• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rookie detailer stelt zich voor.

Ja, de koplampen van de mx-5 zijn volgens mij gewoon van kunststof.
Ik ga ze doen zoals methode 3 in het filmpje, met wetsanden.

@350Z Meestal is schuren ook vereist. Dit is wel een duidelijke handleinding

Indrukwekkend resultaat, dat is inderdaad wel de moeite en zo veel meer tijd kost dat wetsanden ook niet lijkt me.

Zou een wax als collinite 845 genoeg uv bescherming geven op een koplamp of moet vanwege de warmte en het plastic materiaal toch echt een speciale coating gebruikt worden?

• Leuk
Reacties: Ferdy
@350Z - Ik denk dat een wax als de .845 een prima bescherming geeft, maar niet voldoende. Ik geloof dat .845 in eerste instantie is ontwikkeld voor electriciteitsbedrijven om te beschermen tegen kortsluiting, krachtstroom en explosies, haha!

Ik zou zelf een coating aanbrengen, de Gyeon Trim. Dit spul beschermt als een malle en vormt een harde laag. Ik heb inmiddels zo'n 3 flesjes opgemaakt en blijf mij verbazen over dit spul. Kost dan ook wat, maar dan heb je ook wat.

(Trim werkt ook ontzettend goed op ongelakt kunststof zoals grills, stootstrippen, etc. Voedt en beschermt velen malen beter dan de gemiddelde dressing)

Greetz

• Leuk
Reacties: StijnV en Ferdy
Vandaag eerste stapjes gemaakt op de mx-5.
De motorruimte schoon gemaakt en plastic/rubbers gevoed.

Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden, daar ik merkte dat ik nog een aantal spullen mis.
o.a. goedje om de motor zelf weer aan het blinken te krijgen en een detailspray om de motorkap en overige carrosserie delen te laten glimmen.

Al met al, toch een leerzame bezigheid geweest. :)

Voor:
mH2TsXs.webp

Na:
ilObiQC.webp

Voor:
VBkN41k.webp

Na:
Xa30OMr.webp

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Kees-sw en StijnV