• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rode Punto GT

Pascal-X

Detailing rookie
31 jul 2008
166
0
Omdat ik toch eens lekker wilde spelen met de nieuwe dap ben ik vandaag los gegaan op mijn Punto GT.
Ben best tevreden over het resultaat, maar ohh wat ziet mijn lak er bedroefd uit :-& !! Ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan, maar er is geen 1 paneel wat helemaal vlekkeloos is.

Ik heb ongeveer 80% van alle krassen en swirls eruit gekregen. Het is een single stage lak, dus ik durfde eigenlijk al niet heel extreem te gaan.

Ik heb de volgende stappen gedaan:

Wassen met sss
Kleien
Oranje LC pad met ssr2.5 (stand 5)
Witte LC pad met ssr1 (stand 6)
Zwarte LC pad met Blackhole
Zwarte LC pad met EX-P
Rode LC Handpad met Natty's Red

Trims zijn gedaan met Trim Restorer
Banden zijn gedaan met Meg's Endurance Tire Gel

Morgen moet ik verder met de ramen en nog een laagje Natty's Red. De eerste laag moest ik te snel eraf halen omdat de auto al aan het beslaan was. Die heeft dus niet goed genoeg kunnen curen.

Vandaag ook eens de waffle drying towel gebruikt in plaats van de miralce dryer en ik moet zeggen dat ze geen onderscheidt van elkaar maken. Vind ze beiden GEWELDIG!!

Dit is dus alleen van het dak:
DSCF0175.webp


Even inspecteren na het wassen en kleien:
DSCF0177.webp


DSCF0178.webp


DSCF0185.webp


Dit bedoel ik dus onder andere met bedroefde lak:
DSCF0179.webp


Even totaal plaatje voor ik aan de gang ga:
DSCF0186.webp


DSCF0187.webp


Spulletjes die ik vandaag zal gebruiken:
DSCF0188.webp


50/50 oranje pad en ssr2.5
DSCF0194.webp


Na 1 pass met oranje pad en ssr2.5:
DSCF0195.webp


Morgen zal ik na foto's maken aangezien dat vandaag niet meer lukte. Het was te donker geworden :-" Ben van half 12 tot half 6 bezig geweest :lol
 
De swirls zijn inderdaad grotendeels weg maar ik vind de lak op die foto er nog steeds vreemd uitzien of ligt dat aan mij? Kan aan de foto liggen. Als ik die voorbumper zie op die ene foto krijg ik bijna het gevoel dat de auto met een roller ofzo geverfd is geworden! :lol De steenslag op je motorkap komt doordat het voorste stuk van de kap zo verticaal staat. De Twingo van mijn moeder heeft precies hetzelfde probleem.

Waarom heb je de SSR2.5 trouwens op stand 5 gedaan en de SSR1 op 6? Ik zou het andersom gedaan hebben. Ben in ieder geval benieuwd naar de foto's morgen! ;)
 
ik weet ook niet wat ze met de auto gedaan hebben :-" ! op heel veel plekken zitten ook gewoon druipers :-" .

De reden van stand 5 bij 2.5 en stand 6 bij 1 is puur vanwege het feit dat het een single stage lak is, dus zonder blanke lak. Dan ben ik toch een stuk voorzichtiger met grover spul werken. Ik zou ook absoluut niet met een rotary willen werken op deze auto! Plus het feit dat de lak er verschrikkelijk uit ziet dat ik niet weet wat ze er al mee gedaan hebben.

deze auto was ook puur een test object voor de dap500! Anders had ik deze auto nooit gedaan vanwege de staat van de lak. Deze auto heeft gewoon een nieuwe lak laag nodig.
 
Normaal gesproken werk ik de auto af op een iets lager toerental. De M80 bijvoorbeeld op standje 4/5. Wat je ook kunt doen is de korrel afbreken op 6 en dan de DAP een standje lager zetten zodat je de oliën die overblijven wanneer de korrel is afgebroken als het ware rustig in de lak masseert.
Waarom ben je zo bang om lak zonder blanke lak te polijsten? Het is echt niet zo dat je na 1 keer polijsten geen lak meer op de auto hebt hoor, zeker niet met een D/A.
 
Ik vraag me namelijk echt af wat de vorige eigenaar heeft gedaan met de auto, want de lakstaat is echt serieus belachelijk. Vandaar de voorzichtigheid.

Nederland zou Nederland niet met de regen vandaag. Ik heb dus helaas geen 2de natry's laag kunnen aanbrengen of iets anders nog aan de auto, maar kon wel een fraaie beading shot maken :party .

DSCF0207.webp
 
als je al bang bent voor de lak vind ik persoonlijk Oranje LC pad met ssr2.5 al erg grof
ik heb nu m'n eigen auto en van m'n ouders gedaan, ook met oranje en 2.5 maar zaten beide erg veel swirls op
waren ook nog nooit met een machine gedaan en de wasstraat een paar jaar gezien
na een testplekje kwam ik erachter dat oranje met 2.5 wel nodig was, met 2.5 en wit moest ik er tevaak overheen