• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rode lak en stickers

kroezeder

Detailing rookie
11 mrt 2013
5
0
beste,

ik dus een mini uit 2007 gekocht een s works r56
kleur zo als het hoort chilli red.

op de motorkap hebben 5 jaar lang zwarte strepen gezeten.
deze zijn door de vorige eigenaar al verwijderd alleen nu komt het.

de lak die er onder uit komt is niet helemaal rood meer 2 tinten verschil dus lichter ?

ik heb de kap eerst met system 7/2 gepolijst en toen met paint restore van mequiair gedaan en toen de poest.
de hele auto heeft geen krasje meer maar de verkleuring blijft zichtbaar.

ook de letters achter op verwijderd met het zelfde resultaat.
licht er erg aan hoede zon staat.

maar goed ben net als de rest hier een zeikert en het moet na genoeg niet meer zichtbaar zijn.

op een foto is het dus niet zichtbaar


iemand een idee ?

gr eric
 
Misschien eens proberen met een zwaardere combinatie dat gedeelte te lijf gaan? Er staat hier ook ergens een topic op het forum waarin wordt gedemonstreerd hoe ze sinaasappelhuid aanpakken.
De pars die ze daarvoor gebruiken zou je eens kunnen proberen om een paar micron van je lak af te krijgen.
 
Waarschijnlijk ga je dat niet meer helemaal wegkrijgen.
Het is verkleuring van je rode lak ONDER de blanke lak (invloed van UV straling) ben ik bang
 
onder de blanke lak zou kunnen maar hoe kan iets verkleuren als er juist geen zon heeft kunnen zien ?
lijkt me eerder aantasting
 
Ik wil best wel even kijken wat je bedoeld,mischien is het makkelijk op te lossen.
Ik werk vlakbij Amsterdam.
Gr Jerry
 
kroezeder;318732 zei:
onder de blanke lak zou kunnen maar hoe kan iets verkleuren als er juist geen zon heeft kunnen zien ?
lijkt me eerder aantasting

Al het rode wat NIET gestickerd is geweest is verkleurd, wat onder de stickers vandaan komt is de originele kleur (in de situaties die ik tegengekomen ben in elk geval...)
 
hmm top aanbod maar ik woon in waalwijk das een eindje maar je hoort van me

nee de lak van de auto is goed juist waar het cooper logo geeft gezeten en de strepen is ie minder rood.
als ik de mijne naast e andere rode mini zet ook geen kleur verschil
 
Staat bij Avator :Amsterdam.
Maar er zijn ook leden die in de buurt wonen van Waalwijk.
Er is vast wel iemand die wil kijken bij je.
 
Is waarschijnlijk zoals Ivo's zegt. De lak die niet beschermd is geweest door stickers of embleem is donkerder geworden door invloed van UV. Je kan polijsten wat je wilt, maar dit zul je niet weg kunnen krijgen.
Enige remedie : in het licht/zon zetten. Lichtere kleur zal vanzelf wel donkerder worden door invloed van UV. Heb dit zelf ook gehad bij onze Alfa. Naar verloop van tijd werd het verschil een stuk minder en viel het eigenlijk niet meer op.
 
Bij mij zat er een verkleuring in de (zwarte)lak van mijn nieuwe wagen, net daar waar er plooitjes waren in het beschermplastiek op de motorkap.

O.i.v. het zonlicht is dit langzaam weg aan het trekken.

Een autodealer vertelde me dat ze soms aftekening hebben op de lak daar waar hun reclame-magneetstickers gezeten hebben.

BTW: kun je geen nieuwe strepen plakken ? Een Works moet gewoon strepen hebben... misschien iets gepersonaliseerd ?