• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rodders stelt zich voor.

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Hallo allemaal,

Vandaag via focusclub.nl op de site van carclean geraakt en het bijhorende forum ontdekt.
Aangezien ik sinds enige tijd wel wat bezig ben met detailing en het wel een nieuwe hobby kan noemen me hier ook maar geregistreed en bijgevolg is het ook maar normaal dat ik me even voorstel. Bij deze dus:

Nickname: rodders
Naam: Jan
Leeftijd: 21
Woonplaats: Hamont/Leuven (BE)
Vriendin: Sofie
Beroep: Student informatica
Auto: Ford focus mk2
Hobby's: rolstoelbasketbal(neemt het meeste van men tijd in beslag), auto's, pc's, detailing, ...

Nu mijn wagen ook maar eens voorstellen:
Merk:Ford
Type: Focus mk 2 (break)
Motorisatie: 1.6 tdci (std. 109pk) gekoppeld aan een cvt automaat
Kleur: sea grey
Mods tot nu toe:

* aanpassing gas en rempedaal ivm handicap
* chiptuning naar 140pk
* andere luchtfilter van bmc
* inbouwen van cruise control
* andere kop/achter lampen
* en nog enkele ander kleine zaken

Er zijn nog wel enkele andere zaken die ik aan men wagen wil veranderen, maar voor wanneer dat wordt weet ik niet. Momenteel laat mijn studenten budget het niet echt toe, wat er wel zit aan te komen nog dit jaar is een verlaging en een andere set velgen en het blinderen van de ruiten wat dit weekend gedaan zal worden!

Enkele foto's van men wagen:
meg2.jpg

meg3.jpg

meg4.jpg

meg5.jpg

meg1.jpg


Nu ik probeer men wagen zo goed mogelijk te onderhouden door eens om de zoveel tijd het 5 stappen plan van meguiars toe te passen (al gaat dat wel niet al te vlot vanuit een rolstoel) en hem voor de rest iedere week een poetsbeurt te geven. De staat van de lak van de wagen is dan in mijn ogen ook nog zeer goed, ben nog nergens echt zware swirls of andere lakdefecten tegengekomen.
Het enige waar ik nu nog mee zit is het proper houden van mijn velgen en het onderhouden van het motorcompartiment, voor beiden ben ik nog opzoek naar tips en zal ik hier dan ook wel eens een paar vragen stellen.
Ik ben sinds vandaag wel in het bezit van een meguiars G220 dus ook zal ik hier nog mee leren moeten werken en proberen een nog beter resultaat te behalen. Ik zie er al naar uit om te experimenteren met deze machine.

Hoop hierbij mezelf voldoende te hebben voorgesteld, mochten er toch nog vragen zijn dan lees ik het wel!

groeten rodders
 
Welkom op het forum Jan.
En leuk dat je jezelf zo uitgebreid voorsteld.

Je wagen staat er sprankelend bij!
Zit je permanent in een rolstoel? Want dan is het detailen van hogere delen van de auto behoorlijk lastig.

Succes!
 
Heel veel succes en vragen als je iets niet snapt ;)

Mooie focus!.. 140PK is niet verkeerd. ,^^
 
Joost zei:
Welkom op het forum Jan.
En leuk dat je jezelf zo uitgebreid voorsteld.

Je wagen staat er sprankelend bij!
Zit je permanent in een rolstoel? Want dan is het detailen van hogere delen van de auto behoorlijk lastig.

Succes!
ik kan nog kleine stukjes wandelen en zo nog wel even rechtstaan, dus doe altijd een deel van het dak bijvoorbeeld en ga dan terug even zitten. Zo deel ik de wagen in om steeds even recht te staan en dan terug wat zittend werk te doen. Is miss een rare manier van werken maar het gaat zo goed voor me.
Gewoon even bijhouden wat je allemaal al gedaan hebt en wat nog niet en dan gaat het wel. Denk wel dat ik er iets langer over doe als een normale detailer maar dat maakt voor mij niet uit, doe het toch voor het plezier!
 
welcome!

vind het echt stoer van je dat je ondanks het feit dat je in een rolstoel zit toch je eigen auto detailed!! keep it up!

trouwens, hoe doe je dat met die foto's dat je een eigen tekst eronder toevoegt in het kader met je naam?
 
Is alle foto's door photoshop halen en daar er een kadertje rondzetten met de tekst dat je zelf wilt.
hier een kleine how-to
 
Hey Jan,
Altijd gezellig als jij er bij bent! :cool:

Leuk je trouwens vorige week de hand te hebben geschud!