• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubber tonneau cover

mrwhoopie

Detailing trainee
27 feb 2018
30
40
45
Beste,

ik heb een Saab 9-3 en nu blijkt dat er graag water blijft staan onder het rubber van de tonneau cover en werd mij geadviseerd om zuurvrije vaseline op de metalen rand te smeren.

echter hier kon ik nergens zuurvrije vaseline vinden en ze verkochten me dit:


dit lijkt mij hetzelfde maar dan van silicone...maar nu las ik op het WWW dat silicone de lak aantast?

kunnen jullie mij raad geven want ik heb dit gedaan om goed te doen,het laatste wat ik wil is dat ik meer kwaad doe dan goed.


en wat raden jullie aan om de rubbers van de deuren en het dak mee te onderhouden?
 
Ik weet niet of je vaseline op je rubbers wil smeren want het blijft best wel plakkerig en trekt dus vuil aan.

Ik gok dat je uit Belgie komt maar dat is ook daar gewoon te koop.
 
Silicone tast met zekerheid de lak niet aan
Het is wel lastig als je opnieuw moet spuiten, dan moet de siliconen verwijderd worden

Een Tonneau is in mijn beleving een afdekking voor als de softtop van een cabrio naar beneden is
Misschien handig om een foto te plaatsen, dan krijg je hier gericht advies
 
78-DA602-E-4-E58-44-C7-B6-D0-F61-FDAA1-E98-B.jpg


Hier is de cover open en zie je de rubber,het water blijft dus staan onder dat rubber en daarom mag er daar dus best wel wat gesmeerd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vergelijkbare onderwerpen