• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roestputje kofferplek witte bmw

MRG_bleijlevens

Detailing rookie
25 feb 2024
1
2
Goedemiddag,

Ik heb even een vraag m.b.t. een roestputje/roestplekje. Het gaat om een kleine plekje op de kofferklep die onder de lak iets uitloopt naar linksonder en rechtsboven (zie foto). Het plekje is zo groot als een speldenknoopje.

Is het nog mogelijk om deze plek zelf te behandelen, en zo ja op welke manier? Of is dit alleen maar op te lossen met spotrepair/kofferklep spuiten.

Ik ben benieuwd naar jullie oplossing!

Groetjes,
Milian

image004.jpg
image002.jpg
 
Gezien bij jou het plekje in het midden van de koffer zit, is het een heel stuk ingewikkelder om dit te gaan aanpakken.
Het kan goed zijn dat dit plekje ter grootte van een speldenkop straks de grootte heeft van een 1 of 2 euromunt wat het dan erg opvallend gaat maken om bij te tippen en er veel erger gaat uitzien dan het nu is.

In jouw geval zou ik dit laten herstellen en dan zal de koffer geheel of gedeeltelijk gespoten worden, afhankelijk van de mogelijkheden.
 
Ik had ook een zeer klein roestplekje, wel op een plek dat niet zichtbaar is. Het is in de uitsparing waar de achteruitrijcamera in hangt. Eerst het beetje oppervlakte roest verwijderd met een HPX schuurpen, nadien een laagje Tanik Anti-Roest om het roesten te stoppen en te neutraliseren en nadien met lakstiftje afgewerkt. Doet het al jaren goed.