• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rood blijft verkleuren

2shiny;341859 zei:
Het mag gerust een jongeren auto zijn maar een unilak blijft een unilak. wat ik daarmee wil zeggen is dat je er snel door zit.......
Wat een onzin. Niet elke unilak is hetzelfde, en je bent niet snel door elke unilak heen. Een unilak kan dik of dun zijn. Meten is weten. Zo had ik een rode uni corolla uit 1995 die hele goede waardes had qua dikte. Ook kan ik me herinneren dat wilco een uni witte starlet had uit 1990 waar hij met een compound mee aan de slag ging. beide showoffs zijn nog op dit forum te vinden.

Verder kende ik het topic al (het insmeren en inweken met m7 blijft altijd hangen) en heeft Frans een heel goed punt dat lakken van zulke oldtimers heel, heel anders in elkaar zitten en een andere benadering nodig hebben dan een unilak uit de jaren negentig. Niet voor niks is gebleken dat sommige moderne polijstmiddelen, met alle geavanceerde abbrasives, niet goed werken op auto's ouder dan dertig jaar.
Verder noem je o.a. scratchx2.0 in je lijst met cleaners. Ik snap je punt dan niet, "gebruik een cleaner als scratchx2.0 ipv finale omdat je hierdoor minder snel door je unilak gaat?" Nieuwsflits: scratchx2.0 werkt met abbrassives en is qua cut aggressiever dan finale..

GMToyota;341779 zei:
ik heb een lakdiktemeter en als je in de buurt bent van Rotterdam ben je altijd welkom.

Verder onderschat 2shiny het correctie vermogen van finale, op een Carclean.com clinic werd er juist extra aandacht aan besteed en toonde Tim aan dat Finale zeer zeker correctie vermogen heeft. Ik raad je aan om zo een clinic bij de ontwikkelaars van Monello eens te volgen, je krijgt er veel praktische tips mee.

Rotterdam is helaas een beetje te ver weg. Maar in ieder geval bedankt voor je aanbod.

Juffer1;341783 zei:
Hilversum niet, Harderwijk wel ;)
Mocht je bijvoorbeeld zaterdag tijd hebben dan kunnen we samen wel even kijken, meten en wat dingen proberen.
Ben in het bezit van alle Monello polijsten, de prof polish van Poorboys en heb nog wat ander cleaners in de collectie zitten.

Gr. Arjan

Bedankt voor je aanbod. Harderwijk is nog wel te doen. Kan ik meteen visje happen. Helaas kan ik Zaterdag niet.

Op een avond kan wat mij betreft ook wel maar gezien mijn "dynamische" planning is het lastig in te schatten of ik om 17 uur thuis ben of om 19 uur.

wat ik zeg met een unilak is een unilak is dat ze nog steeds geen bc/cc zijn en dus zachter en daarom ga je er sneller doorheen.
en ik zei duidelijk dak ik dat lijstje gewoon kopieerde van autogeek.

Ik denk dat je eerste zin niet duidelijk overkomt door de autocorrectie van het forum. Maar misschien is het handig om deze posts eens te lezen, daar wordt gesproken over de diverse type lakken:
https://forum.Carclean.com/cc_postsm266842/Waskrasjes-wat-doe-ik-verkeerd.aspx#post266842
https://forum.Carclean.com/cc_postst3469/Handige-algemene-theoriekennis---achtergrondinformatie-over-lak--laksoorten--etc.aspx

Na het lezen hoop ik dat je begrijpt dat een unilak dik of dun en hard of zacht kan zijn. Je mag dus niet zo stellig zeggen dat het zachter is en dat je er sneller doorheen gaat. Ik hoop ook dat het duidelijk is dat het advies voor de behandeling van een unilak op een auto uit 1960 (die Ford Ranchero van Mike Philips) niet één op één overgenomen kan worden voor een unilak op een auto uit de jaren 90.

en ik zei duidelijk dak ik dat lijstje gewoon kopieerde van autogeek.
Helaas wel erg verwarrend. :weetniet Je schrijft erboven: "Hierbij haalt hij aan dat hoe minder agressief, hoe beter, en best geen "abbrasives". Een compound gaat deze lak zelfs meer gaan uitdrogen, waardoor er sneller opnieuw oxidatie optreed."

En hierna kopieer-plak je een lijstje met cleaners/polijstmiddelen mét abbrassives. Dat vind ik verwarrend. Kopieer en plak dan liever die lijst niet, zo spreek je jezelf toch alleen maar tegen?

zowel die zin als dat lijstje komt van mike p. lijstj stuurde hij door toen ik om hulp vroeg voor het werken aan een oude wagen met unilak.