• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rooklucht.

Inderdaad, een milde verhouding in een sprayfles doen en licht inspuiten. Beter te vaak moeten doen voordat het schoon is, dan 1x teveel en de boel zeiknat hebben waardoor je kans loopt dat je lijm los laat.

Meteen extractor en APC de vloerbedekking/maten doen, dat moet kunnen. Ik heb wel vaker gehoord dat men kiest voor de Meguiars APC Plus omdat deze minder schuimt en in een extractor beter te gebruiken is.



Greetz
 
Ik heb het leder van de stoelen twee keer schoongemaakt met PB APC+D. Daarnaast heb ik het dashboard, de deurdelen etc ook met APC gedaan. De mattenset en het luchtfilter zijn vervangen.
De stoffen delen van de bekleding en het tapijt heb ik ingespoten met APC en daarna afgenomen. Maar die moeten eigenlijk met een extractor gedaan worden, anders haal je nog niet de vuiligheid er uit maar ben je het alleen aan het verdunnen. De hemelbekleding heb ik ook met APC ingespoten.

Ik moet zeggen dat de rooklucht wel minder is geworden. Het is er nog wel, maar minder overheersend. De vraag is wat nu de vervolgstappen zijn en in welke volgorde:
- Het tapijt en de stoffen delen met een gehuurde extractor doen?
- Hemelbekleding met een extractor doen durf ik niet aan. Lijkt mij veel te nat worden. Dus hoe krijg ik die goed schoon?
- Daarna een ozon behandeling?

Weet iemand een goed adres voor een volledige ozon behandeling? Liefst een waarbij ook de ozon door de ventilatiekanalen gedaan wordt.

En laatste vraag:
Bij het schoonmaken zijn er op de zitting een paar witte vlekken van zweet gekomen. Die laten zich erg lastig weghalen. Ook APC lijkt niet de oplossing. Iemand een idee hoe deze te verwijderen zijn?
 
Je kan de hemelbekleding ook met de extractor doen denk ik, alleen moet je dan zelf met een sprayfles de bekleding inspuiten en niet met de spuitfunctie van de extractor, zodat het niet te nat wordt.
 
Valet Pro Enzyme Odour Eater in je vloerbekleding en stoelenbekleding verstuiven?