Volkswagen Golf V GTI - Full detail
Hierbij mijn allereerste geschreven show-off. De auto is van mijn ouders en na dat ik deze week alle detail spulletjes binnen gekregen heb maar is begonnen
Werkzaamheden
Allereerst begonnen met de velgen te reinigen en de remklauwen.
Gebruik gemaakt van een neutrale velgen reineger en dasty en APC 1:4.
Verschillende borstel gebruikt en de EZ Detailbrush, wat ik een hele fijne borstel vind.
Daarna Iron-x aan het werk gezet, kwam niet heel veel vanaf alleen aan de binnenkant was het een bloedbad.
Hierna de auto gefoamd met de karcher foamer en de Super Snow Foam.
Hierna de auto gedroogd en lekker binnen gezet, toen ben ik de auto gaan kleien.
Na het kleien de auto afgeplakt en was het voor de vrijdag avond klaar. Zo kon ik zaterdag morgen direct beginnen met het polijsten.
Zaterdag rond 09.15 begonnen, de eerste keer met de DAP ( voor de rotary nog niet de goeie backingplate binnen )
Helaas heb ik hierbij weinig fotos gemaakt, ik krijg de de wasstraat krasjes slecht op de foto bij zilver.. Iemand hier nog tips voor?
Ik heb gebruik gemaakt van de Monello-lijn.
Het dak gedaan met Inizio op geel en afgebouwd met Finale op wit.
De rest van de wagen met Mezzo op geel en afgebouwd met Finale op wit.
Daarna de auto afgenomen met Monello spruzzo.
Daarna de auto in de Autofinesse Temptation car wax gezet en laten curen.
Intussen tijd de ramen gereinigd met Autofinesse crystalglass cleaner en de banden in de Poorboys Bold en bright gezet.
Trims met Poorboys trimrestritor behandeld.
Daarna de auto uitgepoets.. alleen dit ging niet zo heel makkelijk.. te lang laten zitten en misschien op sommige plekken te dik aangebracht dus dat was even zweten
De auto van binnen ook nog even aangepakt, kunstof met apc 1:10 gereinigd en daarna in de Poorboys Natural look gezet.
verder gestofzogen.
Hierbij wat fotos van het Eindresultaat.
Interieur:
Exterieur:
Tips en Tops zijn altijd welkom!
Mvg
Rikkie!