• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rikkie - Volkswagen Golf V GTI MY 2006

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Volkswagen Golf V GTI - Full detail​

Hierbij mijn allereerste geschreven show-off. De auto is van mijn ouders en na dat ik deze week alle detail spulletjes binnen gekregen heb maar is begonnen :D

Werkzaamheden
Allereerst begonnen met de velgen te reinigen en de remklauwen.
Gebruik gemaakt van een neutrale velgen reineger en dasty en APC 1:4.
Verschillende borstel gebruikt en de EZ Detailbrush, wat ik een hele fijne borstel vind.

IMG_4852.webp

Daarna Iron-x aan het werk gezet, kwam niet heel veel vanaf alleen aan de binnenkant was het een bloedbad.

IMG_4855.webp

Hierna de auto gefoamd met de karcher foamer en de Super Snow Foam.

IMG_4858.webp

Hierna de auto gedroogd en lekker binnen gezet, toen ben ik de auto gaan kleien.
Na het kleien de auto afgeplakt en was het voor de vrijdag avond klaar. Zo kon ik zaterdag morgen direct beginnen met het polijsten.

Zaterdag rond 09.15 begonnen, de eerste keer met de DAP ( voor de rotary nog niet de goeie backingplate binnen )
Helaas heb ik hierbij weinig fotos gemaakt, ik krijg de de wasstraat krasjes slecht op de foto bij zilver.. Iemand hier nog tips voor?

Ik heb gebruik gemaakt van de Monello-lijn.
Het dak gedaan met Inizio op geel en afgebouwd met Finale op wit.
De rest van de wagen met Mezzo op geel en afgebouwd met Finale op wit.
Daarna de auto afgenomen met Monello spruzzo.

Daarna de auto in de Autofinesse Temptation car wax gezet en laten curen.
Intussen tijd de ramen gereinigd met Autofinesse crystalglass cleaner en de banden in de Poorboys Bold en bright gezet.
Trims met Poorboys trimrestritor behandeld.
Daarna de auto uitgepoets.. alleen dit ging niet zo heel makkelijk.. te lang laten zitten en misschien op sommige plekken te dik aangebracht dus dat was even zweten :mad:

De auto van binnen ook nog even aangepakt, kunstof met apc 1:10 gereinigd en daarna in de Poorboys Natural look gezet.
verder gestofzogen.

Hierbij wat fotos van het Eindresultaat.

Interieur:
IMG_4884.webp

IMG_4905.webp

Exterieur:
IMG_4898.webp

IMG_4899.webp

IMG_4904.webp

IMG_4906.webp

IMG_4911.webp

IMG_4912.webp

IMG_4895.webp

Tips en Tops zijn altijd welkom! ;)

Mvg
Rikkie!

Net resultaat behaald op deze GTi! Mooi hoor. :) Alleen van Inizio+geel naar Finale+wit is een wat grote stap. Een volgende keer zou je bijv. Inizio+geel, Mezzo+wit, Finale+licht groen/zwart kunnen doen. Is wel extra stap polijsten en daar moet je ook tijd voor hebben.

Al eens gedacht aan het melamine wondersponsje om het stuur weer mooi mat te maken? Het lijkt wat te glimmen op de foto.
https://forum.Carclean.com/cc_postst14396/DIY--Stuurwiel-reinigen.aspx

Verder top resultaat! :-)^

Zeer netjes vind ik! :)

Alleen vind ik hem niet zo een 'spiegeleffect' hebben? Ikzelf heb nog geen enkele ervaring, dus is mijn vraag nu hoe dit komt?
Is het door de grijze kleur? of komt het ergens anders door?

wel mooi resultaat!