• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubbere raamlijst weer strak zwart krijgen

dipsaus

Detailing addict
9 apr 2013
36
55
Van de week onze nieuwe ford focus een detail beurt gegeven.
Na het ontvangen van wat nieuwe spullen ben ik meteen wezen stoeien.
Nou zit ik enkel met me rubber raamlijst, nou heb ik per ongeluk eerst natural look gebruikt.
Later bleek dit enkel voor interieur.
Wat me opviel is dat me witte doek steeds zwart werd.
Maar de raamlijst niet die blijft zwart/bruin.
Wat gebruiken jullie voor dit?
Heb trim restorer liggen nog van pb maar met me vorige auto had ik het idee dat het de trim delen alleen maar slechter maakt.
IMG_0002.jpg
 
Natural Look is hier perfect voor. Je kan proberen de rubbers heel dik in de NL zetten met een kwast. Lekker lang laten indrogen en dit misschien herhalen.
Je moet de rubbers voeden wat het in al die jaren is kwijt geraakt. Dat gaat niet in 1 keer.
 
Ik heb een aantal Ford liefhebbers in mijn omgeving en deze raamrubbers pffff ,sommige middelen “vlekken” en om ze egaal zwart te krijgen en te houden tja ik vind het gebruikte materiaal vaak niet prettig laten we het daar op houden...
Autofinesse Revive vind ik geen succes op deze rubbers
Black WoW leek aanvankelijk elk geval beter te gaan maar ook het uiteindelijke resultaat na een paar dagen vond ik niet egaal/netjes genoeg.
Ik ben zelf fan van oa Solution finish maar deze nog nooit op dit type rubber gebruikt.

Gyeon trim gebruik ik bij mijn eigen auto’s alleen op hard plastic delen maar ik zou het in dit geval gewoon proberen dus +1 @Jansen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Dit soort rubbers wrijf ik meestal op met een melaminesponsje + APC. (Zal ook niet iedereen even leuk vinden hier ;) ) Zo reinig je in mijn opinie goed en het materiaal laat zich weer goed voeden. Vlekken en niet-egaal krijgen is dan meestal verholpen.

Dan pak ik de washandschoen + sopje er nog even bij en was het nog even goed om eventueel residu van de APC te verwijderen en dan een beetje Prep/EX op een doek om het na te wrijven.

Hierna zou je Gyeon - Trim aan kunnen brengen. En net zoals @Jansen bracht ik dit ook op rubbers en dergelijk aan, zoals bijv. de ''harde/stugge'' raamrubbers onderaan het raam. Maar, een dressing op oliebasis lekker vadsig aanbrengen en laten intrekken is ook mogelijk. (Ik kan je momenteel nog even niet een goede dressing aanraden, want ben zelf al een tijd bezig om een goede vervanger voor AutoFinesse - Revive te vinden. Ik heb al een alternatief, maar die moet ik nog testen zodra ik van de griep af ben :p )
 
Dit soort rubbers wrijf ik meestal op met een melaminesponsje + APC. (Zal ook niet iedereen even leuk vinden hier ;) ) Zo reinig je in mijn opinie goed en het materiaal laat zich weer goed voeden. Vlekken en niet-egaal krijgen is dan meestal verholpen.

Dan pak ik de washandschoen + sopje er nog even bij en was het nog even goed om eventueel residu van de APC te verwijderen en dan een beetje Prep/EX op een doek om het na te wrijven.

Hierna zou je Gyeon - Trim aan kunnen brengen. En net zoals @Jansen bracht ik dit ook op rubbers en dergelijk aan, zoals bijv. de ''harde/stugge'' raamrubbers onderaan het raam. Maar, een dressing op oliebasis lekker vadsig aanbrengen en laten intrekken is ook mogelijk. (Ik kan je momenteel nog even niet een goede dressing aanraden, want ben zelf al een tijd bezig om een goede vervanger voor AutoFinesse - Revive te vinden. Ik heb al een alternatief, maar die moet ik nog testen zodra ik van de griep af ben :p )

Thanks voor de uitleg hier gaan ik zeker wat aan hebben. De eerst volgende detail beurt gaan ik het proberen
 
helaas niet meer in het gamma van cc, maar ik grijp steeds naar tuff shine permanent black.
dit is eigenlijk meer een zwarte versie, maar blijft op had plastic langer dan 1j hangen, op zacht plastic rubber haal ik ook zeker 12 maand.
 
Ik heb op mijn auto een aantal dagen geleden voor het eerst Turtle Wax Black in a Flash gebruikt. Moet zeggen dat het me niet tegen valt maar wellicht dat ik de handeling ook een aantal keer ga herhalen.

Wat mij ook opviel, wanneer ik met een MF doek tussen de rubberen rand en het raam veeg dat de doek vies blijft worden. Goed idee denk ik om met de eerst volgende wasbeurt dan ook deze randjes voor het wassen goed schoon te maken.
 
Even lekker met de APC wezen spelen doekje blijft zwart worden Haha.

Nou heb ik dus een zwart doekje en toevallig ook nog andere vieze doekjes.
Kunnen ze allemaal tegelijk de wasmachine in of verzadig ik ze allemaal dan met alle middeltjes die ze hebben opgenomen
 
Ik zou t ff in een sopje dreft doen en daarna in de wasmachine. Dressings ed zijn toch altijd wel vrij vet