• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rokers auto hoe kan deze geur geneutraliseerd worden

Boba4

Detailing rookie
23 jan 2011
16
0
Ik heb een rokers auto gekocht.

Elke keer als ik instap ruik ik dat auwe rokers geurtje. (ik ga ervanuit dat dit overal in zit, bekleding etc)
Wie weet hier een goed oplossing voor?

Mvg Bob
 
Idd een ozon behandeling ! auto moet wel helemaal droog zijn van binnen (dus niet eerst bekleding reinigen) dat mag wel, maar dan moet het wel weer kurk droog zijn als je 'm een ozon behandeling geeft.

Na de Ozon behandeling met een extractor helemaal schoonmaken en kunststoffen en hemeltje met APC schoonmaken, dan kom je een heel eind !! :)^
 
Je kunt ook So2Pure (uit de carclean shop) proberen, heb ik 1 keer (met succes) geprobeerd bij een rokersauto. Maar een Ozonbehandeling blijft het meest effectief!
 
Vergeet niet je interieurfilter te vernieuwen, anders krijg je nog steeds de lucht via je ventilatiesysteem binnen!
 
Dat zou er toch helemaal niks mee te maken moeten hebben?Daar gaat toch alleen de lucht van buiten door heen en niet die van binnen?
 
Zelf doen: extractor en daarna Meguiar's Odor Eliminator. Prima product, ook een keer gebruikt in een auto waar in was gerookt. Geur was helemaal weg, en bleef weg!

Laten doen: ozon behandeling.
 
Effe wat pauluszegt met de extractor dr door heen halen na behandelen met Carpro-SoPure of de Valet-Pro odor eater
 
Even een aantekening in dit topic,

Tijdje geleden een Corsa gehad waar een fanatieke roker in had gewoond.
Hier was zoveel ingerookt,dat de kunststof delen in deze wagen vollledig geel waren uitgeslagen.
De auto heeft 2 Ozon behandelingen gehad,ook is er de extractor 2 keer doorheen geweest,en de kleur van het water was pisgeel,een brok nicotine...
Alle kunststof delen met pure APC ontvet en behandeld met Poorboy's Natural look.
Ook in ieder hoekje en kiertje Meguiars odor eliminator gespoten,tot in de luchtkanalen,
Ook de filters zijn vervangen,totaal spend: 10 uur voor een klein interieurtje.
Helaas was na een 2 dagen de geur volledig terug:confused:

Zo zie je maar dat je alle producten hebbende, er soms helemaal niets aan te doen valt.
 
Dat moet dan een HEEL stevige roker geweest zijn... :-& En HEEL lang zo geweest zijn. Roken.... bah.... :-&
 
Peter496 zei:
Vergeet niet je interieurfilter te vernieuwen, anders krijg je nog steeds de lucht via je ventilatiesysteem binnen!
Ja, want stel je voor dat er iemand buiten staat te roken .... komt ie rookgeur mooi mee naar binnen :D
 
Nooit bedacht dat de rook door de luchtkanalen bij de filter kan komen?
Dus ik zou maar een beetje voorzichtig zijn met zulke uitspraken.
Je kan de lucht ook vanuit de auto laten cirkuleren....dus filters vervangen is helemaal zo gek nog niet.
 
rooklucht kruipt idd overal tussen, ook achter het dash, deurpanelen, hemelbekleding e.d en is niet 123 te verwijderen. Als je een echte stevige roker hebt gehad, dan zou het idd mogelijk niet meer te verwijderen zijn (vooral pijp en sigaren zijn heel erg)

Het kan dat een ozonbehandeling (of meerdere) geen effect hebben, zelfde effect met een hondenlucht in de auto, kan zomaar zijn wanneer je denkt de lucht eruit te hebben, bij 1 x natte bekleding de hele lucht weer terug is.

Heb het een keer gehad met een showroomauto, onze "poetser" was heel lang beziggeweest (lees 2 dagen alleen aan de binnenzijde) om de hondenlucht uit een auto te krijgen (eigenaresse had zo'n wit sneeuwballetje altijd op de achterbank liggen) vervolgens gaat dat ding de showroom in, loopt er iemand zo'n disply bordje om , moest het voorscherm gespoten worden.
Na het drogen in de cabine was het hondenluchtje terug :D :D
 
Ik zou het hele intrieur maar eens met Valet-pro odor eater behandelen....jezult versteld staan van het resultaat!!!!!
is te koop bij carclean
https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Enzyme_Odour_Eater_1000ml_IC1-1L_101877
 
bartr123 zei:
Nooit bedacht dat de rook door de luchtkanalen bij de filter kan komen?
Dus ik zou maar een beetje voorzichtig zijn met zulke uitspraken.
Je kan de lucht ook vanuit de auto laten cirkuleren....dus filters vervangen is helemaal zo gek nog niet.



Normalerwijze ook niet echt.. maar wel als de berijder altijd zijn circulatie stand in heeft ! :confused: dan gaat het hele kachelsysteem onder de rook zitten ! :roll




zuidwest10 zei:
Ik zou het hele intrieur maar eens met Valet-pro odor eater behandelen....jezult versteld staan van het resultaat!!!!! is te koop bij Carclean.com https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Enzyme_Odour_Eater_1000ml_IC1-1L_101877


Kei goed spul !! :rules
 
kleine kantekening bij een paar vorige opmerkingen,

eerst ozon behandeling en dan pas extractor?
met de extractor haal je toch een groot deel vgan de slechte lucht verspreidende delen weg(de nicotine/teer/andere chemische brol die ik ook dagelijks door men longen+andere organen jaag) dus deze moeten dan al niet meer aangepakt worden door de ozon dus kan de ozon ook dieper in je bekleding dringen aangezien de afstotende teerlaag al voor een groot deel uit de wagen is.....
soit...ik zou het als volgt doen, extractor==> goed drogen eventueel met een vochtvreter een week in de auto+ zoveel mogelijk binnencirculatie+airco op ==> ozon behandeling == > terug extractor om de laatste losgekomen deeltjes mee te verwijderen!
 
In mijn auto was ook gerookt, heel erg stevig. 2x een ozon behandeling en de geur was er 90% uit. Na een half jaar rook ik het alleen nog met mooi weer en nu helemaal niet meer.
 
@ Acc_Focus

Heb je wel eens een auto geroken na een ozon behandeling ?
Dat ozon kanon verspreid echt geen bloemetjes lucht, daarom ook het advies om na een ozon behandeling eerst een uur of 2 de auto goed te laten luchten.

Wat Bart ook al aangaf is een extractor behandeling icm een full interior detail echt wel noodzakelijk. Die lucht die je ruikt zit echt overal.
Een half jaar geleden heb ik een Zavira gehad waar 3 dagen eerder zo'n 500 eieren vliegles door de auto hadden gehad.
We hebben eerst het gehele interieur eruit gehaald, en dat buiten de auto eerst met de extractor goed behandeld en een dag of 4 laten luchten. Ook zijn alle delen die we konden demonteren gedemonteerd en schoongemaakt met APC en daarna met Natural Look behandeld. Het interieur filter is eruit gehaald en pas na de ozon behandeling weer terug geplaatst.

Het ozon kanon hebben we 24 uur in de afgesloten auto laten staan met de circulatie op stand 1 (wel de acculader even op de accu zetten :-" ) Doe je dat niet dan blijft de vieze lucht in het ventilatiekanaal hangen.

Na de 2 uur luchten was er geen eier lucht meer te bekennen in de auto. Hierop hebben we alles terug gemonteerd, het interieur filter terug geplaatst en de airco laten reinigen.