• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roest bij velgen

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Gisteren mijn winterbanden terug laten opleggen en nu zie ik redelijk wat roest vorming.. dat stoort me eigenlijk best wel aangezien het velgen zijn met maar een paar spaken.. weten jullie Hoe je dit tegen kan gaan of weg krijgen? Het verschilt van velg tot velg hoe erg de roestvorming is..
1f9ff8009cf84708b4b75f143084b178.jpg
12879c1e68fc99b35c8238c07ca2c728.jpg
f0bee99a7d659a72a69ee1639a33c190.jpg
aba41b56a23c2ee7ab10369ba364a037.jpg
 
bedoel je die roest op je remschijven?
dat slijt volgens mij wel af bij het remmen?
Ik zie niet direkt roest op de (vuile ;) ) velg?

of zie ik nu zo scheel?
 
De naaf kan je spuiten, aan je schijf zelf kan je volgens mij niets doen.
 
Nee niet op de remschijf dat gaat er wel af bij het remmen maar zo het stuk waar je je velg op monteert zeg maar (ken de naam er niet van) en dan ook op de remklauwen..
 
Die kan je gewoon met Hammerite o.i.d. behandelen (moet ik ook nog doen *kuch kuch*) :)
 
Hoe zit het eigenlijk met ontijzeringsproducten.. hebben die invloed op roestvorming?
 
De naven van mijn auto moet ik ook nog spuiten. Ook de trommels, achter.

Ontijzeringsproducten reageren op oxiderend ijzer, dus dat zal invloed hebben op roestvorming. Of bedoelde je wat anders..?



Greetz
 
Je naven kan je gewoon met een staalborstel schoon maken en vervolgens in de hammerrite zetten, zit er bij mij al 2 jaar op en ziet er een stuk netter uit.
 
nano;n435425 zei:
Vroeg me af of ontijzeringsproducten roestvorming erger maken?

Ik mag aannemen van NIET, haha! Een ijzerverwijderaar kleur paars doordat het product reageert op oxiderende ijzerdeeltjes, het zal er niet voor zorgen dat iets juist gaat roesten, zou lullig zijn. Soort van dweilen met de kraan open.


Greetz
 
Roest is deels een "deklaag" alleen omdat het poreus is roest het steeds verder.
Toch is een poreuze roestlaag een remmende factor ten opzichte van kaal staal

Dus Ja, na het ontroesten gaat het in eerste instantie sneller weer roesten.
Voor het ontroesten (chemisch of fysiek) altijd ontvetten

Volgorde wordt dan; ontvetten, ontroesten, nogmaals ontvetten en dan afwerken
Hammerite op een rollertje en de naaf laten draaien ...
Hittebestendig hoeft niet, naaf wordt niet zo warm anders gaat je lager kaduuk.
 
Mja toch echt zwak van bmw dat ge dit eigenlijk zelf nog moet doen.. volgend onderhoud toch eens vragen hoe dat zit
 
Denk ook ni dat elke auto dit heeft en ik bedoelde niet dat het bij onderhoud hoort ma schreef letterlijk "volgend onderhoud toch eens vragen hoe dat zit"