• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rijden na wassen = opnieuw wassen?

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Hello Zit dus met de volgende situatie heb vandaag mijn auto gepoetst, een gewone maintenance wash, en overmorgen zou ik graag willen kleien, eventueel enkele delen compounden maar zeker de hele auto polijsten omdat ik de supernatural medium clay ga gebruiken en omdat ik alle wax wil verwijderen voor ik mijn nieuwste aanwinst voor de winter (collinite 476s) perfect wil aanbrengen... Het probleem is dat ik nu morgen wel nog moet gaan werken en dus rijden met de auto (zo een 6 kilometer totaal) ik vroeg me af of het mogelijk is om de auto gewoon even af te nemen met quick detailer alvorens te beginnen met kleien ipv opnieuw te wassen, dit zodat ik meer tijd heb om te polijsten en wat water kan uitsparen :D eventueel polijststof wou ik ook afnemen met quick detailer, trims worden afgeplakt.. veel zal afhangen van de vervuiling natuurlijk maar wou het even navragen op het forum
 
Is ook sterk afhankelijk van de weg: als je over buitenwegen met klei moet (oogsttijd voor de boeren) zou ik het niet met detailer doen, desnoods dan alleen afspoelen met de tuinslang en drogen, maar als er moddersporen te zien zijn, zou ik 'm gewoon opnieuw wassen, en dat is dan ook zo gebeurd.
 
Amen!

ik zal nooit geen kleien zonder de auto te wassen!

En met kleien verwijder je de auto was laag niet hoor... Dag doe je alleen door te polijsten of een paintcleaner te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ja dat is het em net, de rit naar mijn werk is 5 minuten langs het centrum dus geen modder of zware vervuiling hoogstens wat stof.. er ligt nergens zand oid.. zou ook nooit kleien zonder te wassen maarja heb de wagen vandaag gewassen en ja veel vuil gaat er ni opzitten maar is het veilig om lichte vervuiling af te nemen met Quick detailer, ik bedoel is alles dan weg of gaat dat niet zonder shampoo
 
Er gaat niks boven je eigen GBV (gezond boeren verstand)! Alhoewel ikzelf altijd pas klei als ik zeker weet dat de lak gewassen is kunnen wij op het forum niet beoordelen hoe vies je auto is na het korte ritje. Beoordeel zelf je auto voordat je gaat kleien. Je kan een waterless wash gebruiken maar wassen blijft veiliger.
 
Heb op een ander forum nog veel info gevonden over het gebruik van quick detailer hiervoor, zal het overmorgen eens bekijken als het gewoon wat stof is wat op de auto ligt of al echt een laag vuil.. ik ga nu ook niet rally rijden ofzo dus het zal wel lukken :D en als het op de onderste panelen te fel vuil is kan ik nog steeds enkel die panelen vlug wassen.. misschien op termijn beginnen kijken voor een waterless wash maar de meesten bevatten ook Wax en dat is wat me vorige keer ervan heeft weerhouden om het te kopen
 
Even de auto wassen voor het kleien kost je hooguit een half uurtje.....veiligheid voor alles!
Zo gigantisch veel tijdwinst heb je dan niet t.o.v. een waterless wash toch?
Drogen hoeft niet te gebeuren aangezien je gaat kleien.
 
Nee niet doen. Gewoon wassen kleien polijsten wax. Dat je water uit wilt sparen, tsja zoveel gebruik je toch niet en wat Dennis84 zegt, in een half uur istie wel gewassen ook...
 
Ik wilde die opmerking net maken haha, voor die 6 kilometer kan je beter je auto thuis laten staan en de fiets pakken. Heb je ook geen dilemma over het wel of niet wassen.
 
En in het gevolg je was beurten goed plannen als je toch weet wanneer je gaat kleien, plan dan een uurtje extra in om hem even te wassen, drogen hoeft na wassen niet omdat je toch gaat kleien. Dus met 2-2,5 uur kun je toch wel compleet klaar zijn..
 
Ja met de fiets gaat moeilijk als je vanalles moet meenemen hè en ja het was goed gepland hoor, ik wou eerst niets kopen maarja Door de 20% korting dan toch wat gekocht en dat was nadat ik de wagen al had gewassen dusja maar maakt niets meer uit het heeft geregend hier dus dan moet ik sowieso wassen.. weten we weer wat doen hè :D