Wat een onzin. Niet elke unilak is hetzelfde, en je bent niet snel door elke unilak heen. Een unilak kan dik of dun zijn. Meten is weten. Zo had ik een rode uni corolla uit 1995 die hele goede waardes had qua dikte. Ook kan ik me herinneren dat wilco een uni witte starlet had uit 1990 waar hij met een compound mee aan de slag ging. beide showoffs zijn nog op dit forum te vinden.2shiny;341859 zei:Het mag gerust een jongeren auto zijn maar een unilak blijft een unilak. wat ik daarmee wil zeggen is dat je er snel door zit.......
Verder kende ik het topic al (het insmeren en inweken met m7 blijft altijd hangen) en heeft Frans een heel goed punt dat lakken van zulke oldtimers heel, heel anders in elkaar zitten en een andere benadering nodig hebben dan een unilak uit de jaren negentig. Niet voor niks is gebleken dat sommige moderne polijstmiddelen, met alle geavanceerde abbrasives, niet goed werken op auto's ouder dan dertig jaar.
Verder noem je o.a. scratchx2.0 in je lijst met cleaners. Ik snap je punt dan niet, "gebruik een cleaner als scratchx2.0 ipv finale omdat je hierdoor minder snel door je unilak gaat?" Nieuwsflits: scratchx2.0 werkt met abbrassives en is qua cut aggressiever dan finale..