• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rookie detailer stelt zich voor.

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Hallo,

Na een tijdje als gast hier rond gekeken te hebben, leek het me leuk om me voor te stellen.
Ik ben Ferdy, 24 jaar en kom uit het zuidelijkste puntje van het land.

Na jarenlang auto's poetsen met de wasstraat, wasmiddel en een schuimen spons, leek het me verstandig om een andere methode te zoeken voor mijn huidige auto. Mini Cooper born in Born.

IMG-20160124-WA0001_zpszwiqqbff.jpg

Heb me flink op internet verdiept en ben verschillende producten aan gaan schaffen;

- Fatsoenlijke shampoo met washandschoen.
- Velgenreiniger, interieur cleaner.
- Hogedrukspuit met foamlance + snow foam.
- Borstels en droogdoeken.
- etc...

Ondertussen is het auto poetsen een verslaving aan het worden en probeer ik mij steeds weer te verbeteren!

Hier het eerste resultaat;

WP_20160108_13_07_58_Rich_LI_zpsdqyllabe.jpg
WP_20160108_15_30_50_Rich_LI_zps4lentk1f.jpg
WP_20160108_15_31_25_Rich_LI_zps0yls0p64.jpg

Mijn vader is ondertussen trotse eigenaar geworden van een Mazda Mx5.

WP_20160102_14_03_32_Rich_LI_zpsjliovekb.jpg

Deze auto wil ik als mijn eerste project gebruiken om ervaring op te doen wat betreft detailen.
Uiteindelijk is het de bedoeling om deze auto te gaan polijsten, als ik mijzelf zeker genoeg voel om eraan te beginnen.
DAP500 lijkt mij een prima set om mee te starten.
Eerst goed leren wassen, cleanen!

(beginner tips zijn altijd welkom!)

Ben natuurlijk hier om kennis op te doen wat betreft alle zaken rondom detailen.

Eerste wat ik ga doen zodra de Mazda uit de winterstalling komt is de lampen weer helder maken.
Hieronder een foto, ook van de krassen die ik o.a. weg wil polijsten.

WP_20160124_22_58_49_Rich_LI_zpsu7itlmvn.jpg
WP_20160124_22_58_14_Rich_LI_zpsnmisft2u.jpg

Uiteindelijk is het de bedoeling om alle kennis die ik ondertussen heb opgedaan te gaan beoefenen op een droomauto waarvoor ik aan het sparen ben.
De bedoeling is om deze ooit te laten komen uit japan.

Mitsubishi-Lancer-Evolution-V_zpsl4y8ysbo.jpg

Ik hoop dat ik in de toekomst een workshop, clinic of meeting mag bijwonen.
Dat lijkt me zeer leuk!

Tot ziens op het forum!

Groeten,

Ferdy.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: BjornGTR en StijnV
Welkom Ferdy! Heel veel plezier hier en vooral met het detailen.

Mocht je een DAP aanschaffen zou ik wel de DAP 900 aanraden. Iets duurder maar iets meer vermogen en ergonomischer.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@tembaco bedankt voor de tip, tegen die tijd zal ik me sowieso eerst nog verdiepen in het polijstwerk en toebehorende producten. Informatie is hier in overvloed!

@PeterS Bedankt!
 
Dat is inderdaad een mooie foam laag! Wat voor hogedrukreiniger en foam lans heb je? Ik ben ook nog op zoek!
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@350Z Ik gebruik een Nilfisk alto E140.9 (250 euro), Autobrite Foam Lance (50 euro) met Autobrite Magifoam.
Ik raad je aan geen Karcher te kopen, zeer slechte ervaringen mee. Een nilfisk of kranzle machine is top!
 
@350Z - Hah, die heb ik ook! Foamen gaat prima en over het algemeen een prima dingetje.

Echter raad ik je aan om deze machine te kopen en vervolgens een andere slang OF een andere machine waar al een andere slang op zit.

Wat een gekloot om met deze slang te werken. Stugge bedoeling, gebruiken en oprollen is een regelrechte ramp!

Mocht ik ooit een andere kopen (Slang of Machine) word het zo'n slang op een haspel ofso, eentje die niet stug is.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Dat is de reden waarom ik eentje uit de E serie genomen heb met haspel.
Ook deze is nog stug, maar oprollen hiervan gaat vrij gemakkelijk.

Wil je echt een flexibele slang, dan zal alleen de P150 een uitkomst zijn. Deze vond ik de extra kosten niet waard.
 
Bedankt voor de info! Heb ik wat aan, nu eens op zoek naar een goede,l deal, heb wat naar die nilfisk met flexibele metaalomhulde slang gekeken maar dat Is inderdaad een klasse hoger! Met zo'n haspel in de E klasse ziet er goed uit.

Zeker nog wat vragen maar zal hier wel een ander topic voor openen dus nog even On topic : die koplampen van de Mazda zijn die van glas of van plastic? Ik wil de koplampen van mijn vriendin haar civic ook weer helder maken en die zijn van plastic. Heb je al een idee hoe je het gaat aanpakken? Is polijsten met bijvoorbeeld een dap900 genoeg?
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy