarna zal die er zeker moeten komen;)

Ik krijg ook de neiging om van alles te kopen. Volgende week de dap maar eens uitproberen.