• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roze vlek na Gyeon Q2M Tar

Lagoyaz

Detailing rookie
5 jul 2014
34
0
Zoals titel zegt na testen op achterbumper waar teer vlekjes op zitten. 2 keer gespoten buitekant naar midden waardoor lichte afloop ontstond. Minuutje gewacht en met mf doek proberen afnemen. Bleef echter een spoor na dat ik niet normaal weg krijg Iemand die mij kan zeggen met wat het beste te proberen?
65677f56b69aec6995af3083236bcded.webp

Was niet droog afgenomen zodra het dieper begon te druppen, fles gaf aan 3-5 min inwerkingstijd dat ik nu dus niet durf :p
Is met de productjes van bij de DAP proberen op gewone mf doek als ik het goed begrijp.
Moet toch nog volledig onder handen genomen worden maar al die (teer) stippen op achterbumper maken het frustrerend tijdens het wassen en wou er op deze manier al vanaf zijn.
Deze zijn dus ook nog niet weg heb het product wel zien reageren/activeren op heel veel vlekjes maar kwamen maar paar los door korte inwerkingstijd denk ik.
Aangezien ik die vlekjes nu nog heb denken aan proberen met APC verdund of meenemen in het kleiën van de auto?

Ja zou met een handapplicatortje redelijk snel weg moeten zijn.

De restplekjes zou ik kleien, APC zal niet veel doen.

Zitten de roze plekjes alleen op je bumper (kunststofdelen dus) of ook bijvoorbeeld op je achterklep?

Heb enkel de bovenzijde van de achterbumper gedaan bij bmw E92 als test aangezien daar de zwaarste vervuiling zit.
Achterklep niet meegedaan aangezien die nog perfect wit is en geen teervlekjes zichtbaar zijn.
Straks als het hier stopt met wat te regenen is proberen tussendoor, moet de alu blauwe voordeur die afgebleekt is van zon proberen herstellen thuis.
Zou ik met super resin polish van Autoglym proberen aangezien die er toch maar staat en kan ik die eveneens op de achterbumper doen voor de roze vlek.
Moest je weten dat dit kwaad kan voor de voordeur laat mij iets weten zodra het opklaart begin ik eerst aan roze vlek :D

Bedankt voor het snelle advies en laat nog weten of het er goed afkomt zo!
grtz

Voordeur kan je prima in een sealant zetten. Let wel op dat verweerde verf afgeeft en je pad verruineerd. Je kan vaak net zo goed een applicatorpad nemen.

Roze plek ging niet zo makkelijk weg met polish door plakkerigheid op de vlekjes maar met veel druk lukte het uiteindelijk wel...
Foto heb ik niet getrokken want is volledig verdwenen.

De voordeur is een heel ander verhaal buitenste lijsten zijn perfect gegaan mooie glans terug geen vlekken!
Maar de middenste latten verbeteren minimaal en laten vlekken harder opvallen lijkt volledig andere reactie...
Stuk van veranda gedaan wat zelfde aluminium hoort te zijn reageert het zelfde als de buitenste lijsten terug mooi vol kleur!
Moest daar nog iemand tips voor hebben of ik het bv. met de DAP900 zou durven proberen? Zal wel als laatste optie zijn xD

Is Tar niet opgedroogd? Ik denk dat je met een paint cleaner of een medium polish het weg kan krijgen. Probeer eens een stukje als je wilt.
Ik was eigenlijk wel benieuwd of er nog meer meldingen zijn geweest/bekend zijn van Gyeon Tar en het achterlaten van een rozige vlek op een lak.