• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rotex beginnersvraag

RenéH

Detailing trainee
10 nov 2010
8
47
Ik heb een hal weten te regelen om mijn nieuwe wagen met pastellak voor de winter nog even onder handen te kunnen nemen. De auto komt zo uit de fabriek en heeft (denk ik) nog geen behandeling gehad.
Nu ben ik in het bezit van een festool rotex 150 en mijn vraag is,
kan ik op de nieuwe lak veilig de white diamond en EX-P sealant aanbrengen met deze zware festool en zwarte gewafelde pad of toch misschien beter met de hand?
Of alleen de EX-P omdat de lak toch nog nieuw is?
 
Nu heb ik helemaal geen rotary-verstand hoor, maar volgens mij zijn er niet veel die met een rotary kunnen finishen (en dat is wat jij wil). Dus tenzij je heel bedreven bent met de rotary en autolak zou ik het met de hand doen. ;)

Verder een vraagje, ben je ook van plan om je auto nog te kleien op voorhand? Ook nieuwe auto's kunnen onder de troep zitten door het transport e.d.

Verder wel graag foto's :ja
 
volgens mij is de rotex ook Dual Action toch?
Met een zachte pad is dat wel te doen hoor (wel zeker zijn dat de pad GEEN cutting factor heeft!)
en zoals vermeld, kleien is wel aan te raden :cool:
 
Reny zei:
Nu heb ik helemaal geen rotary-verstand hoor, maar volgens mij zijn er niet veel die met een rotary kunnen finishen (en dat is wat jij wil). Dus tenzij je heel bedreven bent met de rotary en autolak zou ik het met de hand doen. ;)

Verder een vraagje, ben je ook van plan om je auto nog te kleien op voorhand? Ook nieuwe auto's kunnen onder de troep zitten door het transport e.d.

Verder wel graag foto's :ja
Ben wel bedreven met het ding .........op hout:D
Ga het wel met de hand doen dan, ben een echte doe-het-zelver wat autolak betreft en wil de boel niet verzieken.
Kleien wilde ik nu nog niet gaan doen, twijfel of ik de lak eerst zal cleanen met de meguiars crystal paint cleaner maar wat je zegt zit ook wel wat in
Foto's volgen uiteraard
 
Rotex is een D/A met een geforceerde stand,je kan de producten hier best mee aanbrengen,maar aangezien er een 150 mm pad op zit zal dit niet overal even handig gaan.
Heb hier de RO150 ook,maar ga voor de kleinere delen er een RO90 bijnemen.
@ Rene,ook houtworm van beroep?
 
In de parket, en geloof me, een vloer waxen is veeel gemakkelijker :grinning:
ik neem dat ding wel mee en zie wel. Had niet verwacht het advies te krijgen om al te gaan kleien, dacht daar met nieuwe lak nog niet aan toe te zijn, rotklus :confused:
Of kan dat ook met de rotex ;)
 
Een klomp klei tegen de velcro plakken en gaaaaan.
Kleien is toch echt een klusje wat met het handje moet gebeuren,je zal versteld staan wat je van de lak afhaald.
Als je de Rotex voor hout werk hebt gebruikt moet je m wel eerst goed doorblazen met perslucht,je wil per slot van rekening geen houtstofdelen tussen je pad en de lak krijgen;)
 
Bedankt voor het aanbod!
Weet alleen nog niet wanneer het wordt, zal zijn als me werk het toelaat en dat zal waarschijnlijk vrij onverwacht en doordeweeks overdag zijn.
Allemaal bedankt voor de adviezen, erg waardevol en behulpzaam forum, wordt ik vrolijk van!:)^
 
@ RenéH Kleien, rotklus? Ik vind kleien net leuk :grinning: het is helemaal niet moeilijk of lastig en het verschil is meestal/altijd duidelijk zichtbaar en voelbaar. Gewoon ff de tijd ervoor nemen en als je geen verschil bemerkt kan je het nog altijd overslaan... ik zeg: gewoon doen! ;)
 
Idd een nieuwe auto ook ALTIJD kleien, er zit altijd transportvuil op, van licht vuil wat er makkelijk afgaat, maar ook vaak/niet altijd, vliegroest, dit is slijpsel wat van de wielen van de treinen afkomt en wat op de lak vast gaat zitten, tenzij hij verscheept is, hoe dan ook, er zit altijd wel vuil op die je er met gewoon wassen niet af krijgt, kleien is goed te doen hoor, ff de tijd ervoor nemen en je ziet/merkt gelijk resultaat, als er evt vliegroest op zit deze dan verwijderen met de klei en dat stukje niet meer gebruiken voor de rest van de lak waar geen vliegroest opzit, klei elke keer ook goed kneden, mocht er evt een scherp stukje in zitten dan veroorzaak je nl krassen die je liever niet wilt hebben, dus een klein stuk gebruiken van de klei, evt apart houden voor je velgen als deze is ingevreten met teer spetters of remslijpsel als het uiteraard zover komt.

1: Mocht de klei evt vuil worden of je ben klaar, even omspoelen met warm water :idee

2: Mocht de klei stug zijn ivm buiten temperatuur, even onder warm water dompelen, of een bakje warm water erbij om het soepel te houden/maken, tevens wordt tussendoor de klei hiermee schoon :idee

3:Klei bewaren in een afgesloten bakje :idee