• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rikkie - Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Trendline

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Merk: Volkswagen
Model: Golf
Type: 1.4 TSI 90KW
Kleur: Zwart
Brandstof: benzine
bouwjaar: Mei 2009

Een paar fotos van aankomst van de wagen:
DSC07707.jpg

DSC07709.jpg

DSC07710.jpg

DSC07711.jpg

DSC07712.jpg


Wassen:
Auto als eerst voorzien van een laagje foam gebruikt gemaakt van de Karcher foam lans icm autobrite - super snow foam in tussen tijd met een kwarst de rubbers ingewerkt met Meguairs APC 1:10 en de wielkasten + wielen met Meguairs APC 1:4 en daarna de gehele auto afgespoten.
Als laatst de velgen ingespoten met een velgenreinger en daarna de auto in gespoten met C.pro Tar X en compleet afgespoten.
Waarna het wassen kon beginnen met 2 EM - Monello lavare - Monello Washmitt en gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel.

Kleien
Na het wassen begonnen met kleien van de lak.
Gebruik gemaakt van de volgende klei: Monello - Dolce Verde klei icm Born 'n Slippy
Onderkant zat aardig vervuiling aan, dak en motorkap viel redelijk mee.

Toen de auto binnengezet en bekeken met de bouwlamp erop..
Wat mij opviel waren de swirls en met namen de vele hologrammen..
Half jaar geleden afgeleverd met een poetsbeurt.. ja we zien het [:diablo]
DSC07719.jpg

DSC07720.jpg

DSC07725.jpg

DSC07736.jpg

DSC07739.jpg

De hollogrammen goed te zien!

Polijsten:
Na het inspectie rondje de auto compleet afgeplakt, dealer stickertje verwijderd.
Voor het stappen plan heb ik gekozen voor de Monello polijst serie.
Velcone icm Oranje monello pad op de rotary
Mezzo icm witte pad op de Dap500
Finale icm groene pad op Dap500
DSC07741.jpg

Stappen plan met blackhole erbij op.
DSC07741.jpg


Scherm rechtsvoor na behandeling
DSC07744.jpg


Motorkap na, zonder hollogrammen :roll
DSC07745.jpg



Wax:
Auto voorzien van een laagje nattypaste wax, fijne wax en makkelijk ingebruik o:)

Overige:
Trims: gedaan met Poorboys world trim restroter
banden: met Poorboys bold n bright
ramen: Clearnly menthol icm monello doek.
intrieur: met Natural look en apc 1:10 en goed stofgezogen

Hierbij wat na fotos:

DSC07779.jpg

DSC07784.jpg

DSC07809.jpg

DSC07822.jpg

DSC07826.jpg


Bedankt voor het lezen
Tips en tops altijd welkom!

Groetjes Rikkie!
 
Strakke detail! Ziet er herboren uit.

Trouwens: De winterbanden die er op staan zijn van week 18 van 2004. Bijna 10 jaar oud! Daar zal je niet veel grip meer mee hebben op ijzel!
Tijd voor een nieuw setje zou ik zeggen. :-"
 
Prachtig resultaat! Die oude banden was me ook al opgevallen en da's echt te oud om nog fatsoenlijke grip te hebben inderdaad.

Indien in je assortiment had je ook nog de lak met Iron-X of een ander vergelijkbaar product in kunnen sprayen. Daarmee kun je ook redelijk wat vervuiling verwijderen.

Vraagje: waarom eindigen met de groene light polishing pad? Die heeft immers nog altijd een beperkte slijpgraad. Ik zou eerder met een zwarte pad eindigen.
 
Jullie zien ook alles w^^w
Het is inderdaad een 2dehands setje.. was eigenlijk speciaal gekocht voor de velgen en was namelijk voor een prikkie
Komen volgend seizoen 4 nieuwe op en dan ook allemaal 1 merk en type.

@pakkie
Waarom finisht met groen.. ja waarom? ik vind de stap van wit naar mezzo naar finale op zwart miscchien te groot?
Ik heb er eigenlijk nog nooit zo over na gedacht.

En idd, heb iron-x in de collectie zitten.
Heb het vandaag wel gebruikt op de lak van de golf 5 gti van mijn vader en daar was wel goed te zien dat er wat van af kwam (Zilvere kleur)
 
Die stap Mezzo op wit naar Finale op zwart valt in mijn ogen wel mee. Ik heb diverse auto's de stap van Mezzo op de nog "sterkere" oranje pad naar de Finale op zwart gemaakt en dat ging probleemloos. In dat geval heb ik ook een paar panelen getest met wit als extra tussenstap, maar ik zag het verschil zowel buiten in de zon als binnen onder de TL-lampen & de Brinkmann-lamp niet.
 
Inderdaad dat heb ik eigenlijk ook met de stap groen op finale dat ik weinig verandering zie.
Ik ga de volgende keer ook een keer op zwart eindigen.

Bedankt voor de tip pakkie!
 
Ziet er goed uit...netjes!

Om het geheel nog netter te maken: kleinen = kleien en Velcone = veloce?
Omdat het zo top is mag je best eens helpen met mijn auto' s hoor:)^
 
haha ja spelling is niet het beste wat ik kan helaas.

En jowie, je bent altijd welkom in het mooie Vaassen in gelderland!
 
Ach ja, spelling..iedereen snapt je hoor. Hier ook vaak genoeg last van. Engels besturingssysteem die een hekel heeft aan nederlandse woorden, een tablet met auto complete aan. Draadloos toetsenbord wat hapert en ga zo maar door.

Fijn om te horen dat ik welkom ben in ieder geval:-b
 
Ik zal je een handje helpen met het antwoord door een stukje tekst tussen de foto's te pikken:

"Polijsten:
Na het inspectie rondje de auto compleet afgeplakt, dealer stickertje verwijderd."

:-"

Als je tenminste de sticker op de achterklep bedoeld
 
grandscenicman;351495 zei:
Netjes gedaan hoor! :cool:

Die sticker is toch verdwenen van de achterbumper hoop ik :-& ....nu nog een setje wieldoppen erop ???


Jowie;351497 zei:
Ik zal je een handje helpen met het antwoord door een stukje tekst tussen de foto's te pikken:

"Polijsten:
Na het inspectie rondje de auto compleet afgeplakt, dealer stickertje verwijderd."

:-"

Als je tenminste de sticker op de achterklep bedoeld

Heren,
Hier het bewijs dat hij er af is w^^w

DSC07783.jpg


En hij zat op de achterklep ipv de bumper