• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubberen delen geven af

Marky

Detailing rookie
21 mrt 2011
27
0
Eerlijk bekennende heb ik de auto nog niet goed onder handen genomen en ik ben momenteel een beetje aan het bekijken wat ik allemaal het beste kan gebruiken.

Nu heb ik van de week de raamstrips(?) en sierlijsten om de ramen behandeld met een APC 1/5, omdat ik niet zo goed wist hoe ik dit het beste kon doen heb ik hiervoor een witte badstof applicator voor gebruikt. Het viel mij direct op hoeveel het rubber af gaf. wit werd namelijk al snel zwart :-/ . Is dit iets wat normaal is?

Ook had ik een vraag hoe ik het beste de raamstrips kan afnemen. deze zitten namelijk iets in de deur, en ik zie dat ze uitgedroogd (gebarsten) en groen kleurend zijn. heeft iemand hier een best practice voor?

Groeten Mark

Dat het rubber afgeeft is normaal, rubber geeft zowat altijd af. APC 1/5 is een goed middel, indien nodig mag het nog iets sterker. Persoonlijk neem ik een verfborstel om het in te werken op rubbers.

Rubbers laten af, dat is normaal. Je kunt beter een borsteltje gebruiken. Bijvoorbeeld deze:Klik Als de rubbers verdroogd zijn, en al scheurtjes vertonen is er niet veel meer aan te doen.

Ok goed om te weten,

Wanneer ik het afneem met een APC waarmee kan ik dan het beste rubberen delen mee nabehandelen? Het oppervlakkige rubber is namelijk nog wel makkelijk bij te komen, maar tussen de ramen kom ik niet makkelijk bij.