• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rotary blijft stuiteren

Ceel

Detailing rookie
16 jun 2014
22
0
Hee mede detailers, Ik heb van de week een nieuwe rotary gekocht maar kom steeda op het zelfde probleem, als ik met een lekker zachte witte pad polijst dan is er niets aan de hand Maar zodra ik ee een wat hardere oranje pad op zet begint de pad redelijk snel te 'happen' waardoor de hele machine over de lak begint te stuiteren. Wat o wat doe ik verkeerd? Ik werk de pad eerst in met ietsjes meer polijst en wat pufjes spray and whipe, en ik had begrepen dat je ook niet op het apparaat mag duwen dus dat doe ik ook niet. Bij mijn dual action heb ik dit nog nooit meegemaakt.

By the way via mijn telefoon zet hij de tekst niet goed. Excuses! Trouwens, ook de zwarte padjes die ik bij het apparaat kreeg voelen harder aan als de witte. Is dit gebruikelijk?

Hard duwen is inderdaad niet nodig, maar je pad zal toch lichtjes tegen de lak moeten drukken.
Als je pad begint te stuiteren, helpt het vaak door een beetje druk weg te nemen. In het begin is dat niet erg intuïtief; je hebt de neiging om juist je rotary steviger vast te pakken en harder te gaan duwen. Niet doen.

Over welke pads hebben we het nu?

Bedankt voor de snelle reactie! Had al geprobeerd lichtjes te drukken en bij het stuiteren druk te verminderen, maar niet veel omdat ik al bijna niet drukte. De pads zijn merkloos. Vandaar dat ik het ook niet vertrouw. Misschien verstandiger om ze niet te gebruiken, behalve de witte dan. Kan ik wel de Monello(geel) pad gebruiken uit de shop? die had ik namelijk voor de DA

Stuiteren kan om verschillende redenen: - snelheid (zowel van bewegen, als draaisnelheid van de pad) - combinatie pad/polish/lakwerk (elke lak is anders....) - luchtvochtigheid - omgevingstemperatuur - ervaring van degene die de machine hanteerd Alle bovenstaande variabelen (en vast nog wel meer...) spelen mee in het spel dat roterend polijsten heet :)

Probeer anders eens wat kleinere pads...........ik heb ook wel wat last gehad met pads die voor mij te groot waren en waar een ander met 1 hand de Rotary rustig onder controle hield.

Die persoon noemde dan mijn 5.5"-pads "Janneke-en-Mieke-pads" , maar ik kon er wel mee polijsten ZONDER stuiteren . :ja

Een iets vettiger polijstmiddel gebruiken.....of een drupje finale extra bij je polijstmiddel doen.

Thanks jongens, ik ga morgen weer lekker liggen klooien en alle tips proberen!